Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251206 Det i hvert fald tidligere end ventet, såfremt det passer. Bemærk dog, at det er den amerikanske Sony-supportside. Europa har de andre gange første fået opdateringen noget senere.
Af Beckham
#251207 OK..ja...også lidt spøjst de ikke slår den lidt større op...altså som en 7.0 Nougat. Hvis det altså rent faktisk er Nougat som omtales...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251698 Med Android O får Sony Android TV en helt ny brugerflade:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1495039628

Spørgsmålet er naturligvis hvornår. Hvis 7.0 bliver rullet ud henover sommeren skal vi nok tidligst hen til start 2018.
Af thomas.hedeboe
#251850 Jeg har købt et Sony XE9005 tv med indbygget Chromecast - jeg har ledt og ledt, men ikke kunnet finde ud af hvad det er for en chromecast. Der findes jo i løs vægt tre versioner. 1, 2 og Ultra. Nogen der ved noget? :)
Brugeravatar
Af Elox
#251857 Digitalt.tv har testet XE9005 de skriver: det er dog værd at bemærke, at der imodsætning til Chromecast HDMI enheden ikke er nogen funktion for at skifte til 50HZ ( er låst til 60HZ ), så det er ikke optimalt i forhold til Viaplay, TV2 Play feks.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251864 Google har så at sige 2 versioner af Chromecast. En hardware-dims og en Android-baseret softwareløsning.

"Chromecast 1, 2 & Ultra" hardware-dimserne kører på en linux-baseret platform.
"Chromecast built-in" (som den til tider kaldes) kører som en Android-app på Android TV (og visse andre tv-skærme)

Det virker som om, at Google ruller nye tiltag ud i hardware-enheden først og senere bringer dem til Chromecast built-in. Pt. ser det ikke ud som om, at Chromecast built-in understøtter 4K/HDR på f.eks. Sony TV (i hvert fald ikke sidste jeg tjekkede). Nvidia Shield-boksen har dog fået 4K via Chromecast built-in og amerikanske Vizio har både 4K og HDR via Chromecast built-in, så det kan lade sig gøre.