Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250342
Min oplevelse er, at 2016 OLED har meget lav reflektionsniveau. Målinger fra bl.a. DisplayMate viser, at OLED har laveste reflektionsgrad pt. Jeg har gulv-til-loft vinduer til højre for en OLED og kan sagtens bruge den i dagstimerne, selvom solen står lige ind på. Det kan jeg bestemt ikke med de LCD og plasma-tv, jeg også ejer.

Vi afventer stadig Samsungs "QLED" til test, men vær opmærksom på, at det er kantbelyst LCD-tv. Nu skal man selvfølgelig vente med at konkludere, men baseret på hvad jeg så på CES, så er skærmene ikke i samme liga som Panasonic DX900 (bagbelyst LED) eller 2016 OLED.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250345
Jeg har pt. Sonys A1 stående i et lokale hvor den vest-vendte facade er ren gulv-til-loft vinduer og det er ikke et problem med reflektioner. Lysstyrken kan også knaldes så højt op, at der er overskud nok, men lad det lige være sagt på forhånd: Et lokale der er badet i diverse lyskilder er ikke det optimale miljø for nogen fladskærm. Du vil få knust detaljerne i de mørke nuancer uanset hvordan du vender og drejer det, hvis solen bader ind eller du har fyret op for 45 LED spots i stuen. Øjet er en forunderlig størrelse, men selvom det er i stand til at opfatte ret store dynamiske områder, så er skyggedetaljer på en fladskærm badet i sollys altså lige på vippen.
Af PeterD
#250348
Rasmus Larsen skrev:Min oplevelse er, at 2016 OLED har meget lav reflektionsniveau. Målinger fra bl.a. DisplayMate viser, at OLED har laveste reflektionsgrad pt. Jeg har gulv-til-loft vinduer til højre for en OLED og kan sagtens bruge den i dagstimerne, selvom solen står lige ind på. Det kan jeg bestemt ikke med de LCD og plasma-tv, jeg også ejer.

Vi afventer stadig Samsungs "QLED" til test, men vær opmærksom på, at det er kantbelyst LCD-tv. Nu skal man selvfølgelig vente med at konkludere, men baseret på hvad jeg så på CES, så er skærmene ikke i samme liga som Panasonic DX900 (bagbelyst LED) eller 2016 OLED.
Så er det sat på plads og vi behøver ikke diskutere det mere.

Håber folk gider læse de kloge ord..

Dejligt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250350
Slap nu af med dit korstog! Vi skal ikke til at have dine "jeg hader Samsung"-indlæg ind i den her tråd også, så dét der er den sidste.