Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#249723
Hej!

Jeg har fundet et LG 55B6V brugt på dba, som jeg påtænker at tage ud og se på.
Fjernsynet er ca. 2½-3 måneder gammelt, og der er selvfølgelig kvittering.
Prisen er 10k. - er det fair?

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg kigger på et næsten nyt tv, udover ridser, hakker og synlige skader? Har TV'et svagheder?
#249725
Det er et godt fjernsyn. OLED har dog stadig små problemer med motion. Men for det meste er der et super godt billede. Lyden er ret dårlig efter min mening.

Om prisen er fair! er op til dig, dvs. hvis du syntes prisen er god, så er det jo en fair. Markedsprisen er pt 13000,- for et nyt og de har været nede på 9000,- ved forskellige åbnings tilbud.

Men syntes du selv skal vurdere om prisen er fair. Da det er dig som skal betale og bruge det. Andre kan have en anden opfattelse af hvad prisen skal være. Men i sidste ende gælder det jo om du er tilfreds.
#249727
abn1075 skrev:Det er et godt fjernsyn. OLED har dog stadig små problemer med motion. Men for det meste er der et super godt billede. Lyden er ret dårlig efter min mening.

Om prisen er fair! er op til dig, dvs. hvis du syntes prisen er god, så er det jo en fair. Markedsprisen er pt 13000,- for et nyt og de har været nede på 9000,- ved forskellige åbnings tilbud.

Men syntes du selv skal vurdere om prisen er fair. Da det er dig som skal betale og bruge det. Andre kan have en anden opfattelse af hvad prisen skal være. Men i sidste ende gælder det jo om du er tilfreds.
I know. Helst ville jeg købe et nyt, men jeg tvivler på de rammer de 10k igen lige foreløbig.
Med lidt held kan jeg vel presse ham lidt ned. Men det er nok ikke meget.
Der følger desuden et Vogels ophæng med - det hjælper lidt på det også.

Hvad skal det sige med motion? Hvordan spotter jeg det? Det er vel generelt for modellen? :)
#249741
Hvis det er så nyt, så burde man jo stadig kunne reklamere til LG hvis det fejler noget, eller der hvor det er købt :)

Prisen, ville nok prøve at få det lidt længere ned..
Købte selv et nyt til 10k ved åbnings tilbud.. Og de er "tit" på tilbud dernede omkring. Så den pris der er nu, er lidt højt sat.

Ville ikke give mere 9k for de. Og husk hvis du skal hente det, så spørg om han har kassen og flamingoen endnu.. Det er SÅ tyndt at jeg ikke ville turde fragte det uden det lå pakket ind som da det var nyt! :)
#249742
Du kan også vende den om og se det som din sidste mulighed i flere måneder før oled kan fås til de penge.
Jeg har selv givet 13.000 og kan da sagtens ærgre mig over det ikke blev landet til 10.000kr, men til 13.000kr syntes jeg stadig jeg har fået fantastisk meget tv.
Til 10.000kr kan du næppe finde bedre tv. Og ja der må stadig være garanti osv på.
Når b6 er udfaset og b7 er eneste mulige 4K/hdr/Dolby vision der kan handles for under 25.000, så kan jeg sagtens se b6 blive solgt for det samme som handelsprisen
#249743
Jeg har budt manden 9.000 kr. hvilket jeg synes er fair nok. Det har han sagt nej til. Så er det om at have is i maven, eller overveje om det er 1000 kr. mere værd.

en sidste ting. Jeg har en Panasonic 47AS650 skærm fra sommeren '14 i forvejen som skal sælges hvis jeg køber nyt. Hvad er sådan et værd? 1500-2000 kr?
#249777
KBW skrev:Man bør altid checke skærmuniformity og nærsort på LGs OLED.
Og for sådan en nybegynder som mig. Hvad er det?
lennon skrev: Man bør altid være 100% sikker på,at man ikke har plads til en 65" . . .
Hehe. Det kan der ikke. Jeg har tidligere haft en 65KS7005 i tankerne, men væggen er ikke bred nok.