Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249768
Hej har snakket med en sælger der hellere ville sælge mig et LG-55sj850vaen (2017) som sagde det var et bedre tv end LG 55B6V Oled som jeg ellers overvejede at købe. han nævnte at de nye Led fra 2017 var bedre end Oled fra 2016.

Hvad siger eksperterne herinde, skal jeg tage Oled eller den andet til ca 1000kr mere.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-518408/

Mvh
#249769
Sælgeren er fuld af vrøvl.
Jeg fik det samme at vide i Power i søndags. Han flettede først næbet, da han kunne høre, at jeg åbenbart var bedre inde i sagerne end han selv var.
Du skal helt klart tage OLED.
#249770
Lige præcis herfor skulle det simpelthen forbydes ved lov at komme med sådan en gang lort;).
Hvis man kunne argumentere for det er en subjektiv vurdering, - så måske, men det kan man ikke.
Det er mig en gåde de sælgere vil fremstå som komplet inkompetente fagfolk og utroværdige for et salg. Jeg forstår ikke der gives så meget køb på faglighed for et salg.
Det er direkte ækelt syntes jeg. De sælger desværre massere på den måde, men etikken kan ligge på et meget lille sted.
#249771
Mange tak for svaret, det var også i power jeg fik det at vide, han kunne ikke give noget rabat på OLED men 2000kr på den anden, jeg havde det godt på fornemmelsen, men super at få det bekræftet herinde også ;)
#249785
Tager den lige op igen :) har læst på nogle reviews, at det eneste man går ned på ifh til Oled er Sort niveauet, og man skulle faktisk vinde noget på lys niveauet med at det skulle være lidt bedre end på oled med de lyse/hvide farver. tænker mere hvad mener i man går ned eller op på, på de 2 modeller
#249786
På OLED er både sortniveau og betragtningsvinkler bedre. Jeg er ikke engang sikker på at lysstyrken er bedre på den LCD-model du kigger på og sortniveauet er så meget bedre på OLED ift tb med IPS-panel at det gør så meget mere.
Jeg tror du får meget svært ved at finde en test, hvor de vil anbefale et TV med IPS-panel fremfor B6V.
#249809
Performer OLED også bedre på fx fodbold som jeg ser en hel del af, ellers er det mest tv kiggeri samt film i ny og næ, men det er vigtigt for mig at den kan vise en fodboldkamp uden at hakke overhovedet, for det lyder klart som jeg skal vælge Oled'en :)
#249811
Mht fodbold og OLED er der lidt delte meninger. OLED i sin nuværende form er ikke markedets bedste til at håndtere hurtige bevægelser . Problemet er tilsyneladende lidt signalrelateret = værst ved streaming og lav bitrate. Jeg er selv fodbold fanatiker , og vil helt klart gå efter OLED i løbet af 2017 . Jeg vil handle et sted hvor jeg får returret , og så prøve det godt og grundig af i mit eget hjem .
HVIS man er ultra kritisk mht bevægelsesslør , bør man nok gå efter noget Sony . .
#249813
OLED panel er lynhurtig, næsten lige så hurtig som Plasma panel (langt hurtigere end LCD panel) - problemet ligger i måde man styrer OLED panelet, man styrer et OLED panel ligesom man styrer et LCD panel, med "sample and hold". Det er problemet og det bliver kun værre af at det pt. er LG's styring der er bag, da LG's motions system høre til i den dårlige ende.
#249816
ok kommer fra et LG 47LM670T og det har ingen problemer med at vise fodbold og har ik lagt mærke til lysniveau den er bare som ud af boxen, og har været glad for det. tænker bare at begge må da være bedre til det hele end den jeg har nu