Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#246378
Problemet kan være at de ikke kalder det en fejl.. men at det er indenfor deres specifikationer..
Derfor skal alt tjeckes indenfor 14 dage og finder du ting ved skærmen du ikke kan leve med returner den og få pengene retur.

Men du har jo accepteret skærmen som den er siger du jo. Og tiden er udløbet.
Af mibu
#246397
Stedet jeg kan se dette fænomen tydeligst er i Netflix serien The OA. Og specielt med HDR på.

Ca 5 minutter inde i første afsnit sidder hovedpersonen og snakker med sin mor i et køkken. Her kan det tydeligt ses i øverste venstre hjørne.

Har man først spottet dette - så ser man det ofte alle steder. Specielt i nedtonede grå/brune/blå områder.

Og det er pisse synd - for jeg er virkelig glad for dette fjernsyn. Jeg kan godt langt hen ad vejen godt abstrahere fra dette. Og jeg kan ikke komme i tanke om et 75" fjernsyn jeg hellere vil have. Pris og billedkvalitet taget i betragtning.
Men det er stadig træls med denne "feature" - hvis det vitterligt er det.

Jeg er ikke 100% sikker - men jeg mener bestemt ikke dette var til stede med den firmware fjernsynet var født med (tror det var 1149). Jeg lagde i hvert fald slet ikke mærke til dette de første 14 dage - før HDR Youtube opdateringen (1154 vist nok) kom midt i december.