Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246811
Hej allesammen

Jeg har nu kigget med herinde et stykke tid, og forsøgt at suge informationer til mig- men nu kunne jeg godt bruge noget input, og det håber jeg at nogle har tid og lyst til at give mig. Håber ikke jeg virker for uvidende og/eller overtræder uskrevne forummets regler (har læst de skrevne :) )

Vi skal have et nyt TV, det vi har er 10 år gammelt. Det er et grimt monstrum med dårlig billedkvalitet. Vi har ikke TV-pakke, og bruger blot Apple TV 4th gen. og min gamle PS3 (er dog pt. forelsket i Nintendo Switch <B).

Så vidt jeg kan se, så har de fleste nye TV på markedet (fx fra købsanbefalingerne) langt flere funktioner end vi har behov for.
  • De har 4K - Apple TV og PS3 er "kun" 1080p
  • De har SMART-TV funktioner - det klarer Apple TV fuldstændig for os
  • Tuner- det har vi ikke engang brug for :D
Vi har egentlig blot brug for en skærm (kæresten siger den skal være pæn) med god billedkvalitet, som arbejder sammen med eksterne enheder.

Findes der overhovedet sådan nogle på markedet? Er der nogle argumenter for at vælge et 4K SMART-TV, udover fremtidssikring? Virker opskalering af 720p/1080p indhold ordentligt?

Er det bedre givet ud at købe brugt? Jeg synes generelt at brugtpriserne på DBA virker alt for høje i forhold til at købe nyt, men det er måske blot mig.

På forhånd tusind tak feedback

Kærlig hilsen
clarki
Af Grandahl
#246822
Tjaa, i søger et tv med en god billekvalitet. Nu er det sådan at tv uden UHD eller HDR ( Som i er ligeglade med ) er i den billige ende, både med kvalitet og pris. Hvis i vil have en bedre billedkvalitet følger som minimum UHD med automatisk..
Så i er nok nødsaget til at tage dette med, det er ligesom for et par år siden hvor folk efterspurgte gode tv uden 3D, det var bare ikke rigtig muligt, da 3D var i alle de bedre tv.

Så på den måde får man noget man ikke rigtig har lyst til at betale for. Thats life.

Mht. DBA, synes ofte der er høje priser på meget derinde, historien derinde fra fortæller jo heller ikke om hvor meget der bliver solgt..
Har ofte set flere hundrede iphones til salg, og måske er der flere hundrede iphones til salg, fordi de er for dyre og de ikke bliver solgt.
#246864
Tak for svar Grandahl - det er netop noget, jeg kan bruge. I mit naive sind, tænkte jeg, at billedkvaliteten ikke nødvendigvis var knyttet til de bedre TV, hvis man altså blot kunne leve med HD. Tusind tak for tilbagemelding :)

Jeg tænkte det samme om DBA, og du har sansynligvis ret helt ret!