Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#246970
Tak for link . Det har nu aldrig været en af mine foretrukne testsites, men kan da godt lide at læse følgende :

". . Let’s be honest, there’s not really a TV set that compares with the W7 at this point. With some of the best color, clarity and contrast in any screen available, the W7 might hold the title of the best TV on the market, bar none. . ."
Af lennon
#246976
Pedersen.86 skrev:Æv! Bevægelser og hudtoner er stadig et problem - dog spændende at se hvad Sony og Panasonic kan med disse paneler.
Ja,den må jo i så fald være voldsomt overlegen på alle andre punkter,når de klassificerer den som markedets ubetinget bedste . .
Af Pedersen.86
#246979
Synes igen det virker som en anmelder der lader sig forblænde af sortniveau og kontrast, en skærm der ikke håndterer bevægelser og viser farver bedre end nogle af de nuværende skærme der er på markedet, kan i min verden aldrig blive en reference skærm, men det afhænger vel af øjnene der ser...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246982
Hvad er kompromisset så? Da OLED ikke benytter BFI endnu, så bliver det aldrig så fri for slør som LCD. Der er frirum til forbedring ift hvad LG formår med TruMotion, men forvent ikke mirakler. OLED klarer sig blot så meget bedre end LCD på stort set alle andre punkter at referencen i hvert fald ikke skal findes i LCD-lejren.
Af Hbar
#246985
Jeg var inde og se det i elgiganten idag og det er et lækkert fjernsyn og ingen tvivl om at tykkelsen bliver standard om et par år. Jeg synes ikke umiddelbar at lysstyrken var meget anderledes end deres 6serie og motion var også det samme. De kørte alle den samme kedelige hdr video fra lg. Farvemæssigt var de meget ens indstillet.
Af Pedersen.86
#246989
Jeg siger ikke at OLED ikke kan være referencen, jeg siger bare at W7 ikke kan, hvis den altså ikke håndterer bevægelser bedre end end de nuværende OLED skærme fra LG. Men som sagt så handler det meget om øjet der ser, nogen kan jo ikke se problemerne og til dem er jeg slet ikke i tvivl om at OLED er det optimale valg, os der kan - vi må vente lidt endnu, evt. til at der kommer noget der kan kombinere fordelene fra de to teknologier som QLED (den rigtige - ikke Samungs marketing stunt).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247046
Hvis billedet er bedre på W7 end på E6, så bliver den vel referencen. Motion vil nok være det samme. LG udvikler nok kun minimalt på deres TruMotion, så indtil andre kommer på banen, så sidder de ret lunt på tronen. Vi dog ikke til at anmelde W7, da den skal vægmonteres og det vil jeg ikke rode med til en test.

QLED kombinerer vel ikke rigtigt noget? Om noget så er det en ny OLED variant. Så der er intet der skulle give en fordel mht motion. Det handler om at få noget BFI lagt i.
Af lennon
#247052
Torben_ vi venter spændt på din Philips OLED test . Andre sites er jo ret så imponeret af dens motion håndtering . .
Af DFK1990
#247055
Jeg tror aldrig vi bliver helt fri for slør i hurtige billede bevægelser så længe vi stadig køre med 24 billeder i sekundet. Jeg har lige fået Viasat Ultra HD kanalen og den køre så vidt jeg har læst med 50 billeder i sekundet og der er intet slør rundt og spillerne og ALT står bare skarpt. Det var en kæmpe fornøjelse og se fodbold på den kanal. :) Det kan godt være sony kan gøre det bedre med deres motion system, men jeg tror stadig aldrig at det bliver helt "rent"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247059
Ja, så snart vi kommer op i frekvens så ser det noget bedre ud. Jeg har også nogle fodbold-klip i 4K med højere framerate, som står knivskarpt på LGs modeller.