Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holger K
#246415
Jeg er den forholdsvis lykkelige ejer af et Samsung UE55KS8005. Har dog et irriterende problem, hvis TV'et står på en af de 2 første kanaler når det tændes forsvinder signalet efter ca. 2 minutter, det er så borte i omkring 1 minut, efter yderligere et minut forsvinder det igen i ca. 1 minut, herefter fungerer alt perfekt. Jeg benytter Yousee og her er de 2 første kanaler hhv. DR1 og DR2, der er ikke problemer på andre kanaler. Samsung support mener at problemet er hos Yousee, men de ved jo ikke hvornår jeg tænder for TV'et og iøvrigt så kan jeg manuel fjerne problemet ved at gå ind i opsætningen, når problemet opstår og slå PIP (picture in picture) funktionen til. Jeg har efterhånden prøvet det meste, så hvis nogen har en løsning.
Af LarsCJ
#246427
Ingen umiddelbar løsning, men du kan vel selv bestemme kanalrækkefølgen - og ad den vej komme nærmere en forklaring.

Hvis du flytter DR1 og DR2 væk fra de første kanaler og problemet fortsætter med de nye Tv-stationer på de samme pladser, så må det være TV'et som fejler noget. Og vice versa.
Af Christianhave
#246432
Holger K skrev:Har forsøgt at flytte kanalerne, men de bibeholder kanalnummeret selvom rækkefølgen ændres.
Er du sikker på du ikke har lavet en favoritliste frem for at ændre kanalen? På mit KS7005 har jeg ændret programmernes placering og nummer via indstillingerne.

Har du prøvet at genindlæse kanalerne for st se om det hjælper?
Af Panama
#246445
Har et lignende problem, DR1 og DR2 forsvinder helt indenfor tidsrummet 18:15 til 18:45 er helt væk i ca. 5 minutter, alle andre kanaler er ikke berørt
Udbyder er YouSee