Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#245806
bentpetersson skrev:Findes der iøvrigt en svaghed på OLEDskærme, der forkorter levetid eller nedsætter billedkvalitet over tid? Hvem ved noget eksakt om det?

Personligt foretrækker jeg OLEDs slankhed, ægte sort og synsvinkel, men synsvinklen og lysstyrken på QLED kan måske blive interessant. Og hvad med sortniveauet?
Interessant indlæg Bent, men tråden handler som sagt ikke om OLED. Se venligst overskriften og Ali Hassans introduktion
#245818
Martin Sjøstrand skrev:
bentpetersson skrev:Findes der iøvrigt en svaghed på OLEDskærme, der forkorter levetid eller nedsætter billedkvalitet over tid? Hvem ved noget eksakt om det?

Personligt foretrækker jeg OLEDs slankhed, ægte sort og synsvinkel, men synsvinklen og lysstyrken på QLED kan måske blive interessant. Og hvad med sortniveauet?
Interessant indlæg Bent, men tråden handler som sagt ikke om OLED. Se venligst overskriften og Ali Hassans introduktion
Mfede skriver: citat: Det er da i den grad relevant for tråden at sammenligne QLED og OLED udfra trådstarters kommentarer. PeterD's video er helt on topic. citat slut

Kan I blive enige? :)
#245843
Torben Rasmussen skrev:Rasmus har ikke ville rette indlæg, men jeg har altså fjernet de passager, hvor I sparker til manden og ikke til bolden.
Hvorfor må man ikke kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade?

Kik lige på tråden - efter de 10-15 første indlæg er tråden blevet en stor troll og det reagerer folk på, det er vel logisk nok ;) Nu er tråden på 4 sider, hehe.
#245980
bentpetersson skrev:Jeg bliver naturligvis nødt til at svare på Turbos sidste indlæg. Så jeg undskylder trådafsporingen.


Uacceptable angreb afholder desuden andre debattører i at komme med fornuftige indlæg af angst for at blive udsat for personlige angreb. På denne måde blive trådene fattigere og fattigere med hensyn til drøftelser og kommunikation.

Fakta overgår dog følelser, idet viden og erfaring befinder sig på et højere bevidsthedsniveau end meninger, tro, synspunkter etc. Derfor underminerer et faktum en mening.

Når man derfor fornemmer en troll, så er det, fordi trollen reelt findes inde i een selv. Læs dette igen.
At der findes en troll, kan være rigtigt eller forkert, men blindt stole på følelser, kan man aldrig. Man må bruge sin bevidsthed til kontrol. Man skal med andre ord “koble hjernen til, før tungen sættes i gear.”

Har man denne trollfølelse/fornemmelse, så kan man bevidst undersøge i form af fakta og spørgsmål. Eller man kan fx holde sig ude af debatten.

Når angrebene bliver så onde og voldsomme, som vi har overværet på to forskellige tråde og med de samme destruktive mobbende personer, så kan man stille sig selv spørgsmålet om disse trådødelæggere er på stoffer, medicin eller alkohol, siden fornuften ikke længe regerer. Men uanset udelukker dette ikke, at de pågældende har et ansvar, og at man kan stilles juridisk til ansvar, idet anonymitet ikke sletter sporene og dermed muligheden for at finde disse personer.

Vi har tilmed set een benytte sig af løgn, da en person sviner mine psykologiske bøger til. Det påvirker mig dog ikke - andet end at jeg synes, at det er synd for den pågældende. Løgnen kom fra person, der aldrig har læst mine bøger, men som i sin afmagt blev nødt til at forsøge at manipulere med det formål at få soldater og støttepersoner på sin side.

I virkeligheden er der tale om misbrug af dette forums regler, det er manglende følelser og respekt over den/de angrebne - det er forsøg på ødelæggelse af tråde på et særdeles godt og lødigt forum - det er brug af løgn og manipulation. I virkeligheden er der tale om, at personer med samme forestillinger ubevidst drages sammen
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skrive noget, da jeg synes vi er så langt off topic.
Men du forstår tilsyneladende ikke hvorfor, at folk kalder dig en troll, så lad mig hjælpe dig lidt. Jeg har fjernet en del i dit indlæg, da meget var ligegyldigt:

- Generelt har du en tendens til at bruge "clickbait"-overskrifter. Når man så klikker ind på selve tråden, viser den sig slet ikke at have det sensationsprægede indhold som overskriften lægger op til.

- Du har tendens til at konkludere stik modsat af fakta, der ellers bliver fremlagt i tråde. Dette er set utallige gange - både her på Flatpanels og på Recordere. På trods af folks forklaringer baseret på fakta vælger du midt i en tråd totalt at tilsidesætte hvad der er skrevet og konkludere det modsatte.

- Du elsker at fremhæve dig selv. Et eksempel er "..som jeg tidligere har oprettet en tråd om, er QLED nu på vej, hvilket ingen troede på".

- Du skriver selv på baggrund af følelser og ikke på baggrund af fakta. Det kan blandt andet ses i denne tråd, da jeg spurgte ind til din definition af "total sort".

- Du har en tendens til at ville forklare på en voldsomt nedladende og pseudointelligent måde. Her eksempelvis trolling - og der findes masser af andre eksempler. Ofte er det fuldstændig ligegyldigt for trådens indhold.

- At du netop brokker dig over folks personangreb på dig og selv indirekte beskylder folk for at være misbrugere er simpelthen så dobbeltmoralsk og hyklerisk, at det halve kunne være nok.

- Du har flere gange villet styre en diskussion på trods af, at det har været helt on topic. Det er både set i denne tråd og i tråde på recordere. Det er ganske provokerende.

Alle de ting jeg har nævnt, kan der findes eksempler på i dine egne tråde.

Det er på tide, at du kigger lidt indad og spørger dig selv, hvorfor folk reagerer så kraftigt på dine indlæg. Måske er det ikke alle andre, der er idioter...
#245982
Tak for indlægget MFede

Hvis og når man bliver angrebet udenfor trådens emne, så har man naturligvis lov til at svare.

Vil du venligst give mig links til dit skrevne, om konklusion modsat fakta:

Citat begyndt Du har tendens til at konkludere stik modsat af fakta, der ellers bliver fremlagt i tråde. Dette er set utallige gange - både her på Flatpanels og på Recordere. På trods af folks forklaringer baseret på fakta vælger du midt i en tråd totalt at tilsidesætte hvad der er skrevet og konkludere det modsatte. Citat slut
#245985
Jeg har låst denne tråd. Det er kørt helt af sporet.

Hvis man VED, at en kommentar vil virke provokerende på andre, så tag nu at udøv lidt selvcensur og lad være med at skrive den! Det gælder også 40 linjer, som man godt ved vil provokere...

Ali: Jeg beklager, at din tråd nu er lukket. Hvis der er spørgsmål, du stadig ønsker at få svar på, så er du velkommen til at oprette en ny.