Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#249739
Sad lige og læste på hifi klubben at de yder 2 års fuld garanti og 1 år mere hvis man er medlem af kundeklub.

3 års fuld garanti.

Hvis man køber et Samsung TV de andre steder så har man jo i princippet kun 1/2 års fuld garanti + 1,5 års reklamationsret.

har jeg ret?
har nogen prøvet det i virkeligheden om det virker?
#249744
Skal ikke kunne sige noget om Hifi klubbens tilbud om udvidet garanti, men ved alm. køb er der ikke noget der hedder garanti mere. Du har 2 års reklamationsret, og det første halve år har du formodningsret, dvs. at man formoder at fejlen var til stede ved købet. Det menes bare hvor bevisbyrden for påvisning af fejlen ligger...

Dermed ikke sagt at du får en ny skærm hvis du har tabt den :-)

Læs her: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... ige-regler
Af koden
#249746
Jeg kender købeloven og det med reklamationsretten.
Jeg ved godt hvad der falder ind under og det er ikke smadret udstyr
Det må man via forsikringen med, hvis man har elektronik forsikring.

På Elgiganten står det meget vattet, så der må det være 1/2 år med bevis fra dem og 1,5 år med bevis fra mig.

Hos hifiklubben udtrykker det meget klart. Ville bare høre om nogen har en oplevelse med hifiklubben som ikke kan bekræfte det.

De skriver:

Når du handler i Hi-Fi Klubben, får du 2 års ægte garanti på alle produkter. Du er derfor i forvejen langt bedre stillet end med købelovens ”reklamationsret”. Hvis du tilmelder dig Hi-Fi Klubbens Kundeklub, giver vi dig 1 års ekstra garanti på dine køb - helt gratis!
#249752
Jeg havde et par b&w p7, som efter næææsten 3 år, fik en raslen - svagt men den var der. Den fik de bare ind til test og få dage efter blev jeg ringet op og fik fortalt det skulle skrottes og jeg fik et nyt sæt
#249754
koden skrev:Jeg kender købeloven og det med reklamationsretten.
Jeg ved godt hvad der falder ind under og det er ikke smadret udstyr
Det må man via forsikringen med, hvis man har elektronik forsikring.

På Elgiganten står det meget vattet, så der må det være 1/2 år med bevis fra dem og 1,5 år med bevis fra mig.

Hos hifiklubben udtrykker det meget klart. Ville bare høre om nogen har en oplevelse med hifiklubben som ikke kan bekræfte det.

De skriver:

Når du handler i Hi-Fi Klubben, får du 2 års ægte garanti på alle produkter. Du er derfor i forvejen langt bedre stillet end med købelovens ”reklamationsret”. Hvis du tilmelder dig Hi-Fi Klubbens Kundeklub, giver vi dig 1 års ekstra garanti på dine køb - helt gratis!
Hej.De skriver også.
Citat : Hi-Fi Klubben yder 2 års garanti regnet fra købsdato, med mindre andet fremgår af garantibeviset eller bonen. Garantien dækker kun ved indlevering i en af Hi-Fi Klubbens butikker og omfatter ikke afhentning og udbringning. Ved tilmelding til Hi-Fi Klubbens Kundeklub udvides garantien med 1 år.Citat slut:
Der står medmindre andet fremgår af garantibeviset,hvad det så betyder ??
Mvh.
Af koden
#249755
Hej Bromberg. Har hørt noget lignende fra en jeg kender som kendte en..
Men det var for lige at få bekræftet :-)
Tak..

Ja hvad mener de med "medmindre andet fremgår".
ved det ikke men måske har de nogle produkter hvor det ikke gælder.

Men det er svært for mig at se hvorfor man skulle købe TV i elgiganten til samme pris, når hifi klubben har de betingelser/services.
#249756
Jeg har endda bevidst om bedre priser andet sted, valgt at købe hos hifiklubben alene på garanti delen og så syntes jeg bare også jeg hellere vil ligge mine penge et sted hvor jeg syntes der er god kundepleje - til mit behov ihvertfald.
Af koden
#249757
Det bliver nok det samme her. Får godt nok 10% i Elgiganten. Men vil gerne have garantien og den bedre oplevelse både ved køb og evt. Fejl
Af koden
#249763
Men med de dyre tlf. Mange har i dag burde man måske have en elektronik forsikring.
Dermed er garantien vel egentlig lige meget eller hvordan dækker en forsikring?
#249764
Der er typisk en selvrisiko på 1000 kr. ved den type forsikring. Jeg har to forskellige forsikringer, hvor den ene dækker uheld og den anden forlænger garantien til 4 år på alt elektronik. Sidstnævnte dækker så kun funktionsfejl, men her er selvrisikoen kun 500 kr. så vidt jeg husker. Det er gennem Tryg (IDA).
#249784
Dette blir en avsporing, men jeg er overrasket over at dere har så kort reklamasjonsrett. Her i Norge er det 5 år (hvis gjenstanden er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år) og HiFiklubben opererer med en garanti på 6 år (hvis man er medlem)
#249791
koden skrev:Sad lige og læste på hifi klubben at de yder 2 års fuld garanti og 1 år mere hvis man er medlem af kundeklub.

3 års fuld garanti.

Hvis man køber et Samsung TV de andre steder så har man jo i princippet kun 1/2 års fuld garanti + 1,5 års reklamationsret.

har jeg ret?
har nogen prøvet det i virkeligheden om det virker?
NÅR DET NU ER SAMSUNG ER DET MÅSKE GODT MED UDVIDET GARANTI. .

-Kondensatorer som ikke fungerer.
-Batterier som eksploderer i deres andre produkter.
-Billedrør som sætter ud nøjagtig som den 2 årige garanti er udløbet.

" Their Products Are Like A Box of Chocolate. You Never Know What You're Gonna Get"
#249793
De skriver også det her.
Hi-Fi Klubben yder 2 års garanti regnet fra købsdato, med mindre andet fremgår af garantibeviset eller bonen.
Så er det vel garantien fra Samsung der gælder,og ikke andet.?
Så Hvis den " garantibevis " der med fra Samsung kun tilbyder 2 års reklamationret,så er det vel den der gælder,eller hvad ???

Mvh.