Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chris-tia-n
#245998
Hej med jer,

Jeg er blevet anbefalet at spørge jer her inde og mine google skills ender altid her inde.

Jeg har gået længe med tanken om at skifte mit 42" ud med et nyt 65" da det er for småt i min nye lejlighed. Nu er Samsungs 9 serie så kommet på tilbud til 12999 kr. Som er en smule over mit budget men det går nok. Mange siger til mig hvorfor køber du ikke OLED eller hvorfor venter du ikke til den nye serie kommer.

Skal jeg købe den 9 serie fra samsung, er det prisen værd at bruge 9000 mere på OLED ? Eller skal jeg vente til næste generation kommer og købe en 7er eller bliver de langt dyere?

Hvad vil i anbefale?
Af DFK1990
#246000
Samsung har virkelig haft lave priser på deres skærme i år. både startpriserne har været lave og de er endda yderligere faldet rigtig meget.
næste års priser lader til at de vil være en del dyrere.. Se link: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1486887674

en 65" 9serie der kommer i år kommer til at stå dig til knap 42.000, sidste år var startprisen på denne kun 28.000 så du kan selv lidt regne ud hvordan det vil se ud når de nye modeller kommer..
Jeg vil sige køb det nu hvis du rigtig gerne vil have samsung og LED, fordi dét de kommer med i de nye modeller lader ikke til at blive de ekstra penge værd.

Køb OLED hvis du vil have det bedste, Sonys A1 ser rigtig spændende ud.
Jeg kommer selv fra en samsung 55Ju7005 og har købt LG 55E6 OLED og billedkvaliteten på ægte blu-ray og 4k er uovertruffen.
Af Chris-tia-n
#246001
Tak for det gode svar. Kan se der har været et prisdyk på 55" oled fra lg. Ved du om der er nogen forventninger til LG 65" OLED ? Det haster ikke så jeg kunne godt vente et par måneder på det.
Af DFK1990
#246002
Jeg tror at OLED vil der med større sandsynlig komme nogle tilbud på igen. den var rigtig meget på tilbud i januar, endda i flere uger. LG B6V er faktisk i en rimelig god normalpris nu. Men som der også har været snakket om i andre tråde her på siden, så har den endnu ikke fået sin HDR opdatering til spilprofilen så inputlag ikke er så højt, den har nogle problemer med støj fra højtalerne og så har jeg også hørt at brugerfladen skulle være lidt sløv i forhold til e6v.

jeg tror dog at dette års OLED skærme især fra LG men måske også fra Sony vil falde en del i pris i forhold til hvad de starter i, det lader ihvert fald til at omkostninger ikke er så høje igen.. Dog er jeg overrasket over at 55" b6v er faldet så meget, da jeg ved en hvis butiks indkøbspris på den, og de ihvert fald ikke tjener på at sælge dem til de priser de gør nu ;)
Af PeterD
#246004
Bare lige til orientering, hvis du ikke er til microstutter, så har XD9305 også fået OK anmeldelser, men også en 3000 Kr mere end KS i Power og Elgiganten.

Spændende hvor langt ned OLED kan komme i pris..