Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHN
#245732
Hej.

Jeg er kommet ind på følgende i et andet indlæg.

Samsung QLED TV bliver åbenbart dyre.

Rasmus er kommet ind på priserne i USA. Jeg har derfor fundet ud af, at 1 US Dollar = 6,97 kr.

Samsung SUHD KS 8000 fra sidste år kostede måske cirka 1800 US Dollars = 12.546 kr i USA. Jeg går ud fra at dette er NYPRISEN.

SUHD 8500 kostede ca. 2000 US dollars = 13.940 kr i USA

Nyprisen på QLED Q 7 er ca. 2500 US dollras = 17.425 kr i USA

QLED Q8 koster ca. 3500 US dollars =24.395 kr i USA

Med andre ord tyder det på, at Q7, Q8 og Q9 under QLED-betegnelsen bliver meget dyre. De er mig bekendt alle kantbelyste. Personligt er jeg næsten overbevist om, at Samsung vil komme med et QLED TV, der er bagbelyst. Det vil jo blive endnu dyrere.

Jeg er spændt på de danske priser. Måske bliver Q7 for dyr til min pengepung.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers Full HD TV
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245733
Jeg har i mellemtiden også opsnappet de finske priser i Euro:

Q7
55Q7F: 2 599 €
55Q7C: 2 799 €
65Q7F: 3 599 €
65Q7C: 3 799 €

Q8
55Q8C: 3 299 €
65Q8C: 4 299 €

Q9
65Q9F: 5 599 €

C i modelnavn = curved, F = flat

Jeg har stadig ikke hørt tilbage fra Samsung mht. de danske priser.
Af lennon
#245737
Når det nu er lykkedes Samsung,at opfinde en helt ny teknologi, der på alle punkter performer et bedre billede end OLED, - så forekommer priserne yderst rimelige. . . O_O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245738
41.000 kroner for en flad 65" kantbelyst LCD-skærm (Q9F) er alligevel en sjat efter min mening. Det interessante, for mig at se, er at man normalt forbinder disse priser med LCD-skærme såsom Panasonic DX900 og Sony ZD9. De har bagbelyst LED og zone-styring, der som regel er i en anden liga.

Måske har Samsung virkelig formået at forbedre en kantbelysningen markant, men det virker mere som om, at skærmen er prissat baseret på markedsføringsmæssig positionering. Det er jo en kendt sag, at høje priser kan være med til at løfte folks opfattelse af et produkts eksklusivitet.
Af PeterD
#245742
Mon ikke vi kan forvente OLED stadig har:

-Bedre evne til at vise sort.
-Højere kontrast.
-Bedre betragtningsvinkler
-Ikke kantbelyst som QLED

QLED fordele:

-Højere lysstyrke
-Bedre farver (KUN ved HDR materiale, ikke nødvendigvis SDR.

Vi kommer nok til at se Samsung hamre løs på alle marketing-bongotrommer alligevel O_O

Spændende når man kan teste dem ved siden af hinanden..

Troede egentlig at Samsung også ville kunne lave QLED i mindre størrelser..32"-55" men det har åbenbart ikke været muligt? Eller satser de måske kun på store skærme for at få flere penge i lommen for at dække deres udviklings/reklameomkostninger
Af Qageruit
#245746
lennon skrev:Når det nu er lykkedes Samsung,at opfinde en helt ny teknologi, der på alle punkter performer et bedre billede end OLED, - så forekommer priserne yderst rimelige. . . O_O
Lennon har du egentligt læst hvad QLED er, eller er du blevet narret ligesom de andre intetvidene forbrugere? :)
Af Mfede
#245747
Jeg tror smileyen skal vise, at han er ironisk ;)

Én ting er de vejledende startpriser. En anden ting er hvad der sker, når de tv har været på markedet i noget tid.
Det bliver spændende at følge udviklingen og ikke mindst se de første tests af "QLED"-skærmene.
Men umiddelbart er det da svært at forestille sig andet end at specielt Q9 får røvfuld til den pris. :)
Af Qageruit
#245750
Grandahl skrev:Qageuit.. Fangede du slet ikke sarkasmen fra Lennon :)
nej den er en del svæerer at opfange over nettet men kan se hvad i mener, min fejl :)
Af MickDK
#245789
Qageruit skrev:
Grandahl skrev:Qageuit.. Fangede du slet ikke sarkasmen fra Lennon :)
nej den er en del svæerer at opfange over nettet men kan se hvad i mener, min fejl :)
Det er derfor man har den der smiley med himmelvendte øjne O_O O_O O_O O_O

Samsungs QLED er nød til at være dyr. deres overophedet marketingsafdelings koster jo ekstra :D :p
Af bentpetersson
#245846
MickDK skrev:
Qageruit skrev:
Grandahl skrev:Qageuit.. Fangede du slet ikke sarkasmen fra Lennon :)
nej den er en del svæerer at opfange over nettet men kan se hvad i mener, min fejl :)
Det er derfor man har den der smiley med himmelvendte øjne O_O O_O O_O O_O

Samsungs QLED er nød til at være dyr. deres overophedet marketingsafdelings koster jo ekstra :D :p
Hvad er dit konstruktive indlæg i debatten? Eller hvad er formålet og incitamentet med dit indlæg?
Af bentpetersson
#245852
Nej Martin. Det handler slet ikke om kontrol, men derimod om observation/studium af folk, der på sociale medier udviser specielle former for adfærd og karaktertræk i en mental og følelsesmæssig betragtning. Ligesom de interessante vredesudbrud, der kom til udtryk hos nogle på den anden tråd.