Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik B.
#250420
Rasmus Larsen skrev:Det jeg så på CES var ellers ret lovende hvad angår betragtningsvinkler. Allerede dengang gik snakken på messen dog, at så snart lysstyrken faldt, påvirkede det betragtningsvinklerne synligt. Jeg så kun de officielle opstillinger, hvor der var fuld knald på billedet.
Øh? Jeg forstår ikke forundringen over, at betragtningsvinklen påvirkes af lysstyrken. Sådan har det altid været med LCD-panaler. Det kan ikke være anderledes, qua teknikken....

M.v.h.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250425
Jo. Samsung har ændret på pixelstrukturen i deres "QLED", så der netop skulle være en markant anderledes spredning af lyset til siderne.
Af desinho
#250453
Torben Rasmussen skrev:Jo. Samsung har ændret på pixelstrukturen i deres "QLED", så der netop skulle være en markant anderledes spredning af lyset til siderne.
The QLED at CES had a modified pixel structure but not it is not in the end-product ...

Billede

Here is a Q8 viewing angle video: https://www.youtube.com/watch?v=siAxLnkAB1M
And of course the Q7 from Rtings: https://www.youtube.com/watch?v=D6FtDalD-Cc
Senest rettet af desinho 13. apr 2017, 12:21, rettet i alt 1 gang.
Af Henrik B.
#250456
Så intet overraskende der! Det er som vi kender Samsung - sandheden omgåes lemfældigt. Man lader som om at en ny generation, er det man viser frem, med ny teknologi/muligheder. Hvad man ikke fortæller er, at det man viser frem ikke er realistisk at sælge - ihvertfald ikke for nærværende.....

M.v.h.
Af thg
#251011
Ville være rigtig nyttigt hvis der i oplysningen om VESA væg-beslag også stod hvilke VESA mål tv'et har (gælder også i oversigtsartiklerne for de andre producenter) :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251015
Det er sjældent, at vi får information på VESA, men for Q-modellerne skriver Samsung sådan her:
"Yes, besides the unique zero-gap wall mount system, all QLEDs are also prepared with holes according to the VESA standard. For all present Q-models, it is 400*400 VESA, except for the coming 88” with 600*400."

Jeg bad dem også om at kommentere på HDR10+ formatet:
"All Samsung 2017 UHD models have support for the HDR10+ format, including MU61 and up"
Af MortenJensen1981
#251057
Kan det være rigtig at den bundmenu den kommer op hele tiden evt når man går ind i guiden og trykker på tilbage knappen så kommer den frem. Den skal kun komme op når man trykker på hjem knappen. Nogen der kan hjælpe?