Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kruga
#245897
Dagens dilemma... Købe et b6v (lg oled) eller vente på den nye version. Prisen er naturligvis vigtig. Men kan sgu ikke gennemskue om b7v kommer til at starte meget tæt på prisen på b6v (65")...

Nogle input?
Har i dag 55" oled. Bedste billede jeg nogensinde har haft og vil gerne have en 65"

Var faktisk i power i tilst i fredags. De havde minus 20 pct på ikke specielt nedsatte tv de havde hjemme. De havde sjovt nok ikke de 2 oled tv hjemme som jeg gerne ville have. Kun et godt tilbud på et buet oled til 17777. Men buet er bare ikke mig så det er ikke en mulighed.

What to do :s :s

Skal jeg bare vente og tænke at inden sommer er b7v 65" nok under 20000? Eller at billedet på den nye bare er så meget bedre?
Eller måske bare få købt i dag mens det står til 20999 ved hifi klubben og få den bedste service.
(Elgiganten.dk sætter det op i næste uge til 23k. Betyder det så at det kommer på bud næste uge igen til 19000?) livet er sgu hårdt.
Af Beckham
#245912
Den er rigtig svær. Har selv overvejet B6, men lige nu er jeg nok lidt afventende. Hvis du læser på AVForums så har de en række issues omkring firmwaren lige pt....stutter...hvid støj fra højtalerne....manglende HDR game mode. Forhåbentlig får de snart løst disse issues. Det er selvfølgelig også meget forskelige hvor følsom man er over for disse minor issues...
Af Beckham
#245921
Må indrømme jeg ikke har set E6'eren med andet end demomateriale, så har lidt svært ved at vurdere hvor meget mere du får for de 5k ekstra. På ren billedkvalitet skulle de angiveligt være meget tæt på hinanden, men E6 kører jo på LG's egen chipsæt og det virker bare til at der lige nu er færre issues med E6.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245951
Ud af hvad jeg lige har kunnet tyde, så er forbedringerne i B7:
- 25% mere lysstærk generelt (den simple forklaring, den mere avancerede her)
- Op til 1000 nits peak lysstyrke (800 nits i kalibreret tilstand)
- Dolby Atmos dekodning (men højttalerne sætter nok naturlige begrænsninger)
- Understøttelse af Technicolors "Advanced HDR"-format + Technicolors opskalering fra SDR til HDR
- Lavere input lag i HDR (til PS4 Pro og Xbox One S)

Designet skulle vist være mere eller mindre det samme.