Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kemce
#245532
Undskyld jeg spammer jer, jeg har købt Oled tv og så leger jeg lidt med indstillingerne. Inde i menuen kan man vælge varm2 eller kold indstilling under Darkroom tilvalg, og er det normalt jwg synes at Kold ser mere farverigt ud?
Brugeravatar
Af hans123
#245539
Du kan jo stille det efter dine egne ønsker.

Men skal du have mere korrekt billede bliver du nok nød til at stille det efter de test der er lavet, aller bedst ofre penge på en kalibering.
Af Mfede
#245557
Kemce skrev:Torben ved du hvad biografer fx bruger ? Er det Warm2 eller kold ?
Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil benytte kold. Har du været vant til standard-indstillinger på dit gamle tv?
Hvis du vil så tæt på at se et korrekt billede som muligt, skal du ikke vælge kold. Som Torben skriver, vil det give for meget blå i billedet.
Jeg synes du skal give varm2 en chance, da det godt kan tage noget tilvænningstid at se på et mere korrekt billede, hvis man har været vant til noget, der har været "pumpet" op.
#245558
Kemce skrev:Torben ved du hvad biografer fx bruger ? Er det Warm2 eller kold ?
Det handler jo om et referencepunkt, som er dét man kalibrerer imod og dér er det de varme profiler, som kommer tættest på og som man derfor tager udgangspunkt i. Du kan ikke ramme et korrekt hvidpunkt med den kolde farveprofil.