Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#247077 Jeg kan lige tilføje, at det er planen at indtaste paneltyper og type af bagbelysning i tabellen. Vi har dog endnu ikke modtaget denne information fra Panasonic.

Jeg ved endnu ikke hvilke modeller vi tager ind til test, men indenfor OLED tænker jeg, at EZ950 har noget bredere appel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250343 EX700 modellen skulle gerne lande på testbænken meget snart.

Jeg regner med, at EZ950 OLED følger senere. Apropos EZ950, så er den online hos et Panasonic Center. Laveste startpris på 2017 OLED: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3894862/ ... ign-Priser
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251792 AVforums har testet EZ1000:
https://www.avforums.com/review/panason ... view.13312

Imponerende billedprofil den kommer med. Men det ser ud til, at den lider af de samme skavanker, som alle øvrige OLED gør mht. banding i de helt mørke regioner. Loewe er pt. de eneste der har vist et eksemplar, hvor der ikke er banding, men de får panelerne håndplukket hvorfor prisen også er i B&O-nabolaget.
Af Grandahl
#251795 Hvad der det nu lige banding er Rasmus?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251798 Torben... ;)

De lodrette streger du ser her:
Billede
Af Grandahl
#251819 Ja undskyld Torben ;)

Ja kender godt fænomenet, har set det på mange tv. Jeg løber bare vild i betegnelserne. Måske en ide med et opslag omkring alle de udtryk og en forklaring eller billede på.

Men mange tak for info :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251839 Vi havde tidligere en ordbog kørende i vores anmeldelser, men det var noget latterlig kode, som var ret svær at få til at virke sammen med alle vore andre scripts, så den er røget ud igen. Det kan være, at vi skal se på et få det implementeret igen i en anden form. Måske bare i form af en artikel med alle de "svære" ord i, som man kan læse igennem og som så kan opdateres løbende. Idéen er noteret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251847 Vi mĂĄ lige se pĂĄ om der skal lidt illustrationer i...
Af Lightyear
Rasmus Larsen skrev:Vi tager EZ950 ind til test. Panasonic oplyser, at den er ved at være klar, men der går nok lige 2-3 uger endnu.

Kan I afsløre om en test er lige om hjørnet? Jeg vil gerne vide om jeg skal springe på en LG B7, eller vente på at EZ950 falder i pris :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252219 Over de kommende uger lanceres mange nye OLED-tv. Sony A1 og Panasonic EZ1000 har begge officiel salgsstart i næste uge. Derefter følger OLED-tv fra Loewe, Philips samt Panasonic EZ950.

Så hvis du kan holde fingeren fra aftrækkeren lidt endnu, tror jeg det er en fordel. Også prismæssigt.