Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
#252930
Rasmus Larsen skrev:Jeg har hørt tilbage fra LG vedr. mit spørgsmål om Dolby Vision firmwaren.

"Dolby update is expected for July/August"
Det kan man desværre ikke bruge til så meget, hvis deres afspiller ikke håndtere uhd filmene ret godt :)

En anden ting, jeg læste din anmeldelse af xbox one s og du sagde den også havde tildens til at larme under afspilning af 4k film. Jeg vil bare høre om den larmer meget og kan man tydelig høre den under filmen? Jeg har desværre ikke mulighed for at gemme min af vejen, men jeg vil også være lidt træt af, hvis den larmer lige så meget som LG UP970 gjorde.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252938
Selve Xbox'en larmer ikke så meget, men man kan høre drevet spinne (bruger kun til film - spil downloades).

Det lyder som om, at ejere af Xbox One S har meget forskellige erfaringer hvad angår larm / varme, men i vores tv-møbel herhjemme står Xbox One S og PS4 Pro begge i møblet. PS4 Pro er et rumskib med mindre vi tager den ud. Xbox One S synes jeg ikke siger særlig meget, og når drevet spinner lukkes trælamellerne i møblet, hvorefter vi ikke hører den længere (og den kommer tilsyneladende stadig af med varmen).

Det mest irriterende ved at bruge Xbox som Blu-ray-afspiller er vel nok, at det som udgangspunkt styres med spilcontroller. Herudover tager det ret lang tid at starte en film fordi "Blu-ray" app'en først skal loades.
Af Kefiren
#252942
Rasmus Larsen skrev:Selve Xbox'en larmer ikke så meget, men man kan høre drevet spinne (bruger kun til film - spil downloades).

Det lyder som om, at ejere af Xbox One S har meget forskellige erfaringer hvad angår larm / varme, men i vores tv-møbel herhjemme står Xbox One S og PS4 Pro begge i møblet. PS4 Pro er et rumskib med mindre vi tager den ud. Xbox One S synes jeg ikke siger særlig meget, og når drevet spinner lukkes trælamellerne i møblet, hvorefter vi ikke hører den længere (og den kommer tilsyneladende stadig af med varmen).

Det mest irriterende ved at bruge Xbox som Blu-ray-afspiller er vel nok, at det som udgangspunkt styres med spilcontroller. Herudover tager det ret lang tid at starte en film fordi "Blu-ray" app'en først skal loades.
Tror du man kan høre drevet spinne når man sidder 2-2,5 meter væk fra consollen og man sidder og ser film med lyd på? :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#252946
Rasmus Larsen skrev:Hvis den står frit, så kan det høres. Kan du lukke den inde, så skal du anstrenge dig. Men det er helt sikkert ikke en lydløs afspiller, så hvis det er kriteriet, ved jeg ikke om det er vejen frem :)
Jeg synes at observere, at Panasonic går uden om , xbox&lg&samsung&sony, når det handler om støj? Enten er det blæsere som støjer, eller så er det drevet.

Er der en gylden mellemvej hvis man vil have UHD afspiller? Eller skal man prøve sig frem? (Jeg har valgt at prøve billigt, så S K8500 bliver testet nu).
Af Kefiren
#252967
Rasmus Larsen skrev:Hvis den står frit, så kan det høres. Kan du lukke den inde, så skal du anstrenge dig. Men det er helt sikkert ikke en lydløs afspiller, så hvis det er kriteriet, ved jeg ikke om det er vejen frem :)
Jeg er blot nysgerrig, er det med vilje at du har fravalgt en 4K afspiller over en Xbox one s? (Det er det nok, ellers havde du nok ikke købt en, men...) jeg ved du har et LG E6 ligesom mig selv, og der tænkte jeg med det samme at købe LG UP970 pga Dolby vision, desværre blev det aldrig en succes. Men hvad var tanken ved dit køb, var det med henblik på at se film på den eller var det mest med henblik på spil?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253033
Da jeg købte den (sidste år) var udsigten til Dolby Vision på afspillere lang og jeg skulle alligevel have en Xbox One pga. HDR-spil, så det var der jeg landede. Det er meget muligt, at jeg tilføjer en Dolby Vision afspiller senere, men da udvalget af film stadig er begrænset, venter jeg gerne lidt endnu. Og det bliver helt sikkert ikke til den pris, som Oppo kræver.

Torben kan i øvrigt nok komme med lidt betragtninger om støj fra Panasonics afspillere. Han har pt. UB700 stående. Vi får i øvrigt også snart Samsungs nye M9500 (2017-afspiller) sammen med en Q7-skærm til test.
Brugeravatar
Af bbplayer
#253050
Rasmus Larsen skrev:Torben kan i øvrigt nok komme med lidt betragtninger om støj fra Panasonics afspillere. Han har pt. UB700 stående. Vi får i øvrigt også snart Samsungs nye M9500 (2017-afspiller) sammen med en Q7-skærm til test.
Måske er det bare mig, UP970 har jo problemer med visse medier, og måske har K8500 det samme problem.

Jeg har siden K8500 kom ind af døren, kørt en film uden andet støj i rummet . Film var Superman vs Batman, jeg noterede mig kun støj ved at den blev pauset i nogle minutter, og et kanal skifte, så skulle den lige resume og der kunne man høre maskinen spin-up til afspilning. Udover det så er der ingen blæser støj, måske er de 20c ikke nok, og den står frit på tvbord.

Jeg er ellers glædeligt overrasket, udover et HDMI kabel som glippede og måtte skiftes, da billedet forsvandt flere gange under afspilning ;( Det spiller fint nu.

Måske var det godt at up970 ikke blev valgt , Dolby Vision eller HDR10 , ved slet ikke om jeg kunne få det fulde ud af den forskel og venten.
Af Kefiren
#253184
Jeg tror at jeg er perfekt egnet som politiker. Jeg kan ikke finde ud af at tage beslutninger. Jeg afleverede min UP970 tilbage hvilket var et godt valg. Jeg har så efterfølgende købt K8500 (dennligfer på posthuset og bliver ikke afhentet) men det køb fortrød jeg, da jeg venter og køber en Xbox one x, og så engang køber noget med Dolby vision. Hvis i stod og overvejede at købe en K8500, men ikke nåede det så har jeg den tilslag til 1222 kr + forsendelse, det kræver bare jeg henter den på posthuset inden den 1. juli. Så sig endelig til :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#253185
Kefiren skrev:Jeg tror at jeg er perfekt egnet som politiker. Jeg kan ikke finde ud af at tage beslutninger. Jeg afleverede min UP970 tilbage hvilket var et godt valg. Jeg har så efterfølgende købt K8500 (dennligfer på posthuset og bliver ikke afhentet) men det køb fortrød jeg, da jeg venter og køber en Xbox one x, og så engang køber noget med Dolby vision. Hvis i stod og overvejede at købe en K8500, men ikke nåede det så har jeg den tilslag til 1222 kr + forsendelse, det kræver bare jeg henter den på posthuset inden den 1. juli. Så sig endelig til :-)
Næsten som dig, gad jeg ikke vente, jeg har dog købt k8500 og er fuldt ud tilfreds uden at kende konsekvensen af ingen dv support. Den støjer minimalt (står i åbent område) og virker rimelig stabil. Har kun prøvet UHD medier men støj synes jeg ikke at være emnet.
Så up970 eller not, jeg beholder k8500 og nok også i længere tid :)
Og så er up970 jo næsten som forsvundet fra hylderne man skulle tro produktet blev trukket tilbage?
Af poul_madsen
#253405
Nu skal I høre mit eventyr med LG UP970.

Jeg har et LG B6V som jeg er meget tilfreds med, så da LG sagde i Januar at de ville udsende en UHD afspiller, tænkte jeg TOP! men så nemt skulle det ikke være.

Først var afspilleren jo tæt på umulig at få fat på, jeg fik lagt en bestilling hos Bilka og kørte med stor glæde ud og hentede den. Havde godt læst der skulle være lidt med nogle Sony skiver, men herre gud, hvor slemt kunne det være. Der stod jo også at det ville blive løst evt med en firmware senere hen. Jeg kom hjem med store forventninger, men da jeg satte den til, smed den nye firmware på og en Sony skive på (
Concussion 4K Blu-ray), var det faktisk slemt. Vibrationer fra selve drevet forplantede sig i hele afspilleren og de første 2-3 og sidste 2-3 spor af filmen var umulige at se uden at have et urealistisk lydniveau på anlægget.

Søge søge - hvad gør man nu .. Nogle på nettet havde held med at få byttet afspiller til en anden og problemet var tæt på væk. Mig tilbage til Bilka og forklare situationen. De var på ingen måde informeret om problemet og ville ikke tage imod en beskrivelse af problemet, men blot give mig pengene tilbage. Det andet var for besværligt blev der sagt.. Men jeg skulle jo bruge en anden afspiller, så fik dem til at tjekke om andre varehuse havde denne afspiller på lager. Bingo, der var et par stykker på lager i Næstved, den blev bestilt til min lokale Bilka. Det tog dem tæt på en måned og utallige opkald med 30-45 mins ventetid at få den afspiller hjem. Ingen kunne forklare hvorfor, totalt til grin.

Hjem med den nye afspiller.. Fuldstændigt samme problem. LG support blev ringet op og de kendte godt til problemet, men det var ikke noget der ville blive løst via firmware, den skulle ind til deres service partner, servicebroker.dk som nok skulle tage sig af den. Jeg oprettede straks en sag og ventede spændt på at høre nærmere. Sagen tog en uge og blev afsluttet med at LG ikke kunne fremskaffe dele til at løse problemet, selvom LG support jo sagde at det var sådan problemet skulle løses.

Afspilleren er nu krediteret, jeg har spildt en masse tid, og mangler stadig en afspiller med Dolby Vision som ikke er Oppo (pga prisen)..

Så glem I bare denne afspiller lidt endnu, den er ikke klar til at komme på markedet.

Hilsen
Poul
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253407
Øv ærgerligt forløb... De mange meldinger tegner et billede af, at UP970 nok blev sendt lidt for hurtigt ud af døren. Hvis LG er virkelig proaktiv, så får de lagt de bag sig og annonceret en afløser, hvor fejlene er rettet, på IFA. Jeg tror ikke det er usandsynligt, at producenterne tilføjer et par nye modeller til den tid.

Med Sony med på Dolby Vision vognen - og en firmware-opdatering til skærmene, som stadig lader vente på sig - så kunne IFA jo være en oplagt begivenhed til at skyde Dolby Vision i gang og lancere en afspiller.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7