Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DKMIK
#2379
Jeg ringede idag til tdc selectorservice, da jeg ville vide om der var en selector på vej der understøtter HDTV, de sagde at de er ved at finde ud af hvad og hvordan denne nye selector skal kunne og se ud, det lå ikke engang fast om det blev med DVI eller HDMI, men han var sikker på at det blev sent i foråret eller til sommer den kommer, håber det bliver inden VM i fodbold kommer. hvis der er nogen der ved mere, må de meget gerne komme med et input.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2386
Jeg kunne godt forestille mig, at de ville få den ud til VM - de ville hvert fald være en god idé. Ligeledes har Telia har også kort berørt tanken ved jeg.

Men problemet er vist nærmere, at de - som du også siger - ikke har fundet et konkret produkt endnu. De skal vist først findes en DVB-C tuner, som kan valideres, hvorefter de skal have den ud til forbrugerne. Der er stadig et begrænset udbud på sådanne tunere, men efterspørgslen er derimod ret stor. Det tror ejg godt kan forsinke leveringen lidt, men vi håber da på det bedste.
Af kirneh
#2416
Jeg tror desværre ikke på at den bliver klar til sommer.
Jeg hørte også fra en tv-mand at TDC endnu ikke havde fundet den selector de ville bruge, da de ikke mente kvaliteten var god nok på dem.

Og fra de beslutter sig til en model, til at vi alle får lov at købe en går der skul nok 4-6 måneder... mindst. (dette er et vildt gæt).

Det er rigtig ærgeligt da jeg virkelig ønsker mig en selector til min nye fladskærn. især for at kunne modtage dr1 og tv2 i widescreen. Men jeg går altså ikke ud og bruger 1500 kroner nu for en boks der er 0 kr værd om 6 måneder.
Af DKMIK
#2437
Ligefrem værdiløs om 6 månder tror jeg ikke den bliver, det er jo kun til HDTV du for brug for en ny, men indrømmet jeg går da heller ikke ud og køber den gl. model nu.
Af kirneh
#2471
DKMIK skrev:Ligefrem værdiløs om 6 månder tror jeg ikke den bliver, det er jo kun til HDTV du for brug for en ny, men indrømmet jeg går da heller ikke ud og køber den gl. model nu.
For mig vil den blive værdiløs :)
Den bliver sikkert også hurtigere i menuer og får måske nogle andre funktioner.

Så mon ikke den gamle bliver en 300-400 kr værd brugt ?
Af Jeppe sikker jensen
#5005
Jeg har fornylig fået dette svar af TDC:

Hej Jeppe,

Den boks vi har i dag, understøtter ikke HD-TV. Vi håber at kunne lancere en ny boks med denne funktion inden WM i fodbold til sommer.


Venlig hilsen

Jesper Suhr
Kunderådgiver

TDC Kabel TV A/S
Kundeservice
Strandlodsvej 30
0900 København C
Tlf. + 45 80 80 40 40
Fax + 45 80 80 40 41
E-mail mailto:[email protected]
Web tdckabeltv.dk

-----Oprindelig meddelelse-----

Hej TDC

hvis man køber en selector her i jeres kampagne - vil det så være muligt at se HDTV på den når i begynder at vise det, måske allerede til VM, eller vil det i givet fald kræve at man køber en ny selector til den tid?

med venlig hilsen

Jeppe Sikker Jensen