Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249805
koden skrev:
PeterD skrev:
koden skrev:Sad lige og læste på hifi klubben at de yder 2 års fuld garanti og 1 år mere hvis man er medlem af kundeklub.

3 års fuld garanti.

Hvis man køber et Samsung TV de andre steder så har man jo i princippet kun 1/2 års fuld garanti + 1,5 års reklamationsret.

har jeg ret?
har nogen prøvet det i virkeligheden om det virker?
NÅR DET NU ER SAMSUNG ER DET MÅSKE GODT MED UDVIDET GARANTI. .

-Kondensatorer som ikke fungerer.
-Batterier som eksploderer i deres andre produkter.
-Billedrør som sætter ud nøjagtig som den 2 årige garanti er udløbet.

" Their Products Are Like A Box of Chocolate. You Never Know What You're Gonna Get"


Sporer jeg et let samsung had her :-)
Har vel ikke rigtigt noget med denne tråd at gøre?

Samsung Note ..ja den var ikke god.
Men var det ikke underleverandøren?
Alle de andre ting kan du også opleve hos alle de andre.

Vil du høre om mine dårlige philips erfaringer?
Eller imac for den sags skyld?
Iphone batterier der ikke dur efter 2 år?

Vi har 2 galaxy S7 tlf. i familien.
Dem er vi mega glade for efter dårlige iphone oplevelser.
.

De er heller ikke "Made in Japan".. ;)

Så HVER gang Samsung eller iPhone har problemer, vasker de hænder og siger: "Ikke vores bord. Det er underleverandøren. Det vi laver er 100 % i orden".

Men hvorfor så bruge billige Underleverandører?

Lidt mere seriøst: Kan godt se hvad du mener og sværvægtere som Samsung og IPhone/Mac vil der altid være tilbedere/hadere af..Jeg er mest det sidste indtil mærkerne overbeviser mig.

Det har de ikke gjort endnu.
Senest rettet af PeterD 2. apr 2017, 11:02, rettet i alt 1 gang.
Af koden
#249806
Jeg er super glad for mine ipads, som jeg har haft rigtig mange af (7 stk).
Aldrig gået i stykker.

Lige bortset fra at nye OIS opdateringer sløver gamle modeller.
Af koden
#249807
Her i detaljer:

Garantibestemmelser

Hi-Fi Klubben yder 2 års garanti regnet fra købsdato, med mindre andet fremgår af garantibeviset eller bonen. Garantien dækker kun ved indlevering i en af Hi-Fi Klubbens butikker og omfatter ikke afhentning og udbringning. Ved tilmelding til Hi-Fi Klubbens Kundeklub udvides garantien med 1 år.
Garantien dækker fabrikationsfejl og omfatter reservedele samt arbejdsløn.
Pærer i projektorer dækkes af garantien, forudsat pæren ikke har opbrugt den nominerede brændetid, og forudsat pæren ikke har lidt overlast i form af støv, røg eller fejlagtig nedlukning af projektoren.
Garantien dækker ikke ridser/småskader, slitage, misbrug, forkert tilslutning, skader opstået under transport, professionel brug, mangelfuld almindelig vedligeholdelse, batterier i produkter, tyveri eller brand. Evt. tab af data er ikke omfattet af garantien. Garantien dækker ikke tredieparts produkter eller fejl forårsaget ved tilslutning til tredieparts produkter.
Garantien dækker kun ved fremvisning af garantibevis med oplysninger om købsdato, varetype og serienummer, når apparatet indleveres.
#249818
koden skrev:
Ja meget er bedre gennemtænkt i Norge... El biler uden afgift og moms, lange garantier o.s.v.
Specielt det med el bilerne kunne den danske regering lære noget af...men næææ.. vi skal ikke lægge os i front.

Men jeres agurker er skide dyre :-)

Norge er bare et meget rigere land og har nok bedre råd.
Ja, det meste er ganske mye dyrere her så vi betaler nok for den forlengede reklamasjonstiden og vel så det antakelig :-)
Elbil-systemet er bra og det begynner bli mange elbiler her nå. Danmark må være et land som er veldig godt egnet til elbil egentlig, korte avstander og lite bratte stigninger, synd dere ikke har samme ordninger.
Af koden
#249836
Jeg var så "heldig" at få fat i en til gl. pris da afgift kom.
Men køb en brugt...de har modsat forventet faktisk haft et værditab.
Evt. køb en brugt hos Tesla og få 4 nye års garanti.

Det er mange penge. Men du ønsker aldrig en bil med motor igen og V8'erne imponerer lige pludselig ikke mere :-)

Stadig off topic, men kunne ikke lade være at reklamere lidt :-)
#249988
Man skal lige være opmærksom på - m.h.t. HiFi Klubben og Samsung - at der for nylig (sidste år?) har været en sag, hvor HiFi Klubben ikke ville foretage garantidækning på et Samsung TV, hvor der var kommet tordenfluer i! Den sag endte i Forbrugerklagenævnet...

M.v.h.
Af koden
#250001
der er vist ikke nogen der dækkede tordenfluer.

men det gør de nu, hvis det dog er på grund af samle fejl af TV.
Eller bør de gøre efter afgørelse.

Er der vent. huller i TV og de kommer den vej så, får du ikke noget erstatning.

http://politiken.dk/forbrugogliv/digita ... k%C3%A6rme

Hifiklubben erstattede i øvrigt TV efter afgørelsen.
#250002
Personligt er jeg ret ligeglad med, om en forretning følger en afgørelse! Det er nok at man skal kæmpe en kamp med dem, for at få dem til at udbedre en fejl - så handler JEG der IKKE.

M.v.h.