Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
#250228
Trådstarter linker til i princippet det samme apparat, dog med forskellig skærmstørrelse...
Af bulleros
#250237
Hvor kan jeg finde en calibration guide til SAMSUNG UE48J5005?
Har prøvet at google det, men kan intet finde. Det er vel pretty useless, hvis jeg køber et TV uden at indstille det korrekt
Af PeterD
#250287
Godt med gode indstillinger


En tråd om tvet:

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-f ... hread.html

Hvorfor skrives der: " went ahead and ordered this set and I'm very disappointed with it. It is an IPS panel and the input lag (in game mode) measured 45ms with the Rock Band 2 test. I know it's not the most accurate test, but it's all that I have. My other 32" sets that I recently tested were around 25-29ms.

Screen uniformity was also horrible... probably the worst I've seen. There's backlight bleeding all over the place.

Another thing is this set is absolute bare-bones when it comes to picture adjustments; no white balance/grayscale, CMS or gamma control. The backlight automatically shuts off on a black screen and there's no way to turn that off.

TL;DR this is by far the worst Samsung TV I've ever owned, if not the worst TV period. I understand that this is an entry level 1080p LCD but I'm shocked by how bare-bones is it."
Af jng
#250288
Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Af PeterD
#250292
jng skrev:Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Underlig kommentar.

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)
Af PeterD
#250293
PeterD skrev:
jng skrev:Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Underlig kommentar.

Grandahl. Er det dig i forklædning? O-O

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)
Af Mfede
#250314
Er I helt sikre på at rtings' anmeldelse svarer til den danske model? Modellerne i USA har før haft andre navne i DK, og jeg troede ikke at Samsung solgte TV med IPS-paneler i DK.
Af jng
#250324
PeterD skrev:
PeterD skrev:
jng skrev:Også i udlandet - som i Danmark - findes der halvstuderede bedrevidende, der ikke går af vejen for en løgnehistorie eller fem, når Samsung skal svines, PeterD.
Underlig kommentar.

Grandahl. Er det dig i forklædning? O-O

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)
Beklageligvis er det ikke lykkedes mig at finde et 'fritstående' komfur fra dette i enhver henseende suveræne koreanske verdensfirma. Ellers var det kommet i familie med køleskab, fryseskab, vakemaskine og tørretumbler. Skal der monteres en luftvarmepumpe en dag, så gæt, hvilket firma den skal komme fra (koreansk, ikke japansk. Starter ikke med P, men med S). Tænk over det.
PS: Mine solceller er fra Hyundai.
Af PeterD
#250334
PeterD skrev:
PeterD skrev:
jng skrev:
Underlig kommentar.

Grandahl. Er det dig i forklædning? O-O

Nåe nej. Man må ikke kritisere et firma som på alle parametre forsøger at være markedsleder.

Har du aktier i firmaet og AL elektronik i dit hjem er nok fra firmaet.

Men OK. I din verden er det ENESTE der virker dét mærke og det må vi andre bare leve med. Bare ærgerligt at man ikke har et lidt mere nuanceret syn på livet generelt.

Jeg krydser fingre for at trådstarter bliver tilfreds. :)
Beklageligvis er det ikke lykkedes mig at finde et 'fritstående' komfur fra dette i enhver henseende suveræne koreanske verdensfirma. Ellers var det kommet i familie med køleskab, fryseskab, vakemaskine og tørretumbler. Skal der monteres en luftvarmepumpe en dag, så gæt, hvilket firma den skal komme fra (koreansk, ikke japansk. Starter ikke med P, men med S). Tænk over det.
PS: Mine solceller er fra Hyundai.
Ja, og der skal sikkert stå Samsung på toppen af din kiste..

Nå, er du færdig med at hovere og blabre løs, så vi kan komme tilbage til noget som folk måske gider at læse..?

@bulleros
Uha nej. Du må endelig ikke afbestilte et Samsung for så går forum her amok og hvis du får problemer så er det fordi det ikke er fra Samsung..

LG er elendigt, for selv Samsung LCD TV,som så smart hedder SUHD, kan sagtens konkurrere med OLED.

Et SUHD er faktisk så godt at det fåes til rigtig gode priser, samtidig med at kvaliteten ikke lader noget tilbage at ønske.
Af Mfede
#250355
Kan I ikke skrive personlige beskeder til hinanden om jeres forhold til Samsung? Det har intet med tråden at gøre.

Det interessante er om skærmen har VA eller IPS-panel, men spørgsmålet er hvor kritiske trådstarters forældre er.
Af PeterD
#250368
Mfede skrev:Kan I ikke skrive personlige beskeder til hinanden om jeres forhold til Samsung? Det har intet med tråden at gøre.

Det interessante er om skærmen har VA eller IPS-panel, men spørgsmålet er hvor kritiske trådstarters forældre er.
Det har jeg også foreslået men det mener modparten ikke.

Køb skærmen og lever den tilbage hvis de ikke er tilfredse.