Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249792
Hej

I går tog jeg ud i Power for at købe mig et nyt tv. Tv'et skulle være 65", jeg havde på forhånd udset mig et Samsung Ue65ks8005 som de har 11.999 kr.
Ikke overraskende var sælgeren ikke så interesseret i at sælge mig et Samsung, men derimod et LG.
Det hele endte ud i at han fik overtalt mig til at købe det nye lg 65sj850vaen. Tv'et står til 25.000 kr, jeg fik det til 16.000 kr inklusiv kalibrering.

Hvad siger i? Har jeg været heldig at få det til en god pris, eller er jeg faldet i sælgerfælden? Power er de eneste der tv'et så jeg kan ikke rigtig sammenligne priser nogle steder.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518402/
#249808
Prøv at læse den anden tråd om samme tv, der er i forumtoppen. Jeg vil næsten gå så langt som at sige du er blevet snydt.... i hvert fald har du fået en svinsk sælgertale. Han har udelukkende gået efter provision, og ikke efter at sælge dig det bedste tv.

Deres "vejledning" er så grov, og skriger til himlen! ;;)
#249821
Enig med de øvrige. Få den sendt retur. Køb din Samsung tv med VA panel, eller smid lidt flere penge i og køb et LG OLED 65", den er af og til set til knap 19000kr
#249823
stefan.hansen skrev:Hej

I går tog jeg ud i Power for at købe mig et nyt tv. Tv'et skulle være 65", jeg havde på forhånd udset mig et Samsung Ue65ks8005 som de har 11.999 kr.
Ikke overraskende var sælgeren ikke så interesseret i at sælge mig et Samsung, men derimod et LG.
Det hele endte ud i at han fik overtalt mig til at købe det nye lg 65sj850vaen. Tv'et står til 25.000 kr, jeg fik det til 16.000 kr inklusiv kalibrering.

Hvad siger i? Har jeg været heldig at få det til en god pris, eller er jeg faldet i sælgerfælden? Power er de eneste der tv'et så jeg kan ikke rigtig sammenligne priser nogle steder.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518402/
Næste gang du skal have en ny fladskærmen, skriver du herinde, før du gør andet.
#249825
stefan.hansen skrev: Hvad siger i? Har jeg været heldig at få det til en god pris, eller er jeg faldet i sælgerfælden? Power er de eneste der tv'et så jeg kan ikke rigtig sammenligne priser nogle steder.
Når du nu har været så uheldig, mon ikke du så kan udnytte din fortrydelsesret som Power tilbyder, du har 14 dage at prøve det i. Så aflever det igen, hvis du ikke er sikker mere.

Og vælg det du oprindelig gik i butikken efter :D
#249855
Hvis man mener at folk har farvede briller kan man jo prøve at argumentere for hvorfor man mener at de har det.
Der findes vel ikke en eneste testside, der foretrækker IPS-paneler fremfor VA-paneler.
Og når Samsung er det mærke der giver bedst value for money på TV med VA-paneler, så er det vel klart, at de bliver foreslået.
#249866
Mfede skrev:Hvis man mener at folk har farvede briller kan man jo prøve at argumentere for hvorfor man mener at de har det.
Der findes vel ikke en eneste testside, der foretrækker IPS-paneler fremfor VA-paneler.
Og når Samsung er det mærke der giver bedst value for money på TV med VA-paneler, så er det vel klart, at de bliver foreslået.
Samsung gør det godt i år.
Forhåbentlig kommer andre med snart!!

Panasonic og Sony er for dyre. LG er lidt O-O , så der er ingen reel konkurrence til Samsung i år.

Lidt ligesom LG og OLED teknologien.
#249867
iLoveTCL skrev:
Qageruit skrev:Forummet burde jo næsten omdøbes til VApanels.dk vildt så farvede brillerne er her inde :D
Enig .. Har ladet mig fortælle at Samsung har skrevet kontrakt om provision med flere aktive "sælgere" herinde ! Haha
Det er da ingen hemmelighed, at hvis vi skal rangere paneler efter præference mht. billedkvalitet, så hedder det:
OLED, VA LCD, IPS LCD
men der kan jo være omstændigheder, som gør, at IPS er at foretrække, hvis man ikke har mulighed for at sidde lige foran TV'et.

Da IPS er ude af stand til at producere et dybt sort niveau - som vægter ret tungt når vi vurderer billedkvaliteten - så taber den type panel hurtigt pusten når der er HDR på skærmen.

Men folk er jo velkomne til at argumentere imod i stedet for bare at gøre sig sjove uden at bidrage med noget konstruktivt.
#249871
Hvis man synes det er konstruktivt gang på gang og tilsvine køb af tv med ips paneler(uden at kende køberens reelle behov) Så gider jeg ikke engang gå ind i debatten. Og eftersom i har 100% styr på køberens indretning, tilkoblinger og brug af HDR materiale, så er han i gode hænder ...
#249992
Jeg var ude og hente mit tv i går.
Jeg var dog lige inde og snakke med sælgeren igen, og sammenligne samsung'en og LG'en.
Jeg synes at billede stod bedst på lg, sælgeren fortalte mig at i det nye lg, er der noget ny teknologi (kan ikke huske hvad det hedder). Som skulle gøre sort niveauet meget bedre.

Jeg valgte at gå med LG, jeg har jo 14 dages returret, så kan jeg jo prøve det af. Indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med købet!