Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af irma_n
#245879
Hej alle

Når jeg ser indhold fra en nvidia Shield på LG b6v så kommer der en lille hakken med hvid linie når resoutionene på nvidia er på 4K 59,940hz. Hvis jeg skifter til 60hz så er der hyppige udfald hvor der kommer sort billede men så kommer videoen tilbage efter et par sekunder.

Når jeg sætter den til resolution 4K 23,976 så er der ingen hakken. Men jeg tænker at det påvirker billede kvaliteten. Eller gør det?

Har i forslag til hvad jeg kan gøre for at få den til at køre den anbefalede resolution uden hakken? ;;)
Af persen61
#245896
irma_n skrev:Hej alle

Når jeg ser indhold fra en nvidia Shield på LG b6v så kommer der en lille hakken med hvid linie når resoutionene på nvidia er på 4K 59,940hz. Hvis jeg skifter til 60hz så er der hyppige udfald hvor der kommer sort billede men så kommer videoen tilbage efter et par sekunder.

Når jeg sætter den til resolution 4K 23,976 så er der ingen hakken. Men jeg tænker at det påvirker billede kvaliteten. Eller gør det?

Har i forslag til hvad jeg kan gøre for at få den til at køre den anbefalede resolution uden hakken? ;;)
Min Panasonic kører samme opløsning son din ( 59,940 Hz) og når jeg ser film går den selv over på 24 Hz. hvis det er nødvendig.
Har ingen problemer overhovedet, tænker du skal opdater dit Tv og Nvidiaen.
Prøv om du kan låne et nyt 4K HDMI kabel hos en ven eller et fra en HIFI butik.
Ellers har jeg svært ved at se hvad det skulle være problemet, hælder mest til HDMI kablet.