Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246742
Hej Alle

Fruen derhjemme er ved at blive vanvittig over vores setup og hvor kompliceret det er at tænde og se de forskellige enheder.

Vi har en fire år gammel Samsung 8005, den nye Yousee boks, Apple TV v4 og en Monitor Audio soundbar tilsluttet digitalt. Alt sidder i TV'er via HDMI.

TV'et skifter ikke automatisk source, så det skal gøre manuelt.

Er der en smartere måde at gøre det på, skal jeg bruge smart tv på TV'et i stedet, eller kan jeg gøre noget for at gøre det smidigere?

Hvad kører I med og hvad anbefaler I?

På forhånd tak derude :)

/Thomas
#246746
Hej Thomas,

Jeg har sat mit ATV4 til at styre TV over HDMI CEC. Så er der kun én fjernbetjening (den til ATV, som er ret nice); når der trykkes på en knap, tændes både ATV og TV og der skiftes automatisk til den rigtige indgang. Når ATV går i stand-by, slukker TVet. Lettere kan det ikke blive.

Det burde du også kunne gøre :)
#246752
Hej Thomas.
Min egen opsætning:

LG oled65b6v
Sonos Playbar+VH+HH
YouSee TV-boks (Model ISB2231)
Stationær PC (Kodi MediaPlay-Center) HDMI/Spdif-ud
Optisk Switch - 4 Vejs Bytecc-SW401

Alt styres af en Logitech Harmony Ultimate One fjernbetjening.
Selvfølgelig kræver det lidt tålmodighed med programeringen,men alle forskellige aktiviteter startes/slukkes med 1 enkelt tryk.
Den eneste funktion der mangler er "Hjul/Pegepind" på fladskærmen.
Her kører den som alm. op/ned-højre/venstre. osv.

Alle funktioner fra YouSee-Boksens fjernbetjening kan vælges.
#246755
Enig med "Trumle" og Torben . Svaret er en Harmony remote m "aktiviteter" . Har selv et set-up m YouSee boks-TV-AppleTV-stereoanlæg og bluray . Bruger Harmony One ,som eneste fjernbetjening og har IKKE haft nogle af de originale remotes fremme i årevis .
#246771
Hej Thomas.

Hvorfor switch?:

Sonos Soundbar har 1 optisk indgang.
Derfor "samler" switchen spdif-udgange fra pc,tv og YouSee-boks.
Logitech fjernbetjeningen finder så den rette udgang,alt efter hvilken HDMI der hører til en "Aktivitet".