Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Se-cam
#245526
Hej folkens

Nu har jeg efterhånden målt op på kryds og tværs og er desværre nået til konklusionen at jeg lige netop ikke kan have et 55" stående.
Jeg har et par højtalere jeg gerne ville sætte til, og de kan lige præcist ikke være der hvis det er et 55".

Så derfor er jeg ved at se på 49" muligheder.
Derfor har jeg kigget på LG UH770V.
Alternativt er også Samsung KS7005, desværre har de kun optisk lydudgang, ville ikke passer med de førnævnte højtalere....

Er der nogle alternativer til LG'en ?
Har ikke kunne danne mig et overblik over hvad Sony og Panasonic har af muligheder.

På forhånd tak :)
Af PeterD
#245601
Hmm.
Sony XD8305 og Panasonic DX600 er vist med IPS så det er bedre at købe en VA skærm..

Det bedste køb ville nok være KS eller DX750..

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1464239586

Men vi er oppe over 8000 Kr..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3144651/TV ... ign-Priser

Men prisen gør at du muligvis skal se om konkurrenterne har noget billigere, med mindre du kan få rabat for skærmen fejler intet, men Top Anbefaling fra FP.

Relativt dyb sort & homogen lysfordeling
Rigtig god billedprocesor
Præcise farver efter kalibrering (og større farverum)
Meget billede for pengene

Savner også de år hvor du kunne få et godt 50" for 4-5000 Kr som for 3-4 år siden..
Af Christianhave
#245603
Du kan jo altid købe en Digital til analog konverter hvis dine højttalere er analoge. KS7005 har AUX, men jeg har ikke selv kunne få det til at virke.

Måske der er en anden der kan be- eller afkræfte om det virker.
Af jng
#245618
Christianhave skrev:Du kan jo altid købe en Digital til analog konverter hvis dine højttalere er analoge. KS7005 har AUX, men jeg har ikke selv kunne få det til at virke.

Måske der er en anden der kan be- eller afkræfte om det virker.
Jeg kan tage fejl (!), men en AUX-tilslutning er pr. definition en indgang.
Af Christianhave
#245619
jng skrev:
Christianhave skrev:Du kan jo altid købe en Digital til analog konverter hvis dine højttalere er analoge. KS7005 har AUX, men jeg har ikke selv kunne få det til at virke.

Måske der er en anden der kan be- eller afkræfte om det virker.
Jeg kan tage fejl (!), men en AUX-tilslutning er pr. definition en indgang.
Headphone-out så.
Af Se-cam
#245651
PeterD skrev:Hmm.
Sony XD8305 og Panasonic DX600 er vist med IPS så det er bedre at købe en VA skærm..

Det bedste køb ville nok være KS eller DX750..

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1464239586

Men vi er oppe over 8000 Kr..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3144651/TV ... ign-Priser

Men prisen gør at du muligvis skal se om konkurrenterne har noget billigere, med mindre du kan få rabat for skærmen fejler intet, men Top Anbefaling fra FP.

Relativt dyb sort & homogen lysfordeling
Rigtig god billedprocesor
Præcise farver efter kalibrering (og større farverum)
Meget billede for pengene

Savner også de år hvor du kunne få et godt 50" for 4-5000 Kr som for 3-4 år siden..
DX750 ser helt sikkert interessant ud! 8K er også acceptabelt

Christianhave skrev:Du kan jo altid købe en Digital til analog konverter hvis dine højttalere er analoge. KS7005 har AUX, men jeg har ikke selv kunne få det til at virke.

Måske der er en anden der kan be- eller afkræfte om det virker.
Problemet med at bruge en DAC, er at det digitale output på Samsung'erne ikke er variabel, så det styres ikke af fjernbetjeningen. Det er fint nok hvis man har en soundbar eller en surround receiver der kan snakke med tv'et på anden vis, men det bliver noget besværligt uden. Mine højtalere er desuden aktive, så det ville indebære at skrue op/ned på dem individuelt på bagsiden. Ellers skal man finde en DAC med sin egen fjernbetjening, og det er vist ikke så lige til.

Er du sikker på at KS7005 har en Headphone-out? Alle steder jeg har undersøgt det siger det modsatte.
Christianhave skrev:Har du en maxpris som du går efter?
Jeg er ret fleksibel, men omkring de 10k er ok.
Af Christianhave
#245656
Se-cam skrev:
PeterD skrev:Hmm.
Sony XD8305 og Panasonic DX600 er vist med IPS så det er bedre at købe en VA skærm..

Det bedste køb ville nok være KS eller DX750..

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1464239586

Men vi er oppe over 8000 Kr..

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3144651/TV ... ign-Priser

Men prisen gør at du muligvis skal se om konkurrenterne har noget billigere, med mindre du kan få rabat for skærmen fejler intet, men Top Anbefaling fra FP.

Relativt dyb sort & homogen lysfordeling
Rigtig god billedprocesor
Præcise farver efter kalibrering (og større farverum)
Meget billede for pengene

Savner også de år hvor du kunne få et godt 50" for 4-5000 Kr som for 3-4 år siden..
DX750 ser helt sikkert interessant ud! 8K er også acceptabelt

Christianhave skrev:Du kan jo altid købe en Digital til analog konverter hvis dine højttalere er analoge. KS7005 har AUX, men jeg har ikke selv kunne få det til at virke.

Måske der er en anden der kan be- eller afkræfte om det virker.
Problemet med at bruge en DAC, er at det digitale output på Samsung'erne ikke er variabel, så det styres ikke af fjernbetjeningen. Det er fint nok hvis man har en soundbar eller en surround receiver der kan snakke med tv'et på anden vis, men det bliver noget besværligt uden. Mine højtalere er desuden aktive, så det ville indebære at skrue op/ned på dem individuelt på bagsiden. Ellers skal man finde en DAC med sin egen fjernbetjening, og det er vist ikke så lige til.

Er du sikker på at KS7005 har en Headphone-out? Alle steder jeg har undersøgt det siger det modsatte.
Christianhave skrev:Har du en maxpris som du går efter?
Jeg er ret fleksibel, men omkring de 10k er ok.
Ift headphone out så har tv'et i hvert fald et 3,5 mm jackstik. Jeg har dog ikke selv fået det til at virke, så det kan godt ske det ikke er et brugbart stik. Mit tv hænger på væggen og jeg har ikke lige afgang til at tjekke det. Det kan være en anden kan.

Men gør det nogen forskel ift at kunne styre volumen?

Samsungs remote er universel så du burde kunne styre dine højttalere hvis de kan bruges med en fjernbetjening.