Debat og r√•d om tv-sk√¶rme. Alt hvad der handler om k√łb og brug af fladsk√¶rms-tv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#246552 Lanceringstidspunkt (cirka):
A1: Sommer
XE94: April
XE93: Marts
XE90: Marts
XE85: April
XE80: Marts
WE75: Maj
WE6: April
RE4: April

I nogle modelserier (75" XE90, 55" XE80, 77" A1) kommer de st√łrste formater m√•neden efter. Tidspunkterne kan naturligvis rykke sig lidt, men dette er den forel√łbige plan hos Sony Nordic.
Af Beckham
#246556 Jeg kan jo lige ligge mit link ind til den f√łrste anmeldelse jeg har set af XE93 https://www.youtube.com/watch?v=j6m_HrdCPks.

Derudover var jeg lige i kontakt med Hifi Klubben idag og de fortalte mig at de får ikke XE93 hjem. Den model får El Giganten ekslusivt. De får så formodentlig en XE95, som så mere eller mindre skulle vær lig XE93.
Af Beckham
#246565 En anden ting....hvad er\var dine indtryk Rasmus i forhold til XE93 vs. XE90? Synes det er lidt interessant at XE90 er bagbelyst. Den mangler s√• selvf√łlgelig Extreme processoren og Dolby vision. Men sp√łrgsm√•let er jo s√• hvor stor en andel Extreme processoren har i den gode billedkvalitet p√• ZD9?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Beckham skrev:En anden ting....hvad er\var dine indtryk Rasmus i forhold til XE93 vs. XE90? Synes det er lidt interessant at XE90 er bagbelyst. Den mangler s√• selvf√łlgelig Extreme processoren og Dolby vision. Men sp√łrgsm√•let er jo s√• hvor stor en andel Extreme processoren har i den gode billedkvalitet p√• ZD9?

XE90 var ikke med på CES, så jeg har faktisk slet ikke set den i aktion endnu. Tommy Lindegaard var med på Sonys nordiske lancering, hvor den kort blev fremvist - måske han kan byde ind med mere.

Sony vil dog ikke ud med hvor mange zoner XE90 har. Mit umiddelbare gæt vil være væsentligt færre end ZD9.
Af lennon
#246701 Areadvd.de har lige v√¶ret til Sonys Roadshow ,hvor al focus og forventning var omkring Bravia OLED A1 - og de er alts√• temmeligt begejstrede for den billedperformance de s√•. Sony har ingen pr√¶cis lanceringsdato klar, kun " i l√łbet af √•ret" . Og det understreges, at den f√•r Dolby Vision i en senere FW opdatering .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
lennon skrev:Sony har ingen pr√¶cis lanceringsdato klar, kun " i l√łbet af √•ret" . Og det understreges, at den f√•r Dolby Vision i en senere FW opdatering .

Den kommer i l√łbet af sommeren :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246800 Spændende. Vi får vores i morgen.
Af Beckham
#246805 Fedt....ser frem til at h√łre din\jeres vurdering af tv'et...:-) Er det 55" eller 65" i f√•r ind til test?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246832 65"
Af Vasen
#246833 Fedt, det er en af de tv der er på min "watchlist" når der skal skiftes ud derhjemme. Bliver spændende hvor effektiv lysstyringen er nu hvor den er kantbelyst. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246844 Den bruger samme type, som vi s√• p√• XD93, s√• det er noget ala slim-backlight drive, hvor de har f√•et 2 r√¶kker LED's i hver side, s√• den ene skyder ind f√łrst i panelet og den anden skyder ind l√¶ngere inde. S√• du har 4 kolonner hen over sk√¶rmen, som kan styres hver for sig. Om de s√• har f√•et mere end 2 r√¶kker ind og dermed ogs√• flere kolonner at styre lyset i m√• vi jo se p√•. Jeg skal nok t√¶lle :)
Af Beckham
#246868 Hvor har du set det henne Jetsonboy?

Men lyder spændende Rasmus....vil se frem til at læse anmeldelsen..:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246874 Det er mig der er Torben... ;)