Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kemce
#245382
Hejsa håber nogen kan hjælpe mig på vej her, jeg står i dillema om at købe et tv idag oled 55 eller 65 led fra Samsung K's 9005 serien. Hvad vil i anbefale? Jeg lidt allergisk over bleeding og clouding men tænker om 65" er det værd over 55" oled pga størrelsen ? Samsungen er på tilbud dette uge 12999kr og samme koster OLED :)
Af Samson1te
#245385
Lidt af et dilemma :).
Kan fortælle om et lignende. Jeg skulle vælge mellem Samsung Ks7005 49" og Sony Xd8005 55".
Sonys var 500,- billigere og med 50hz panel, men de behandler bevægelse virkelig flot allerede der. Dog var kompromiset en smule bleeding og sikkert en smule dårligere sort grundet IPS panel.
Men efter kalibrering ville jeg på ingen måde vælge om.
Så tror du skal tænke på:
- hvad størrelse havde du før? Size matters!
- Hvad skal det primært bruges til? Fx har oled vist ret høj input lag, hvis man skal spille.
- Er det køb for 10+ år eller et "mellemkøb". Mit var sidstnævnte og derfor var 5.500,- en passende pris.
Personligt tror jeg OLED om få generationer de næste år med højere lysstyrke og bedre input lag bliver "det perfekte tv", og det der bliver værd at smide 13k+ efter (det er B6 dog også tænker jeg).
Pøj pøj og skriv gerne dit valg :) .
Af bromberg
#245423
Jeg har lige stået i samme situation og havde inden da aldrig set oled i andet miljø end butikker.
Jeg valgte dog at gå med 55" og oled. På arbejdet har vi et ks7000, som vel alt andet lige læner sig op af 9005.
Og jeg er lykkelig for mit valg. Oled er simpelthen usammenligneligt på alle fronter hvis du spørger mig. Jeg ved at jeg i anden tråd har argumenteret for at lcd muligvis stod skarpere på alm tv. Men det er elimineret nu.
4K er som sådan ikke der oled springer i øjnene på 55" med min afstand, men simpelthen kvaliteten af det billede du får. Med Dolby vision også, ja så er du billedmæssogt i en anden liga.
Som sagt har jeg aldrig før nu, hørt fruen ih uset kommentere på den slags. Men hun er svært begejstret for billedet på oled. Hun syntes det var godt på vores cx700(det var det også), nu er det bare på et niveau intet tv i vores hjem tidligere har været.
Mit gamle vt30 Panasonic fik megen ros for sit billede blandt venner og gæster, oled - jawdropping er vurderingen;). Især med et afsnit af Marco polo i Dolby vision.
Af bullerfnis
#245425
Har lige købt og fået sat mit LG 55B6 op og set noget Amazon i 4k (Grand tour) og det ser LÆKKERT ud! :)

Kom fra et Sony W905 tv, altså et ret godt 1080P tv :)

Men på 1080P materiale vil jeg ikke sige det er MEGET bedre :) Men har jo også kun lige fået sat det til og sådan.. Men billedet er rigtig flot! :)

Jeg kunne ikke finde på at købe et nyt tv idag, som ikke var OLED :) Men det er nok bare mig.. Oled er vel fremtiden?
Af Beckham
#245426
Tillykke med købet bullerfnis!! Ved ikke om du har haft tid til det, men hvordan synes du den klarer normale HD tv kanaler? Har selv overvejet LG B6, men når jeg ser den i Hifi klubben med HD kanaler, så er jeg altså ikke overbevist. Synes ikke det står så skarpt som mit nuværende Sony LCD. Men no doubt...når du fodrer den med 4K\HDR, så shiner skærmen virkelig..:-)
Af bromberg
#245427
I tillæg til dit indlæg Beckham (vi har debatteret emnet i anden tråd:)), så vil jeg også sige at oled shiner på 1080p Blu Ray. Også mere end øvrige kandidater på min referenceliste:)
Mit ENESTE ankepunkt VAR på HD tv, men det er elimineret og væk, forsvundet:)
Af Beckham
#245431
bromberg skrev:I tillæg til dit indlæg Beckham (vi har debatteret emnet i anden tråd:)), så vil jeg også sige at oled shiner på 1080p Blu Ray. Også mere end øvrige kandidater på min referenceliste:)
Mit ENESTE ankepunkt VAR på HD tv, men det er elimineret og væk, forsvundet:)
Jep...mega fedt at HD tv problemet også er løst nu. Men du fandt vel aldrig nogen forklaring på det? Så er ikke overbevist endnu om at hvis jeg går ned og køber en LG B6 at jeg også vil få løst "problemet"...
Af bromberg
#245433
Hmm altså min første tanke er nedlukningen af yousee´s fmnet, om end det ikke virker ret sandsynligt.
MEN - en endnu mere mærkelig historie er som følger: Jeg skulle prøve at sætte alt sammen om via CEC om brugte et gammel hdmi kabel jeg har. Uden at tænke videre over det, så mistede jeg National Geographic og tv3 sport 2 her den 1/2, da fm nettet lukkede (samme dag jeg sætter hdmi kabel i). Da cec løsningen ikke var perfekt droppede jeg det og satte min Harmony til igen. Mine 2 kanaler manglede stadigvæk og der var "ligesom" stadig noget med billedet.
Da jeg så sætter en harddisk i mit tv ser jeg det gamle hdmi stik og kom i tanke om at netop det kabel tidligere har drillet med mit Panasonic Plasma. Der var simpelthen nogle kanaler der gik ud. Så jeg fjernede jeg det og tænkte ikke yderligere over det og så at tv3 sport 2 var tilbage igen. Så ville jeg teste og ganske rigtigt så forsvinder nat geo og tv3 sport2 i samme øjeblik det hdmi kabel tilsluttes mit tv. Det er så mærkeligt men ikke desto mindre valid nok grund til at tro der har været forstyrrelser på mit kabel. I dag står OLED i hvert fald lige så fint som med mit LCD og med alle de andre fordele er der i min verden ingen overvejelser OVERHOVEDET vedr OLED. Jeg går aldrig væk fra det igen - eller LCD bliver ikke valgt igen i hvert fald. Jeg kan ikke mindes at have været lige så glad for et stykke elektronik før faktisk. Jeg syntes det er et fantastisk tv og især til prisen. Jeg syntes virkelig jeg får kvalitet for mine penge her.
Gaming issued er iøvrigt (mig bekendt), kun aktuelt ved HDR gaming og ikke alm gaming og da opdateringen er udgivet i us, må den også snart lande her tænker jeg
Af Beckham
#245461
bromberg skrev:Hmm altså min første tanke er nedlukningen af yousee´s fmnet, om end det ikke virker ret sandsynligt.
MEN - en endnu mere mærkelig historie er som følger: Jeg skulle prøve at sætte alt sammen om via CEC om brugte et gammel hdmi kabel jeg har. Uden at tænke videre over det, så mistede jeg National Geographic og tv3 sport 2 her den 1/2, da fm nettet lukkede (samme dag jeg sætter hdmi kabel i). Da cec løsningen ikke var perfekt droppede jeg det og satte min Harmony til igen. Mine 2 kanaler manglede stadigvæk og der var "ligesom" stadig noget med billedet.
Da jeg så sætter en harddisk i mit tv ser jeg det gamle hdmi stik og kom i tanke om at netop det kabel tidligere har drillet med mit Panasonic Plasma. Der var simpelthen nogle kanaler der gik ud. Så jeg fjernede jeg det og tænkte ikke yderligere over det og så at tv3 sport 2 var tilbage igen. Så ville jeg teste og ganske rigtigt så forsvinder nat geo og tv3 sport2 i samme øjeblik det hdmi kabel tilsluttes mit tv. Det er så mærkeligt men ikke desto mindre valid nok grund til at tro der har været forstyrrelser på mit kabel. I dag står OLED i hvert fald lige så fint som med mit LCD og med alle de andre fordele er der i min verden ingen overvejelser OVERHOVEDET vedr OLED. Jeg går aldrig væk fra det igen - eller LCD bliver ikke valgt igen i hvert fald. Jeg kan ikke mindes at have været lige så glad for et stykke elektronik før faktisk. Jeg syntes det er et fantastisk tv og især til prisen. Jeg syntes virkelig jeg får kvalitet for mine penge her.
Gaming issued er iøvrigt (mig bekendt), kun aktuelt ved HDR gaming og ikke alm gaming og da opdateringen er udgivet i us, må den også snart lande her tænker jeg
Hehe....ja...det er godt nok noget af en historie. Men da mega fedt at det bare spiller nu..:-)