Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250161
Hej Flatpanels.dk :)

Jeg er så heldig at stå i den situation at skulle til at købe nyt tv til stuen.

Jeg vil indrømme at jeg altid har haft en forkærlighed for Samsung, og de sidste 3 jeg har haft, har da også været derfra.

Jeg ønsker derfor at købe et nyt 65" Samsung (Nuværende 55") og har kigget på disse 2 modeller.

KS7005 & KS8005

1) Designmæssigt kan jeg bedst lide KS7005 modellen. Men kan nok forstå at KS8005 giver mest for pengene?

2) Har 2300 PQI billedforbedring over 2100 PQI billedforbedring en stor betydning?

3) Jeg har dog læst mig frem til at mange døjer med micro-stutter, som jeg er lidt bekymret omkring O-O
På mit nuværende Samsung TV (UE55D6505) bruger jeg da også profilen tydelig under MotionPlus for at komme problemet til livs.
Kan man også bruge samme løsning på disse modeller for at komme micro-stutter til livs?

4) Er der andre skavanker jeg burde vide om inden et muligt køb?

5) Gode / dårlige erfaringer med netop disse modeller?

Glæder mig til at høre fra jer :)

P.S Man er mere end velkommen til kun at svare på det man har lyst til :)

På forhånd mange tak :)
#250163
Grundlæggende har de to tv samme billedkvalitet så vil mene at KS7005 er i kategorien mest for pengene. Det er selv den model jeg har valgt. KS8005 har twintuner og et lidt anderledes design. Det er grundlæggende forskellen.

Ift mikrostutter så er det noget nogle ser og andre ikke. Jeg oplever det selv ikke så tit. Oftest hvis kvaliteten i materialet er dårligt. Jeg har selv oplevet lidt på TV2 Play, som sender i en utroligt og helt uacceptabel kvalitet (havde kun det som prøve). Her hjalp det at aktivere game-mode.

Der har været nogle sager hvor bagsiden af tv'et har løsnet sig. Der er dog ikke noget jeg har oplevet og jeg vil tro at det er dækket af garantien/reklamationsretten.
#250172
Hej Christian!

Tusind tak for dit input :-) Havde du held med at komme micro-stutter til livs ved at aktivere en af MotionPlus profilerne? Eller var game-mode eneste løsning?

Jeg kan kun give dig ret i forhold til at TV2 Play trænger til en overhaling på kvalitetsfronten. Det er håbløst pt.
#250220
Jonas B skrev:Hej Christian!

Tusind tak for dit input :-) Havde du held med at komme micro-stutter til livs ved at aktivere en af MotionPlus profilerne? Eller var game-mode eneste løsning?

Jeg kan kun give dig ret i forhold til at TV2 Play trænger til en overhaling på kvalitetsfronten. Det er håbløst pt.
Ja. For TV2 Play har jeg ikke oplevet Microstutter efter jeg aktiverede game-mode. Jeg kan ikke huske om Motion Plus er en mulighed under game-mode. Hvis det er vigtigt må du lige skrive. Så kan jeg tjekke det i aften. Jeg har dog ikke længere adgang til TV2 Play så kan desværre ikke teste der.

Generelt oplever jeg det ikke Microstutter tit nok til at jeg rigtig har kunne finde et mønster og en løsning på det. Det er som sagt primært hvor kildematerialet er i ringe kvalitet.
#250225
Christianhave skrev:
Jonas B skrev:Hej Christian!

Tusind tak for dit input :-) Havde du held med at komme micro-stutter til livs ved at aktivere en af MotionPlus profilerne? Eller var game-mode eneste løsning?

Jeg kan kun give dig ret i forhold til at TV2 Play trænger til en overhaling på kvalitetsfronten. Det er håbløst pt.
Ja. For TV2 Play har jeg ikke oplevet Microstutter efter jeg aktiverede game-mode. Jeg kan ikke huske om Motion Plus er en mulighed under game-mode. Hvis det er vigtigt må du lige skrive. Så kan jeg tjekke det i aften. Jeg har dog ikke længere adgang til TV2 Play så kan desværre ikke teste der.

Generelt oplever jeg det ikke Microstutter tit nok til at jeg rigtig har kunne finde et mønster og en løsning på det. Det er som sagt primært hvor kildematerialet er i ringe kvalitet.
Hej igen Christian!

Det ville være en kæmpe hjælp hvis at du gad tjekke om du oplever micro-stutter på dit tv signal. Du må meget gerne afprøve med de forskellige MotionPlus instillinger ;) Du har ikke oplevet det ved afspilning af blu-ray eller afspilning fra Harddisk?

På forhånd tak for hjælpen! 8-)
#250229
er der virkelig kun tuner til forskel på 7005 / 8005 ?

Vidste godt at 8005 havde ekstra tuner og også derfor jeg kigger på det.
men troede dog der var mere forskel.
#250230
Som jeg husker det er billedet meget tæt på identisk. Har ikke set nogle fremhæve forskellen. Herudover skulle højttaleren være lidt bedre i KS8005. Men som jeg kan se det får KS7005 (kaldet KS8000 i US) en højere karakter end KS8005. Så det er vidst begrænset. Men søg evt i forummet. Der har været en del tråde om det så du vil sikkert kunne finde inspiration der.

Så ja. I praksis er den eneste større forskel en ekstra tuner og et lidt andet design. Personligt kan jeg dog også bedst lide designet på KS7005.
#250231
Jonas B skrev:
Christianhave skrev:
Jonas B skrev:Hej Christian!

Tusind tak for dit input :-) Havde du held med at komme micro-stutter til livs ved at aktivere en af MotionPlus profilerne? Eller var game-mode eneste løsning?

Jeg kan kun give dig ret i forhold til at TV2 Play trænger til en overhaling på kvalitetsfronten. Det er håbløst pt.
Ja. For TV2 Play har jeg ikke oplevet Microstutter efter jeg aktiverede game-mode. Jeg kan ikke huske om Motion Plus er en mulighed under game-mode. Hvis det er vigtigt må du lige skrive. Så kan jeg tjekke det i aften. Jeg har dog ikke længere adgang til TV2 Play så kan desværre ikke teste der.

Generelt oplever jeg det ikke Microstutter tit nok til at jeg rigtig har kunne finde et mønster og en løsning på det. Det er som sagt primært hvor kildematerialet er i ringe kvalitet.
Hej igen Christian!

Det ville være en kæmpe hjælp hvis at du gad tjekke om du oplever micro-stutter på dit tv signal. Du må meget gerne afprøve med de forskellige MotionPlus instillinger ;) Du har ikke oplevet det ved afspilning af blu-ray eller afspilning fra Harddisk?

På forhånd tak for hjælpen! 8-)
Jeg mener ikke at jeg har oplevet det på alm tv signal. Det er i det hele taget lidt svært at teste det, da Micro-stutter er periodisk.

Jeg har ikke en Blu-Ray afspiller så det har jeg ikke testet. Men ud fra min erfaring med det vil jeg ikke tro det vil være et problem grundet kvaliteten i kildematerialet. Men måske en anden der har prøvet det kan byde ind. Harddisk bruger jeg kun til børneprogrammer så det er lidt svært at vurdere. Jeg har lige set et klip af en fodboldkamp igennem som jeg kom til at optage. Der er ikke skyggen af micro-stutter.

Hvis du vælger et KS7005/KS8005 så kan du vælge et sted med 14 dages returret. Så har du selv mulighed for at teste det af. Og husk nu at holde fast i din oprindelige plan hvis du går i Elgiganten eller Power. De vil helt sikkert forsøge at få dig overbevist om at købe et LG LCD til en "god pris" i stedet for. 8-)
#250234
Ja. Det er i hvert fald den eneste grund jeg kan komme på. Netop det har også været oppe rigtig mange gange før. Jeg måtte selv insistere på at jeg bare gerne ville købe det KS7005 jeg hele tiden havde haft plan om og ikke et andet LG som sælgeren anbefalede.
#250235
Ja, for et par år siden var det Samsung LCD de hellere ville sælge i stedet i stedet for Panasonic Plasma til samme pris..

Det ser åbenbart ud til at LG nu har overbudt Samsung, så førstnævnte nu er Elgigantens foretrukne valg.

Power.Tja..Det er som om sælgerne ved endnu mindre om skærmene dér end hos Elgiganten..

Men hvorfor ikke bare Google skærmen og så købe hvor Pricerunner siger det er billigst?
#250386
Tusind tak for din hjælp Christian! Den har virkelig hjulpet mig på vej med mit valg :) Jeg lover at holde mig til hvad jeg har bestemt mig for! ;)

Jeg tager nok ud og køber det her i løbet af ugen! Glæder mig til nyt tv 8-)

Endnu engang, tak for hjælpen! 8-)
#250387
Jonas B skrev:Tusind tak for din hjælp Christian! Den har virkelig hjulpet mig på vej med mit valg :) Jeg lover at holde mig til hvad jeg har bestemt mig for! ;)

Jeg tager nok ud og køber det her i løbet af ugen! Glæder mig til nyt tv 8-)

Endnu engang, tak for hjælpen! 8-)
Velbekomme Jonas :)