Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Christianhave
#246281
"Film" som han har slået fra er grå på mit KS7005 og jeg kan derfor ikke ændre på det. Hverken på tv eller input. Andre der har held eller er der noget yderligere man skal gøre før den er aktiv?

Jeg oplever nu heller ikke samme hak i billedet på fx Tv2 News som ham i videoen oplever.
Af bruntse
#246283
Måske skal du vælge Film for dine billede indstillinger i stedet for Generel, Vivid eller hvad man nu kan vælge før den låser op for at du kan ændre i Film Mode.
Af flyinjake
#246301
bruntse skrev:Fandt en YouTube video hvor en person fortæller om at indstillingen Film Mode sat til off skulle fjerne Micro Stutter på en Samsung Ks8005. Er der nogen med den skærm som kan bekræfte det?

https://youtu.be/JziPw42oNyE
Snart er det mandag og så er der forhåbentlig nogle kloge hoveder med et KS7005 eller KS8005 der ser dette indlæg som kan verificere om det virker. Det kunne måske få mig til at købe en af de skærme i 65".
Af lennon
#246303
Er problemet ikke signalrelateret ? Fornemmer,at det er værst på diverse app tilgange, hvorimod bluray og TV udbydere m fornuftig bitrate ( yousee boks) , ikke belastes af microstutter ? ?
Af flyinjake
#246343
Det er muligt, jeg kunne bare godt tænke mig at få det bekræftet af nogen som har det pågældende TV, med forskellige signal-kilder. Det kunne være særlig interessant at høre om det hjælper på signalkilder som Chromecast hvor der streames Netflix eller Viaplay.