Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marcussen14
#250525
Jeg står og skal købe nyt tv, og er kommet frem til disse 2.

Jeg er i tvivl i forhold til betragtningsvinklerne på samsungen, da jeg snart skal flytte og ved ikke hvordan mine forhold bliver.. Derfor overvejer om jeg måske skal tage LG'en som er på tilbud i power denne weekend? Jeg er faktisk generelt i tvivl om hvad for en jeg skal vælge.. Nogen gode bud?
#250534
polski12 skrev:Køb Samsung 7 serie 65 tommer den er på tilbud under 10 kilo hos Elgiganten :)
Enig med polski12. Hvis der er de to tv du vil vælge imellem så køb KS7005 i stedet for, med mindre to tunere er vigtigt for dig. Samme billedkvalitet som KS8005. Og det er en rigtig god pris.
Af Kazooo
#250549
Jeg stod i samme dilemma. På udseendet synes jeg at både KS8005 og UH950V er super flotte. Jeg synes at billedet på begge er super gode (specielt med deres fine demo) og fint dækker mit behov, men ja et OLED til dobbelt pris er også lækker, men ikke aktuel for mig.

Jeg ville vælge Samsung KS7005 eller KS8005 hvis jeg ikke havde en stor stue hvor jeg ofte vil sidde skrå for. Jeg synes farverne flyder lidt ud (måske noget jeg bilder mig ind) og så er sort nærmest lysgrå når man ikke sidder lige for. I dette tilfælde vil jeg hellere have UH850 eller UH950.

Jeg ville egentlig gerne have et Sony for det står bare knivskarpt også når man sidder skrå for. Efter min mening falder Sony bare fra på menusystem, fjernbetjening og ikke mindst så synes jeg at den er alt for langsom til kanalskift ( 8505bae)

Jeg giver ikke meget for lyden i nogen af dem, så jeg køber en Playbar fra Sonos (dækker fint mit behov for både anlægog tv-lyd)

Jeg endte med at falde for Powers tilbud på 55UH950VAEN til 8888kr.

Er der nogen der lige vil bekræfte at Elgigantens 55UH950V og Powers 55UH950VAEN er det samme tv? Sælgeren i Elgiganten, fortalte at det slet ikke er det samme TV men han kunne ikke finde et eksempel på,en forskel, så jeg tror simpelthen det er en løgn. Samme ekspedient mente at Samsung klart er det TV med flest fejl, specielt pixelfejl som der ikke er nogen garanti der dækker. Jeg ved ikke om det er sandt, firvjeg mistænker at hans avance barever højest på LG.

Uanset hvad du vælger, så husk dette: det er TV'et i din stue du skal være glad for, og hvad du end vælger så får du et super godt billede.
Af Amelung
#252720
Hej Kazooo

ville gerne høre din erfaring med uh950v efter du har fået det. Jeg står netop og skal vælge mellem KS7005 og UH950v, men er lidt bange for at sortniveauet ikke er godt nok på LG´et. Vi sidder lige for TV´et, så betragtningsvinklen er ikke vigtig i valget.
Af agger
#254324
Synes det er lidt mærklig. Læste på wupti specs for uh950. Der står hdr 100hz. Når jeg læser her står der 2oo hz hdr. Har du købt kazoo og er du glad for den.????. Jeg tænker på uh850 eller 950 . Synes specs er total ens når jeg sammen ligner her på flatpaneels.