Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245270
Det kommer an på om tv-udbyderen udsender dem med tv-signalet. YouSee er netop stoppet med at sende FM-signal, men de tilbyder stadig visse digitale radiokanaler pakket ind som tv-kanaler.

Ulempen er jo, at tv-skærmen så skal stå tændt og at højttalerne i B6 ikke ligefrem er noget at råbe hurra for. Alene strømforbruget er nok tjent hjem efter nogle år ved bare at købe en ekstern radio fra start. Eller blot en Airplay/Chromecast højttaler og så vælge fra alverdens radiostationer på mobilen :)
Af jng
#245283
Rasmus Larsen skrev:...
Ulempen er jo, at tv-skærmen så skal stå tændt og at højttalerne i B6 ikke ligefrem er noget at råbe hurra for.
...
Mon ikke apparaterne fra LG i lighed med apparater fra [næsten alle] andre producenter har mulighed for at deaktivere skærmen, hvis der lyttes til et radioprogram – uanset om det er en “gammeldags” radiostation eller en station, der streames via en indbygget app? Lyden er sikkert elendig, men det er der jo råd for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#245297
Enig. Drop at hive signalet fra TVet da eks Yousee alligevel lukker ned for det.
Af jng
#245302
Det er måske mig, der er for gammel[dags], selvom jeg gennem de sidste 30 år har arbejdet med nyeste teknologi (typisk inden den markedsføres), men jeg kan stadig ikke se fordelen ved “personlig” streaming af et signal, man har “broadcast-adgang” til. Det er ikke teknisk muligt overbelaste broadcast-modtagelsen, som også oftest er i en bedre teknisk kvalitet.
Af Grandahl
#245305
Nu ved jeg ikke Hvorfor du tænker det kunne være godt at høre radioprogrammer gennem dit tv, men jeg hører ofte selv radio/TDC Play, som jeg har gennem mit mobilabonnement..

Jeg har købt en Bluetooth højtaler B&O A2 hedder den, jeg er virkelig glad for den, men der er virkelig mange af den slags højttalere på markedet..

Den parres med din telefon, og der findes mange radioapps med alverdens og danske radioprogrammer til fri afbenyttelse. Min A2 tager jeg med rundt i huset, i køkkenet hvis man vasker op f,.eks., om sommeren er den ligeledes meget med ude.. Det var måske en mulighed for dig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#245308
jng skrev:Det er måske mig, der er for gammel[dags], selvom jeg gennem de sidste 30 år har arbejdet med nyeste teknologi (typisk inden den markedsføres), men jeg kan stadig ikke se fordelen ved “personlig” streaming af et signal, man har “broadcast-adgang” til. Det er ikke teknisk muligt overbelaste broadcast-modtagelsen, som også oftest er i en bedre teknisk kvalitet.
En fordel er, at du får større valgfrihed. Særlig indenfor niche-genrer. På nettet er der tusindvis af radiostationer til rådighed ganske gratis. Hvis der er specifikke radioprogrammer på sendefladen, som du gerne vil høre, ligger de ofte som podcasts. Så kan du høre dem, når du har tid og lyst :)