Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michlar73
#247540
Her lørdag aften giver vores 37" Panasonic th-37px80ea plasmatv https://www.komplett.dk/product/347582# et ordentlig smæld....og billedet forsvinder...Kan ikke få liv i skærmen igen, så går ud fra, at den desværre er stået af :(
Derfor skal vi have et nyt TV. Da tv'et SKAL sidde, hvor det gamle hang, skal det ikke være ret meget større end det gamle(el. samme størrelse). Der er 104 cm. at gøre godt med imellem de 2 vinduer, hvor det nuværende sidder. TV'et er monteret på en Vogel - motorarm(det er grunden til at vi ikke bare lige vil/kan flytte den) https://www.proshop.dk/Vaegbeslag/Vogel ... ng/2143069
Yderligere krav til TV'et:
-Selvfølgelig et godt og farverigt billede
-God sort farve i billedet
-Ser en del sport(ved ikke om det er relevant for nutidens tv - det var det dengang ca. 2005, hvor jeg blev anbefalet at købe plasma)
-usb indgange (hvis muligt)
-Wifi (hvis muligt)
- Efter "value for money" - konceptet...altså mest for pengene, hvilket th-37px80ea gik for at være, da jeg købte det.
Håber der er nogen, der har lyst til at hjælpe mig :)
På forhånd mange tak.
Michael L.
Af IdaKris
#247541
Øv for en afbrudt lørdag aften!!
Mht. tv så kan jeg kun anbefale mit Sony KDL-55W805C LED SMART TV. Jeg købte det i sommers for 5999 kr. og er i meget høj grad efter "value for money" princippet. Da jeg købte det var det rated til at være et af de bedste ift. pris i 2016, og jeg købte det netop på baggrund af de mange gode anmeldelser jeg kunne læse.
Det er smart tv med wi-fi, og kunne ikke være lettere at downloade apps og hoppe imellem dem og tv. Rigtig god opløsning og super kvalitet. Har også usb indgange så vidt jeg husker.
Desuden er det super enkelt i design og dermed rigtig pænt. Mit er 55" men det er vidst 140 cm, så tænker at et 40" er et maks for jer med 104 cm plads at give af. Desuden er rammen rigtig tynd så al pladsen bruges til skærm :-) Men sådan er det nok med langt de fleste i dag..
Mange gange held og lykke med det - det var i hvert fald mit bud!
Af Supergris
#247542
Hvor i landet bor du?

Jeg har netop skiftet tv hos en dame på 97 år, da hun ikke længere kunne finde ud af, at bruge 2 fjernbetjeninger.

Hvis pengene er små, kan hendes gamle 42" Panasonic PX80 afhentes for 300 kr. i Esbjerg.
Det fejler intet, og billedkvaliteten er stadig bedre end et mellemklasse tv i dag.

Hun fik et 50" Samsung 6075 op at hænge i stedet.
Af PeterD
#247546
"Selvfølgelig et godt og farverigt billede
-God sort farve i billedet
-Ser en del sport(ved ikke om det er relevant for nutidens tv - det var det dengang ca. 2005, hvor jeg blev anbefalet at købe plasma)"


Det billigste vil være et brugt plasmatv som stadig virker 100%..

Ellers er det LG OLED eller Panasonic DX900, men med en skærm på 58" og en pris på 25.000 kr for sidstnævnte kan man ligeså godt købe OLED men det passer jo ikke med pladsen.

Du vil (også i 2017) blive skuffet hvis du vælger LCD/LED teknologien (hvis det skal erstatte plasma).
Af Michlar73
#247549
Ok...tak for alle jeres svar. Jeg bor på Mors....så der er lidt langt til Esbjerg.... Tror jeg køber et nyt beslag, da ingen af de nye Tv, som jeg har kunnet finde inden for mit pladskrav, er høje nok til at skjule mit Vogelbeslag... det er hele 56,1 cm højt :( (beslaget er vist fra en tid, hvor rammen uden om selve skærmen var stor )
Så derfor tænker jeg, at jeg vil vælge et billigt beslag og så måske dette LG tv:
https://www.foetex.dk/elektronik-spil/t ... 0000000000
Håber det er OK til sport på trods af at det ikke er plasma...
Syntes prisen er fin...gider ikke bruge mere end 3500 - 4000 kr. i alt....
Mvh.
Michael L.
Af Beckham
#247557
PeterD skrev:"Selvfølgelig et godt og farverigt billede
-God sort farve i billedet
-Ser en del sport(ved ikke om det er relevant for nutidens tv - det var det dengang ca. 2005, hvor jeg blev anbefalet at købe plasma)"


Det billigste vil være et brugt plasmatv som stadig virker 100%..

Ellers er det LG OLED eller Panasonic DX900, men med en skærm på 58" og en pris på 25.000 kr for sidstnævnte kan man ligeså godt købe OLED men det passer jo ikke med pladsen.

Du vil (også i 2017) blive skuffet hvis du vælger LCD/LED teknologien (hvis det skal erstatte plasma).
Aaaah....synes det er en sandhed med modifikationer. Pana lavede nogle super gode plasma tv, ingen tvivl om dette. Ejede selv et og var super glad for det, men skiftede det med et Sony LCD for nogle år siden og det har jeg på ingen måde fortrudt.
Af PeterD
#247567
Beckham skrev:
PeterD skrev:"Selvfølgelig et godt og farverigt billede
-God sort farve i billedet
-Ser en del sport(ved ikke om det er relevant for nutidens tv - det var det dengang ca. 2005, hvor jeg blev anbefalet at købe plasma)"


Det billigste vil være et brugt plasmatv som stadig virker 100%..

Ellers er det LG OLED eller Panasonic DX900, men med en skærm på 58" og en pris på 25.000 kr for sidstnævnte kan man ligeså godt købe OLED men det passer jo ikke med pladsen.

Du vil (også i 2017) blive skuffet hvis du vælger LCD/LED teknologien (hvis det skal erstatte plasma).
Aaaah....synes det er en sandhed med modifikationer. Pana lavede nogle super gode plasma tv, ingen tvivl om dette. Ejede selv et og var super glad for det, men skiftede det med et Sony LCD for nogle år siden og det har jeg på ingen måde fortrudt.
Men stadig japansk. :)

Hvilken modelnummer?
Af Larsn07
#247573
Vi har netop købt et Sony KD43XD8005, som vi er superglade for. Det er altså et 43" 4K smartTV. Det er 98 cm bredt, så det kan lige være på jeres 104 cm.
Det er desværre steget lidt i pris, faktisk med godt 1000 kr. så det nu står til 6.900 kr. men der er vist i det hele taget prisstigninger på vej for elektroniske produkter.
Det kan varmt anbefales.