Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ernst1355
#245289
Hej

Har et Pioneer Kuro 50 på 8 år som tænker skal skiftes ud, men til hvad.

Har set på et LG OLED B6 65" pt. 19900,-

Men så begynder sælgerne at tale om antal tunere, nits osv. og jeg står helt af, nogle mener Sony er bedst og andre vil sælge et Loeve.

Tv ét er til stuen og ganske almindeligt familie brug, fars sport, mors film, børnenes Disney.

Input signal er hovedsagelig streaming, så denne brugerflade med Netflix. TV2play, Viaplay må gerne være nem.

Har et Bose lyd system mener det hedder V30 så lyden vil jeg mene der er styr på.

Har ikke de store mærke præferencer, men et maks. budget på 20-25 tusind, er dog jyde så har nogle et rigtigt godt forslag til 15 er det super.

Hvad skal man vælge og hvorfor ?
Af PeterD
#245291
Umiddelbart, er der vel ikke rigtig noget LCD der kan erstatte Kuro, tænker jeg..

Når fokus er på graden af at vise farven sort og hvis du ser film i et forholdsvist mørkt rum.

OLED kan vise et billed bedre med kontrast og sortniveau end LCD/LED, dog kan de nye LCD skærme vise et lysere billed end OLED, ca. 2000 nits mod ca. 800 nits.

LCD er jo billigere at producere end OLED.
Af mbm
#245299
er det 65" du skal have?
Skal det være nu og her,, så er der kun LG B6 til de 20K.
Kan du vente til efteråret 2017.. så er der muligvis flere alternativer i prisklassen 20-25K
Af Grandahl
#245303
Der er ingen tvivl om at OLED vil give dig den bedste skærm.. De bliver ikke billigere end nu, og frem mod de nye modeller der kommer i foråret.. De nye OLED modeller vil starte med priser der ligger langt over dit budget, og vil først prismæssigt være ned i et leje der minder om nu i slut efterår..

Jeg ville selv gå efter det tv du selv peger på, nemlig B6
Af ernst1355
#245323
Ja lige min tanke man kan jo altid vente på det nye og så vente igen, så nu lader jeg bare være med at vente og henter B6 modellen.

Tak for input fra alle.
Af Brixen
#245324
Som tidligere plasmaejer, så bliver man ikke glad for LCD/LED tv. Der er for dårlig betragtningsvinkel.
Jeg er selv skiftet fra Panasonic V10 plasma til LG OLED B6, og er meget tilfreds med det.
Af coffee
#245326
Det passer ikke, at man som tidligere ejer af et plasma tv ikke bliver glad for sit LCD. Jeg gik fra Panasonic V20 til Panasonic DX780, og jeg er yderst tilfreds efter jeg har fået det kalibreret.