Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sandgren
#254613
rmatthiesen skrev:@intentus

Hvad siger du til selve soundbaren som følger med denne model - er der punch i den eller vil det hellere kunne betale sig og tage den mindre version uden glas ramme og selv købe en soundbar i f.eks. hifi klubben ?
Du vil helt sikkert få mere ud af at købe en soundbar til + 10.000 - men når det er sagt er den indbyggede E6 soundbar ganske fortræffelig - langt bedre end de almindelige fladpanelshøjttalere. Jeg måtte dog ind og justere på equalizeren I TV'et, jeg gav den mere bas og mindre diskant, så passede det nogenlunde. Hvis jeg skal se seriøs film / koncert tænder jeg for mit stereo og får en kvalitet som ligger langt over en soundbar. Denne kombination virker for mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254618
sandgren skrev: Det tror jeg så nok, at det kan, altså med hovedtlf stikket. Man kan sagtens koble en subwoofer på hovedtelefonudgangen (minijack), derefter vælge 'Intern højttaler+hovetelefon', så virker volume på TV'et på begge. Subwooferen skal så bare reguleres til et passende niveau. Jeg har eksperimenteret med denne og ved, at den virker. Jeg bruger så mit stereoanlæg, hvis der skal noget mere pow på lyden, har fundet ud af at med indstillingen linjeudgang bliver hovetelefonstikket lavet om til - en linjeudgang (TV volume disabled). I begge indstillinger er lyden fremragende, og subwooferen vil helt sikkert performe uden problemer. Mine 5 øre. ;)
Nu er det jo heller ikke SPDIF, som er det jeg omtaler. Men fint at hovedtelefon-udgangen kan bruges. Der er også flere subs med analog indgang end dem med SPDIF, så mit forslag i anmeldelsen var helt i hækken.
Af sandgren
#254620
Torben Rasmussen skrev:
sandgren skrev: Det tror jeg så nok, at det kan, altså med hovedtlf stikket. Man kan sagtens koble en subwoofer på hovedtelefonudgangen (minijack), derefter vælge 'Intern højttaler+hovetelefon', så virker volume på TV'et på begge. Subwooferen skal så bare reguleres til et passende niveau. Jeg har eksperimenteret med denne og ved, at den virker. Jeg bruger så mit stereoanlæg, hvis der skal noget mere pow på lyden, har fundet ud af at med indstillingen linjeudgang bliver hovetelefonstikket lavet om til - en linjeudgang (TV volume disabled). I begge indstillinger er lyden fremragende, og subwooferen vil helt sikkert performe uden problemer. Mine 5 øre. ;)
Nu er det jo heller ikke SPDIF, som er det jeg omtaler. Men fint at hovedtelefon-udgangen kan bruges. Der er også flere subs med analog indgang end dem med SPDIF, så mit forslag i anmeldelsen var helt i hækken.
Ved ikke om det var helt i hækken ::l ...men da SPDIF ikke var i scope for mig, har jeg ikke undersøgt det. Nu har jeg lige kigget efter, og der er faktisk en indstilling, som hedder 'Intern højttaler + Optisk udgang'. Jeg KUNNE formode, at SPDIF output følger TV'ets volumekontrol i denne indstilling - hvor Optisk udgang alene fungere som linieudgang, ligesom kombinationen med Intern højtt. + Hovedtlf. Dette kunne måske være værd at prøve for dem, som kigger efter en SPDIF løsning.
Brugeravatar
Af Chilip
#257546
Vil lige høre om I stadig er godt tilfreds med dit E6V. ;)
Skal hente et i Elgiganten Viby i morgen...
Er der noget der er rigtig godt - og er der noget I synes er irriterende? Har læst om judder i hurtige panoreringer, pixelering i mørke områder på noget materiale. Hvordan er sport - håndbold/fodbold?
Jeg har BoxerTV, så er lidt spændt på hvordan det er.