Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikA
#248676
Har ikke kunnet gennemskue hvordan HDR slås fra på Netflix, er der nogen der kan hjælpe?
Sort er i forvejen ikke for godt, men bliver helt galt i HDR profilen.
Er der i øvrigt nogen som ved om skærmen også forsøger at køre HDR på alm. Blu-ray?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#248681
Det kan du ikke endnu. Den feature kommer først i Android 6.0. BluRay er ikke HDR. Der skal ligge HDR-metadata i signalet før den trigger HDR-mode.
Af HenrikA
#252117
Jeg har desværre ikke formået at finde funktionen, hvor HDR kan slås fra efter opdateringen til 6.0. Er der nogen som har erfaring på dette område? Hvis det ikke kan slås fra, overvejer jeg at nedgradere mit Netflix abonnement, i håb om at HDR også slås fra i app'en.
Af HenrikA
#252144
Tak, men jeg får ikke det menupunkt med nogen steder, når jeg går i avancerede indstillinger, heller ikke når jeg er i Netflix. Det virker underligt, skal jeg evt. have lavet en eller anden form for genstart?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252150
Nej, det burde være med pr default. Men du skal muligvis afspille et HDR klip imens, selvom jeg ikke synes det burde være nødvendigt.

Har du slet ikke "video"-menuen?

Jeg har ikke testet modeller der er opgraderet fra 5.1 til 6.0 - kun nogen født med 6.0.
Af HenrikA
#252152
Det er underligt, har Iron Fist i gang på HDR, men der er stadig ikke det menu punkt i av. indstillinger. Nogle gode idéer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252153
Ikke umiddelbart. Det lyder næsten som om at Sony ikke har opdateret den del styresystemet sammen med Android. Der er jo ikke en del af Android, men Sonys egne underliggende menuer.
Af HenrikA
#252154
Jeg kan jo prøve at skrive til Sony, men mine erfaringer med hjælp fra den side er ikke for gode.