Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Novice
#250040
Hej i gæve folk herinde.

Jeg skal have nyt 65" tv til min stue.
Jeg gad egentlig godt o-led men budgettet er ikke til det

Det skal bruges til at se tv fra en WAOO box og til at spille på min PS4
Budgettet er max 15K, MEGET gerne billigere.

Disse tv er PT i spil, må meget gerne komme med ekstra indspark.

Sony KD-65XD9305 demo 13K
Har fået gode anmeldelser herinde

LG 65 UH770V demo 13K
Det jeg blev foreslået i stedet for 8005

Lg 65UF860v brugt 8K
Kunne være lækkert at spare nogle penge og så købe o-led om 4-6 år

Samsung UE65KS8005 nyt 12K
Gode anmeldelser, rimelig pris

Jeg var i går i power, og havde egentlig udset mig Samsung 8005, MEN personalet i butikken viste mig noget film med panorering forbi et fodboldnet, og her var Samsung MEGET mere utydelig og hakkende end det LG 850 der stod ved siden af, dette tv var dog over budget, men de havde et 770 som demo de kunne sælge til 13K

Har de bare indstillet det Samsung RIGTIG dårligt, eller hvad sker der ?

De nævnte noget med at LG var de eneste med 200hz panel, og at det DERFOR var mere roligt.

Jeg har også de andre ovenstående tv i tankerne, hvad tænker folk om disse ?
#250042
Elgiganten og Power har et lidt ensporet fokus på visse modeller. Du skal ikke lægge for meget i den salgssnak du har fået. Både Samsung og Sony-TV'et kan vise flydende bevægelser mindst ligeså godt som LG's. Sonys vil nok være dét der giver det bedste resultat af de 4, hvis du følger vore anvisninger fra testen.

Nå, men afhængigt af hvad behovet er, så er der ret markante forskelle på LG's modeller og de to andre idet alt fra LG's LCD-division bruger IPS-paneler, som har gode betragtningsvinkler, men dårligt sortniveau. Vi tillægger sidstnævnte mest værdi i vore tests, da et dårligt sortniveau udvasker billedet. LG's styresystem er dog klart det mest polerede, hvor Samsungs er kommet godt efter det, men Android på Sony stadig ikke er helt så hurtigt.

JEG havde valgt XD93, da deres motionsystem helt klart er det bedste og HDR klares med OK overskud i lyset. KS8005 var mit andetvalg og er generelt bedre på flere andre punkter såsom interface, udseende (subjektivt), tilslutninger og remote. LG's LCD-paneler ville jeg ikke selv købe til min stue, da sortniveauet er synligt dårligere og det er mere ødelæggende for min filmoplevelse end dårlige betragtningsvinkler.
Af PeterD
#250046
Rigtig fin kommentar, Torben.

Den kan bruges igen og igen når folk siger de lige har været i Power og Elgiganten.


XD93 ville jeg prøve.
Af Novice
#250050
Så deres snak om 200Hz panel og det jeg kan se med mine egne øjne, altså TYDELIG hakken og dårligere sortfarver + mere mudret, det er REN indstilling af fjensynet ?

Som de måske endda har gjort med vilje fordi der er højere profit på LG fjernsyn ?
Af Novice
#250052
Et opfølgende spørgsmål.

Er disse 2 ens ?

Sony 65'' 4K UHD Smart TV KD-65XD9305BAE (Elgiganten)

Sony KD-65XD9305 UHD-TV (Hifiklubben)
#250053
Jeg garanterer dig, at både Sony og Samsung kan levere samme flydende billede. Det er ren indstillings-halløj. Sony sætter barren for hvordan bevægelse skal håndteres på TV. Følg anvisningerne i vores test for både KS8 og XD93.

Ja, de to er ens. Hifiklubben giver dog 3 års garanti.
Af nullerfnis
#250055
Hey Novice,

Jeg er i præcis samme båd som du er pt.! Vi søger et nyt 65" og jeg fik hele smøren fra både power og el-giganten. Første vi så i el-giganten var at noget var galt med signalet, så samsungs lignede decideret sne, hvor han efterfølgende slog på skærmen og forklarede at LG's var den bedste skærm, da den ikke blev forvrænget på samme måde.. Hvor man bider sig selv i læben og tænker hvornår fanden man skulle slå skærmen..

Jeg lurer på det samme tv nu jeg kan se det er i rest salg: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-255607/

Og kan se vi forhandler om præcis det samme tv på dba :P

Et gængs spørgsmål: Har nogen nogensinde prøvet at se om de kunne få mængderabat?
Af Kaktus-burger
#250060
hifreak skrev:Hvad er forskellen på Samsung UE65KS8005 og UE65k7005 altså hvis man kun sammenligner med billedkvalitet?
Intet. KS8 har twin-tuner og andet design. Muligvis også en anden remote - det husker jeg ikke.


Disse tråde gør mig træt....
Af Novice
#250066
nullerfnis skrev:Hey Novice,

Jeg er i præcis samme båd som du er pt.! Vi søger et nyt 65" og jeg fik hele smøren fra både power og el-giganten. Første vi så i el-giganten var at noget var galt med signalet, så samsungs lignede decideret sne, hvor han efterfølgende slog på skærmen og forklarede at LG's var den bedste skærm, da den ikke blev forvrænget på samme måde.. Hvor man bider sig selv i læben og tænker hvornår fanden man skulle slå skærmen..


Jeg lurer på det samme tv nu jeg kan se det er i rest salg: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-255607/

Og kan se vi forhandler om præcis det samme tv på dba :P

Et gængs spørgsmål: Har nogen nogensinde prøvet at se om de kunne få mængderabat?

Hej Nullerfnis.

Det er resterne som Power sælger til 12K, og de vil IKKE give yderligere rabat selvom det er en demo (de har 2stk i Glostrup afd.)
Jeg vælger at købe mit i Hifi klubben, forsøgte at få dem ned i powers pris, men det kan ikke lade sig gøre, så jeg ender med at betale 1000 kr mere for tv'et, til gengæld er det nyt og der er 3års garanti i stedet + at hifiklubbens folk i større grad ved hvad det er de sælger, og råder kunden til at købe med øjnene.

Det tv på DBA er nu droppet, fik et bud på 8000 fra dem, det syntes jeg var for meget, tilbød dem 7500