Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nervatos
#245918
Hej flatpanels

Først og fremmest, super fed side med masser af brugbar informationer.

Jeg står i den situation, at jeg skal købe nyt TV til stuen. Da jeg altid har været stor tilhænger af Samsung, tænkte jeg, at jeg ville prøve Sony - da jeg vil undgå en boks til stuen med Android TV.
Dog har jeg desværre ingen erfaringer med TV overhovedet, så derfor søger jeg lidt hjælp.

TV'et skal primært bruges til Netflix, KODI mv. så jeg skønner, at processoren er en vigtig faktor i dette. Jeg har en kammerat, som har et Sony X90C. Som jeg læser det, så er det samme processor som er i begge TV?
Udfordringen er, at efter en opdatering - er nogle hans ting i Android TV begyndt at hakke. Jeg antager selvfølgelig, at det kan være opdateringen. Hvis opdateringen ikke fejler noget og det viser sig det er grundet processoren. Så står jeg tilbage med et muligt køb af et TV med en 'langsom' processor. Skal siges, at han har LAN kabel i TV'et, så det skyldes ikke trådløs forbindelse.

Mit grundlæggende spørgsmål er som følgende.
Skal jeg være bekymret, eller kan jeg sagtens købe det TV - ELLER, er der et alternativt Sony TV med en 'kraftigere' processor som er i og omkring det prisleje?
Eller vil det være bedre, at købe en Nvidia Shield PRO i forhold til processoren? Jeg skal købe en til mit gamle Samsung TV, som bliver flyttet til soveværelset. Med mindre jeg kan købe et 'ok' Sony TV til soveværelset.

Håber det giver mening, jeg er i hvert fald helt blank i denne verden.
Rigtig god søndag til Jer.

Mvh, Dennis.
Af kennethbrdk
#245924
Jeg har det pågældende tv og det har ikke hakket på netflix - har set 4k videoer på youtube og nogle hakker en smule andre gør ikke men tænker det lige så godt kan være videoerne, når det nu ikke er dem alle, der hakker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#245932
Kodi synes jeg ikke kører specielt godt på den processor hvis du ser 1080p materiale ukomprimeret. Der ville jeg nok bruge en ekstern boks i stedet.
Af Nervatos
#245938
Tusind tak for Jeres svar.

Umiddelbart, synes jeg det er ærgerligt at processoren i TV'et ikke er 'kraftigere'.
Har I nogen erfaringer med bokse, som bare er toppen?

Mvh, Dennis