Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oldermand1
#246348
UPDATE:

Jeg har nu snakket med LG's kundeservice og de siger at ingeniørerne sidder med B6V pt. og arbejder på denne HDR gaming update til norden. Den er forventet at komme senest 31 marts.
Brugeravatar
Af KristofferA
#246402
Oldermand1 skrev:UPDATE:

Jeg har nu snakket med LG's kundeservice og de siger at ingeniørerne sidder med B6V pt. og arbejder på denne HDR gaming update til norden. Den er forventet at komme senest 31 marts.
Fedt! 8-)
Af Lape
#246409
Input lag på samtlige LG OLED jeg har prøvet (2014, 15, 16), har været ekstremt og alt for højt. Især med HDR slået til på 15+16 modellerne. Det er absolut ikke acceptabelt for nogle der går bare lidt op i hvordan konsol eller pc/mediecenter kører. Men mange folk "vender sig til det". Ikke her. Det er uacceptabelt med ~80ms input lag i game mode og grunden til jeg smed min B6 retur igen. Fin skærm til film og TV, men til gaming halter den bare meget og er decideret ubrugeligt i nogle tilfælde.

Det er nu et år siden udgivelse og problemerne er der endnu, er glad for at jeg ikke ventede på forbedringer. Men jeg har før ventet og ventet på LG's opdateringer uden der skete noget. Det er noget af det værste ved LG, software fejl og mangel på udbedring af dem. Det er som om de er fuldstændigt ligeglade, for skærmen er jo skudt af. Gætter på de har hyret en flok indere til at udbedre fejlene.

Husker tydeligt LG's kundeservice lovede guld og grønne skove hver gang man ringene, men der skete aldrig noget som helst.
Af Kaktus-burger
#246412
Lape skrev:Input lag på samtlige LG OLED jeg har prøvet (2014, 15, 16), har været ekstremt og alt for højt. Især med HDR slået til på 15+16 modellerne. Det er absolut ikke acceptabelt for nogle der går bare lidt op i hvordan konsol eller pc/mediecenter kører. Men mange folk "vender sig til det". Ikke her. Det er uacceptabelt med ~80ms input lag i game mode og grunden til jeg smed min B6 retur igen. Fin skærm til film og TV, men til gaming halter den bare meget og er decideret ubrugeligt i nogle tilfælde.

Det er nu et år siden udgivelse og problemerne er der endnu, er glad for at jeg ikke ventede på forbedringer. Men jeg har før ventet og ventet på LG's opdateringer uden der skete noget. Det er noget af det værste ved LG, software fejl og mangel på udbedring af dem. Det er som om de er fuldstændigt ligeglade, for skærmen er jo skudt af. Gætter på de har hyret en flok indere til at udbedre fejlene.

Husker tydeligt LG's kundeservice lovede guld og grønne skove hver gang man ringene, men der skete aldrig noget som helst.
Indien har nogle af de bedste ingeniører i verden, så din kritik af indikere klinger lidt hult. ;)

Desuden bruger B6 en helt anden chipset end E6 og C6. De to modeller har allerede modtaget en ny firmware, og her er input-lag væsentligt forbedret. Jeg ved heller ikke lige helt hvor du har dine 80ms fra? Så høj er den vist ikke på B6 i "Game Mode". LG er på sagen - det er det vigtigste.
Af lennon
#246413
Efter FW opdateringen i november har HDTVtest.co.uk målt følgende på B6 : Leo Bodnar input lag tester 44ms in [Game] mode; 55ms-71ms in HDR mode
Af bromberg
#246416
lennon skrev:Efter FW opdateringen i november har HDTVtest.co.uk målt følgende på B6 : Leo Bodnar input lag tester 44ms in [Game] mode; 55ms-71ms in HDR mode
Uden hdr hedder den 27/28 ms. Det er selvfølgelig stadig for højt med hdr materiale, men den kommer sikkert nok den opdatering