Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#249864
LG siger, at de bruger IPS-paneler i alle skærmene. VA er bedre til at vise farven sort, hvis du skal SE TV.

LG er måske bedre til "Smart TV"..Eller har været det, for her vinder Sonys Android over LG's WebOs og Samsungs Tizen.. O-O

http://www.techradar.com/news/televisio ... -1120795/2

https://youtu.be/T5Z-FqekivE.

Husker de gode tider for 4-5 år tilbage hvor man kunne få et 50" for 5000 kr..Og det var til normalpris.
Af Mfede
#249873
Begge modeller har IPS-panel. Det giver dårligere sortniveau men bredere betragtningsvinkler end VA-paneler.
Sony plejer at være bedre til at håndtere bevægelser, men til gengæld er det LG's næstbedste LCD-skærm fra sidste år.

Hvis du ikke har brug for brede betragtningsvinkler, ville jeg snuppe Samsung KS7005, som er med VA-panel. Den har både bedre sortniveau og er mere lysstærk. Den overholder dit budget og har sågar lige været på tilbud til 5.000 kroner. Om den kommer derned igen vil jeg dog ikke spå om.
Af TegNaps
#249876
Er i helt samme båd.

Leder efter et TV for mine forældre.. De har et 17 år gammelt 28" Sony Trinitron billedrør, der er lige så dybt som det er bredt, som vi så 9/11 på..
Vi er alle enige om at de glemte at putte 'døds'-chippen i på fabrikken, for det nægter at dø.
Dette er jo et kvalitets TV, så jeg vil anbefale dem noget ordentligt.
Derfor behøver det ikke NØDVENDIGVIS at være det absolut aller bedste billede, prisen er også MEGET afgørende her. De overtales nok ikke til at ofre mere end 6000, hvilket netop er det et LG 49UH850VAEN koster i POWER nu.

Skal vi slå til, eller bør vi vente på andet bliver billigere?
Syntes Dolby Vision og kommende HLG opdatering er et plus, 3D og gode betraktvingvinkler er også lækkert at have med. Det skal holde i mange år.
Det er ærgerligt med sort niveuet og lysstyrken, men det er vel et kvante spring for dem uanset? Bare LED'erne ikke bløder som min kammerats Samsung 2012 8 serie......
Kan det anbefales at kigge brugt??
Af Grandahl
#249877
Til 6000kr får du ikke meget tv når de nye fjernsyn kommer snart, de starter altid med høje priser, og bliver billigere hen over året.. Derfor er det billigst at købe tv nu, inden de nye kommer..

Jeg er helt på niveau med Mfede, jeg ville klart vælge KS7005 med VA panel, der var på tilbud i sidste uge til 5000kr for en 49". Det er scoop af et tilbud på så godt et tv. Jeg ville også gå uden tv med IPS panel.. Om du skal købe brugt, tjaaa det kommer vel an på om du kommer om ved et godt tilbud. Jeg ville dog vælge et nyt KS7005 selv.
Af PeterD
#249931
KS7005 er glimrende til prisen.

Samsung får sgu lavet nogle gode aftaler med butikkerne. Lidt trivielt, men sådan er det nu engang.

VA gør en forskel.
Af Fcjunkies
#249937
Tak for svar alle! :-)

Dog vil jeg gerne have 2 tunere, det er et must for mig! :-)

Helst ville jeg gerne købe det nye Sony 49XE9005, men der går nok noget tid før at den overhovedet er under 10.000 kr.?!? :-)
Af ladjo
#250016
Bilka i Vejle havde her til aften stadig 2 stk. 49" ue49ks7005 til 4999,- kr./stk.
Så måske også i en Bilka nær dig.
Mht. 2 tunere, så en ks8005 måske...


Sent from my iPad using Tapatalk
Af PeterD
#250036
ladjo skrev:Bilka i Vejle havde her til aften stadig 2 stk. 49" ue49ks7005 til 4999,- kr./stk.
Så måske også i en Bilka nær dig.
Mht. 2 tunere, så en ks8005 måske...


Sent from my iPad using Tapatalk
Men er det det bedste?

Samlekvaliteten har været til spørgsmålstegn med løse bagpaneler, kvalitetsprodukter med skærmen og lidt ujævn bagbelysning men det kan man måske indstille sig ud af..?

En skærm hvor man dog får meget for pengene, da de altid er godt prissat.
Af Mfede
#250039
Kan du nævne noget bedre til prisen, PeterD?
KS7/8000 har da ikke større problemer med bagbelysningen end andre skærme i prisklassen?
Og hvad dækker "kvalitetsprodukter med skærmen" over?
Af PeterD
#250047
Mfede skrev:Kan du nævne noget bedre til prisen, PeterD?
KS7/8000 har da ikke større problemer med bagbelysningen end andre skærme i prisklassen?
Og hvad dækker "kvalitetsprodukter med skærmen" over?
Nej du ved ligeså godt som mig at Samsung bliver prissat så aggressivt at konkurrenterne måber og at konkurrenternes 2016 skærme ikke kan levere det samme ydelse, med mindre man går lidt op i pris.

Bagbeklædingen er måske nu skruet ordentlig fast og Microstutter kan også løses, og måske går den lidt hakkende bevægelse væk, hvis du slå Motion Plus fra..

https://wn.com/Samsung_KS_Micro_Stutter_solved
#250048
Den beskrevne metode til reduktion/fjernelse af microstutter virker kun på TV-input. Jeg tror ikke du kan vælge det på andre kilder.