Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kennyiver
#246431
Jeg har en LG Oled E stående herhjemme som jeg bruger sammen med en ældre Panasonic Blu-ray afspiller med viera link.
Jeg var vant til da jeg brugte min Panasonic Vt50 sammen med afspilleren, at jeg kunne trykke på en viera knap på tv's fjernbetjening og vælge om jeg ønskede at starte og styrer afspilleren.
Der kunne jeg pause, play, spole hurtig, skifte kapitler og gå til hovedmenu.
Idag med LG'en tænder afspilleren når tv'et tænder, selvom den ikke står på Blu-ray afspillerens indgang.
Jeg kan kun pause, play og spole hurtig frem eller tilbage. Som styres i bunden af tv's fjernbetjening.
Jeg har lige nu slået Hdmi cec fra på tv'et fordi jeg ikke ønsker at afspilleren er tændt hele tiden. Jeg må have en ekstra fjernbetjening fremme til afspilleren. Det er jeg træt af især når det virkede perfekt på min gamle plasma skærm.

Derfor vil jeg høre hvad andre LG ejer gør med deres afspiller?
Jeg håber på at LG's kommende UHD afspiller vil fungere bedre med Tv'et og jeg kan styrer den på samme måde som før.
Men jeg overvejer også Oppo's UHD afspiller og jeg vil høre om nogen LG ejer med denne afspiller kan fortælle lidt om hvordan CEC virker imellem dem? :)
Af scasian
#250148
Hej, jeg har en E6 stående derhjemme med min Oppo udp-203 og jeg har lige tjekket, og jeg kan alt bortset fra at spole frem og tilbage. Måske kan jeg også det, men jeg har ikke lige fundet ud af det endnu :)
Af Brixen
#250199
Jeg bruger en Harmony Elite fjernbetjening, og har slået HDMI CEC fra på alle enheder.
Min receiver kan heller ikke klare 4K, så alene derfor er jeg nødt til at have en del HDMI kabler.