Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oldermand1
#246217
Hej alle

Jeg står over overvejer at købe et OLED55B6V idag.
Men nu har jeg læst mig frem til at LG har været sparsomme med deres HDR updates, men at de har adresseret problemet, dog mest på amerikanske TV?
Jeg ikke finde frem til om man her i Europa har opdateret dette TV til LG's nye HDR gaming update som de har i USA - som reducerer input lag.
Måske har nogen erfaring med at man kan hente den amerikanske update (dette har jeg læst på internationale forums er lykkedes for nogen).
Nogen der har hands-on erfaring med dette TV?
Af Beckham
#246227
Updaten er ikke ude i EU endnu. Hvorfor er svært at svare på. Men noget tyder på at HDR updaten på de amerikanske tv har skabt lidt issues. Så en Youtube video hvor nederste del af billedet ikke kan følge med på HDR gaming. Måske det er nogle af disse issues de prøver at fixe inden de slipper updaten løs i EU? Nogle er også begyndt at spekulere i om den overhovedet kommer.....de nye modeller er jo lige rundt om hjørnet.

Ovenstående kombineret med et indtryk af at den ikke performer imponerende på HD tv kanaler har i hvert fald fået mig til at holde lidt igen...
Af Beckham
#246238
Måske signalrelateret....jeg ved det ikke. Kan jo kun gengive hvad jeg har set i butikken. Kan bare konstatere at i samme butik stod Sony ZD9 knaldskarpt med HD tv signaler.
Af Bent odense
#246248
Beckham skrev:Måske signalrelateret....jeg ved det ikke. Kan jo kun gengive hvad jeg har set i butikken. Kan bare konstatere at i samme butik stod Sony ZD9 knaldskarpt med HD tv signaler.
Man kan ikke vurder billedkvaliteten i butikken.
Af Beckham
#246255
Delvis enig Bent Odense. Men jeg håber da at et sted som Hifi Klubben har bare lidt styr på den slags. Skal i øvrigt også siges at jeg var henne og kigge på indstillinger på flere af deres tv og de stod alle til ISF\Biograf profiler, så helt hen i hegnet var det altså ikke. Ved godt der er mange indstillinger man kan pille ved, men farverne osv. virkede også fornuftigt, og nej, jeg er ikke til pang farver på nogen måde. Men syntes bare billedet manglede noget skarphed og så var der for meget støt på flere udsendelser. Slog man over på 4k\HDR content var det helt suverænt, men synes bare det virker lidt som om at LG mangler lidt i forhold til deres billedbehandling af ikke-4K signaler.

Bare lige så det ikke kommer til at lyde som en hetz mod LG, skal jeg måske tilføje at jeg også savnede skarphed på Sony XD9305, så virker til at være lidt et generelt problem på 2016 modellerne...
Af bromberg
#246256
Beckham, du er nødt til at få aflivet den mistro:).. jeg har sagt det før, men gentager lige - mit B6v står flottere end noget lcd jeg har haft OG mit vt30 plasma.
Jeg forstår dig dog godt, jeg havde (som bekendt) samme skepsis, men det er virkelig gjort til skamme idag.
Det må ihvertfald ikke være det der forhindrer dig i et køb. Jeg tror aldrig jeg har brugt sætningen "bang for the buck" om et tv, men det mener jeg helt reelt her. 12.999kr er et røverkøb
Af Beckham
#246263
bromberg skrev:Beckham, du er nødt til at få aflivet den mistro:).. jeg har sagt det før, men gentager lige - mit B6v står flottere end noget lcd jeg har haft OG mit vt30 plasma.
Jeg forstår dig dog godt, jeg havde (som bekendt) samme skepsis, men det er virkelig gjort til skamme idag.
Det må ihvertfald ikke være det der forhindrer dig i et køb. Jeg tror aldrig jeg har brugt sætningen "bang for the buck" om et tv, men det mener jeg helt reelt her. 12.999kr er et røverkøb
Hehe...jamen jeg håber da at jeg ser lyset en dag Bromberg, men det er ikke sket endnu, trods adskillige besøg i Hifi Klubben..:-) Afventer nok at se om 2017 modellerne klarer opskaleringen bedre, ellers må jeg jo vente til ZD9 kommer ned i pris..;-)
Af lennon
#246265
LCD har jo nogle gange ry for en næsten steril overskarphed, og det kan måske være det der forfører øjnene i nævnte tilfælde . . OLED' en har ubetinget det overall bedste billede, men er derfor ikke nødvendigvis det rigtige valg for alle .
Af pekr
#246267
Jeg har B6v i 65" og tv kanaler igennem Canal Digitalt. Og de står knivskarpt og flot. Bedre end på noget andet tv jeg har haft som er både Pio og Pana plasma og lcd topmodeller.