Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246302
Hej.

Jeg har næsten lige ved Power åbningen i Viby, købt mig et KS8005 75" Samsung tv.

Ved mørke scener oplever jeg det jeg bedst kan beskrive, som et gardin, i toppen af billedet. Det ligner sådan et kontrast gardin, der bevæger sig op og ned, og bølger sådan i takt med hvad der sker på billedet....??!!
Jeg har rodet med snart alle indstillinger, og kan ikke få det væk. Jeg kan mindske det ved at sætte billedet til unaturligt meget kontrast, men væk er det ikke.

Nogen der ved om det, bare er sådan det er, eller om jeg kan gøre noget, eller om det er en defekt ?

Har prøvet at optage et klip af hvad det gør... https://youtu.be/e1lgxuBD1vU
#246307
Hej Morten

Jeg har samme TV bare i 55". Du skal bare få det ombyttet i en fart. Jeg oplever slet ikke sådan noget. Det er jo ren tortur at se film på sådan et TV.


Opfør tv'et sig også sådan når du evt ser TV kanaler....du skriver ikke hvilke signal det er.....Netflix eller Bluray afspiller eller lign ?
#246309
Det er sådan set det samme på alle kilder jeg har prøvet.
Blu-ray 1080P indhold
Netflix HD (som på videoen)
Youtube 4K
Amazon Prime 4K

Dog bliver det sværere at se jo bedre kilde materiale man ser.

Så må jeg hive fat i Power hvor jeg købte det.
Puha det er jo ikke noget man lige gør med sådan et kæmpe 75". Har heller ikke kassen mere da den fylder alt for meget.
Håber det stadig kan byttes så :o
Af mibu
#246313
Jeg købte selv det samme fjernsyn på Black Friday. Det samme gjorde en kammerat. Begge vores fjernsyn har nøjagtigt det samme. Vi har en sag kørende hos Samsung mht dette. Men det er meget langsomme. Det har taget næsten 2 måneder nu med snak med dem.

Vi var så også ude i Power for at se om det var et problem med vores serie af TV - eller om det var mere generelt. Og her fik vi lov til at lege med deres 75" de har fremme i butikken - for dette er ikke et problem de havde hørt om (og hvis det er der - så var det sikkert bare fordi vi havde en anden forventning til kantbelyste TV end virkeligheden), ifølge den ledende medarbejder vi snakkede med.

Så medarbejderen gav os fjernbetjeningen - og gik. Så vi legede lidt med indstillingerne for at det stod som vores derhjemme - og det fjernsyn de har derude har nøjagtigt samme problem som vores.

Vi overvejer meget hvad vi skal gøre nu. Vi er egentlig meget tilfredse med fjernsynet - og vi ser ikke dette i 99% af scenerne. Men vi ved det er der - og det er træls med et fjernsyn til den pris. Og det skal ikke være der.

Jeg tror alle Samsungs UE75KS8005'ere har dette problem.
#246314
Av, det kunne godt lyde som et generelt problem... Det er naturligvis svært at få bagbelysning på LCD til at være fuldstændig jævnt over en flade på 75" diagonalt, men jeg mener ikke, at man som kunde bør stille sig tilfreds med et så synligt mørkt bånd på en skærm fra den øvre prisklasse. En ærgerlig situation :(
#246316
Kan jeg godt returnere det når jeg ikke har kassen mere ?
Men hmm det lyder lidt mærkeligt.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Købte det lørdag d. 4/2-17 ved Power åbning i Viby ved Aarhus.
Af PeterD
#246317
Så længe du har bonen, er det vel okay?

Hvis ALLE skærme fra Samsung har den fejl, som Rasmus' tolker det, så find et andet mærke, men et 75" er jo ikke noget man lige snupper ned fra væggen, ind i bilen og ud til forhandleren..

Selv hvis du "blot" fremlagde videoen for dem, vil de nok skulle have tvet ind og selv have syn for sagen..

Top 10 over "Store Skærmstørrelser"

http://www.t3.com/features/best-tv-4k-hd
Senest rettet af PeterD 20. feb 2017, 08:51, rettet i alt 2 gange.
Af PeterD
#246320
Det er nok rigtigt.

Der er nok blevet strammet (gevaldigt) op på reklamationsdelen siden undertegnede købte TV for år tilbage, for at mindske butikkernes udgifter mht. reperation, ombytning, erstatningskrav, lånetv etc. (Det er der vidst intet der hedder i dag).

Det handler først og fremmest for butikkerne at få solgt nogle produkter og tjene penge, og få et større overskud år efter år.

Her er nogle regler:

https://www.power.dk/checkout/handelsbetingelser/