Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
#245660
Hej

Mine svigerforældre bevægede sig ud i elgiganten for at købe et LG OLED Smart tv, men da det var udsolgt i butikken fik deres gode sælgere overtalt til at købe et LG UH750V til 11.000 istedet for!

Egentligt ville de gerne have haft et Samsung da de havde det før, men de havde set mit LG OLED spurgte de jo også på det..

De købte det igår, eller søndags tror jeg..

Hørte det dog først idag, og ringede til dem og sagde de var blevet "snydt" lidt af sælgeren derude, da jeg kan læse mig frem til at det IKKE er 11.000 værd.

Så inden jeg sender dem ud i Elgiganten, hvad siger eksperterne herinde så??

Valget står nu mellem et KS7005 eller KS8005 da de er til henholdvis 7777/8888 i denne uge.

Og i min optik er begge de 2 skærme bedre eller ligeså gode som LG UH750V?

De har Yousee signal igennem boksen, og de ser en del fodbold... Hvis dette har noget at sige, sammentidig får de også vores Netflix 4K abonnoment med, så de kan bruge dette hvis de får lyst til det :)

Ellers bliver det nok mest TV kigning og leje af evt. film fra yousee nye tv boks..

Har sagt jeg lige giver dem besked her inden for et par dage, så de kan nå at komme ud at bytte det :)
Af bullerfnis
#245661
Hej

Kan ikke lige finde ud af at redigere... Kan man det??

Anyways.. Hvad så med WEBOS 3.0 vs Tizen ? Er Tizen nem nok at finde ud af ?? De kommer fra et TV uden smart del, så det hele er jo nyt for dem.

Dog har de Ipads og Iphone, så de er ikke helt bagefter på teknik vognen :=)
Af bullerfnis
#245663
Samme sagde jeg til dem, de blev også rigtig træt af de ikke ringede til mog først.. De havde på fornemmelsen af at de snød lidt..
Af mbm
#245677
går ud fra det er et 65" de fik til den pris?

De bør gå efter et LG 55B6V det koster kun 11.000 kr.. p.t. (var det i elgiganten det stod til den pris?)
Af Senic
#245688
Jeg håber ikke de har givet fuld pris - og jeg går ud fra at det er 55" de har købt. Jeg har samme, men gav ikke fuld pris i elgiganten.
Web OS 3.0 er nok noget af det "bedste" smart tv der findes - hastighed, opbygning, apps.
Billedkvaliteten er egentlig "pæn" bare husk at vælge rette profil (ekspert mørkt/lyst rum).
4k HDR er rigtig pæn - men det er den jo på de fleste.
Sport med hurtige panoreringer synes jeg skærmen klarer rigtig godt.

Sortniveau er en anden sag - den er temmelig dårlig. Går man på kompromis og vælger høj i local dim - så bliver sort niveau meget bedre - men samtidigt ændres tonen i bla. undertekster se evt: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 0v#p239589
Det er absolut det jeg har haft sværest ved at acceptere.

Jeg ærgrer mig MEGET at jeg ikke fik købt et LG oled i stedet.

Vh. Thomas
Af bullerfnis
#245850
Hej

De vil tage ud og bytte det imorgen

Kan folk med Samsung KS8005 fortælle deres mening? Det er bedre end dette LG ikke, det skal bruges til Yousee tv signal igennem den nye boks, og især fodbold bliver der set meget :)

Og så noget Netflix og film via yousee leje arkiv :)
Af Christianhave
#245851
KS8005 er et fint tv med godt billede. Det har VA-panel og dermed et godt sortniveau (men dårlige betragtningsvinkler). Dit LG er med IPS som har dårligt sortniveau, men fode betragtningsvinkler.

KS8005 ligger som jeg kan se på ca. 10.000. Det er ret dyrt ift hvad det har kostet. Elgiganten sælger pt KS9005 til 8999,- (den er modsat KS8005 buet). Måske de kan presses i pris på KS8005.

Hvis prisen er 10.000 ville jeg personligt vælge LG OLED B6 til 13.000. Alternativt ville jeg købe KS7005 som har et billede meget lig KS8005, men uden twintuner så ma kan optage en kanal men man ser en anden. Man kan dog stadig optage. Jeg har personligt selv valgt KS7005. Power har det til 6999,- i næste uges avis. Dog i begrænset antal.

Ift fodbold så interesserer det mig ikke så der kan jeg ikke hjælpe. Men prøv at søge rundt i forummet. Jeg mener det har været diskuteret tidligere.
Af Christianhave
#245854
Hvis vi taler om et prisleje omkring 10.000 vil jeg anbefale at kigge på Sonys 55XD93. KS8005 og XD93 er meget ens. Men Sony har umiddelbart en fordel ift håndtering af bevælgelser. Personligt tror jeg jeg ville vælge XD93. Ved dog ikke helt om jeg ville kunne vende mig til Android TV. Der synes jeg Tizen er mere brugervenligt. Sony'en har forresten også indbygget chromecast.
Af Bent odense
#245864
Christianhave skrev: Men Sony har umiddelbart en fordel ift håndtering af bevælgelser. Personligt tror jeg jeg ville vælge XD93.
Har ellers altid haft Sony med undtagelse købte jeg Samsung 65KS8005 til sommerhuset det blev afleveret tilbage til Elgiganten pga af Micro-sutter.
Af Christianhave
#245865
Bent odense skrev:
Christianhave skrev: Men Sony har umiddelbart en fordel ift håndtering af bevælgelser. Personligt tror jeg jeg ville vælge XD93.
Har ellers altid haft Sony med undtagelse købte jeg Samsung 65KS8005 til sommerhuset det blev afleveret tilbage til Elgiganten pga af Micro-sutter.
Hvad valgte du så i stedet for?

Har 65KS7005 og oplever ganske sjældebt microstutter. Jeg tror det har noget at gøre med kilden jeg oplever det i hvert fald ikke med alm tv, streaming i HD og 4K.
Af Bent odense
#245866
Christianhave skrev: Hvad valgte du så i stedet for?

Har 65KS7005 og oplever ganske sjældebt microstutter. Jeg tror det har noget at gøre med kilden jeg oplever det i hvert fald ikke med alm tv, streaming i HD og 4K.
Har ikke købt i nu. Det bliver nok et Sony 65XD9305. :)
Af bullerfnis
#245871
De kørte i Power og købte et KS8005 :) Kostede godt nok 9666 istedet for 8888 i sidste uge..

Så må jeg ud til dem imorgen og kigge lidt på det :)