Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249829
4k er et must, det giver ikke mening at skille så mange penge ud, uden at være lidt fremtidssikret med 4k.

HDR, kunne være lækkert.

Vildt smart tv funktion er ikke nødvendig da vi kører chromecast.

Vi har været rundt i en milliard butikker og de bliver ved med at ville kaste LG tv efter os, men jeg er ikke tosset med LG grundet tidligere erfaringer med mærket.

Consensus ovre på HOL.dk er Samsung 55ks7005, men at jeg nok burde spørge her også da det er mere jeres ekspertise område.
#249832
Jeg ville også nappe KS7005 og så købe en Chromecast ved siden af. Virkelige meget skærm for pengene.

Både Elgiganten og Power har en eller anden aftale med LG, som gør det ekstra attraktivt at sælge deres modeller ser det ud til. De er nok ikke helt uvildige i deres anbefalinger, så tag dig i agt i deres butikker.
#249834
Vil gå et par tommer ned. Et godt 55 til 6-7000 er svært at finde. HDR på billige modeller som KS7005 og KS8005 er ikke særlig overbevisende som hvis du giver lidt mere.

KS7005/KS8005 er ikke plasma. Det hakker i bestemte situationer under sport Feks Tour De France og fodbold. Du skal op i Sony XD93 hvis du skal have noget som virkelig rykker, men så er prisen en anden.

Du kan sagtens vælge KS modellerne men husk at checke det grundigt da skærmens pludselig kan gå løs (Er set på de første produktionsmodeller) og skærmene kan have små kvalitetsproblemer, så få det byttet ved de mindste unoder.

Vælg bagbelyst TV og ikke kantbelyst, Edge LED.

Plasmakvalitet med VT50 til 8000 Kr kunne være en ide hvis det er rå billedkvalitet du er ude efter.

http://m.dba.dk/plasma-panasonic-vt50-55/id-1029227806/

PS. Nu er Elgiganten gået over til LG med IPS panel (dårligere farver og sortniveau). For 2-3 år siden var det Samsung man fik smidt i nakken og på tvreklamer. Gad vide hvornår turen kommer til Philips, Sony og Panasonic?

Men igen. De er nok for svære at få ned i pris.
#249837
Hvis man læser anmeldelserne herinde, så ligger XD93 og KS8005 (som har samme billede som KS7005) meget tæt på billedkvalitet. Man får altså ikke et specielt meget bedre billede ved at smide så mange penge ekstra.
Man kan også sammenligne skærmene her:
http://www.rtings.com/tv/tools/compare

At anbefale trådstarter at købe et 5 år gammelt plasma-tv til 8.000 kroner er komplet åndssvagt.
#249869
Jeg tror jeg holder øje med XD93 eller XD85 og ser om der ikke kommer et solidt tilbud inden længe, har lidt en forkærlighed for Sony da det monstrum af et LCD tv vi købte for 7 år siden stadig kører solidt og det lille Samsung vi købte for 5 år siden er dødt.
#249870
PeterD skrev:
Mfede skrev: At anbefale trådstarter at købe et 5 år gammelt plasma-tv til 8.000 kroner er komplet åndssvagt.
Tja..Der er ikke nogle VT60 til salg lige nu.. 8-)

Giver ikke meget for http://www.rtings.com/tv/tools/compare

De anbefaler typisk kun Samsung og LG. Meget påfaldende.

1. XD93
2. KS modellerne
3. XD85

Pick one and be :)
Det er jo ikke rigtigt. Rtings er da særdeles kritiske over for LG's LCD-modeller og er også efter Samsungs Q7. Desuden får Sonys da også pæne karakterer?
Udover det ændrer det stadig ikke på det faktum at flatpanels også vurderer skærmene til at ligge meget tæt på billedkvaliteten.
Hvor er det du ser Rtings vurdere anderledes end andre sider?

Trådstarter: af de to Sony-skærme ville jeg klart gå efter XD93, da den er med VA-panel som KS7005.
#249978
Mfede skrev:
PeterD skrev:
Mfede skrev: At anbefale trådstarter at købe et 5 år gammelt plasma-tv til 8.000 kroner er komplet åndssvagt.
Tja..Der er ikke nogle VT60 til salg lige nu.. 8-)

Giver ikke meget for http://www.rtings.com/tv/tools/compare

De anbefaler typisk kun Samsung og LG. Meget påfaldende.

1. XD93
2. KS modellerne
3. XD85

Pick one and be :)
Det er jo ikke rigtigt. Rtings er da særdeles kritiske over for LG's LCD-modeller og er også efter Samsungs Q7. Desuden får Sonys da også pæne karakterer?
Udover det ændrer det stadig ikke på det faktum at flatpanels også vurderer skærmene til at ligge meget tæt på billedkvaliteten.
Hvor er det du ser Rtings vurdere anderledes end andre sider?
De tester slet ingen Philips, Panasonic eller Sharp, men overvejende LG,Samsung, TCL, Sony og Vizio..

men ok. ÆRGELIGT VI IKKE HAR VIZIO i EUROPA..

"MAKE AMERICA GR8 AGAIN!!"

Kunne være fedt at sidde og guffe burger, fede saltede fritter, se Nascar og NFL på et American tv..YEAH!! 8-)

Billede
#249979
Fra wiki:
“In November 2015 it was revealed that Vizio was collecting information on its customers and selling it to advertisers. To settle the case, in which Vizio were accused of using 11 million televisions to spy on customers, the company agreed to pay out $2.2 million.”
#249982
PeterD:
Panasonic er stoppet med at sælge TV i USA, og det samme gjorde Sharp i 2015. De kom så tilbage med nogle rebrandede Hisense, som Rtings i forvejen tester.
Philips står for en meget lille del af salget i USA, hvorfor det er naturligt at de heller ikke bliver testet.
Rtings er dog bygget sådan op at man kan foreslå hvilke skærme man godt vil have testet, så hvis du savner en test af et amerikansk Philips-tv kan du skrive her: http://www.rtings.com/tv/suggestions
Ingen har foreslået et Philips-TV indtil videre..
#249984
Som jeg forstår det, så går de ud og køber TVet fysisk. Om de så bare samler til bunke og har dem stående, så de kan genteste ved jeg ikke, men det giver jo nogle andre muligheder (og begrænsninger) end vi har. Vi kan ikke helt selv vælge hvad vi vil teste, da det ikke er alt der kommer ind til PR-partnerne. Til gengæld er der nogle modeller vi kan få før tid da de er demo-eksemplarer.