Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aerik
#245120
Kæresten er på jagt efter et nyt tv. Der er et budget på 5000 kr. Men er der noget exceptionelt bedre til lidt ekstra kan det måske strækkes.

Hvad skal hun kigge på, når hun ønsker sig en skærm mellem 48-55"

Alle gode bud modtages
Af thg
#245121
Så at Elgiganten har et Samsung UE55KU6075 til 4.999,- i den kommende uge, som vil mene er noget af det bedste til denne pris!

Alternativt samme tv i 50" (Samsung UE50KU6075) til 4.222,- også i Elgiganten i kommende uge!

Man skal dog være opmærksom på at når man tager ud for at købe det hos Elgiganten, vil de højst sandsynligt prøve at fortælle dig om en bedre model (sikkert et LG) som du i stedet bør købe og bruge lidt flere penge på, den skal du dog ikke hoppe på! Jo selvfølgelig findes der bedre tv, men så skal der altså nogle flere penge på bordet (f.eks. Samsung UE55KS7005 til 7.777,-)!

Og skal du bruge et helt fladt vægbeslag på kun 1 cm. tykkelse til fornuftig pris kan jeg anbefale dette: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp
Af PeterD
#245127
Der sker ikke så meget i 5000 krs TV markedet mere..De fleste butikker vil hellere sælge 50"-55" til 6500-7000 K og opefter..

Lidt ærgerligt at butikkerne ikke orker at få Sony X8505 hjem til gode priser som Samsung og LG, for dét havde været en japaner din kæreste ville have været vild med..

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ?scid=SEM1

Der er mange gode KS7005, Pana DX700 og KU6075.

KU6075 er jo på tilbud, så mon ikke det er et godt bud?
Af Grandahl
#245130
Hvor langt sidder i fra jeres tv, det kunne sagtens være afgørende for hvor stort et tv i skal rette focus imod.

PeterD, du er godt klar over at det er et tv fra 2015 du anbefaler, det er snart 2 år gammel ?
Af aerik
#245136
Der er Ca 3,5 meter til skærmen.

Da det nok ender med at jeg skal give den i gave, så synes jeg 6.000 kr er mange penge. Er løftet så meget værd?
Af PeterD
#245139
aerik skrev:Der er Ca 3,5 meter til skærmen.

Da det nok ender med at jeg skal give den i gave
Husk at få udvidet garanti med.

Det er før set at skærmene får problemer efter det andet leveår..
Af Mfede
#245141
PeterD skrev:
aerik skrev:Der er Ca 3,5 meter til skærmen.

Da det nok ender med at jeg skal give den i gave
Husk at få udvidet garanti med.

Det er før set at skærmene får problemer efter det andet leveår..
Elgiganten tilbyder da ikke udvidet garanti?
Af thg
#245142
Mfede skrev:
PeterD skrev:
aerik skrev:Der er Ca 3,5 meter til skærmen.

Da det nok ender med at jeg skal give den i gave
Husk at få udvidet garanti med.

Det er før set at skærmene får problemer efter det andet leveår..
Elgiganten tilbyder da ikke udvidet garanti?

Noget billigere at tegne en igennem dit normale forsikringsselskab som dækker ALT elektronik i huset, som er billigere end den forsikring man kan købe hos Elgiganten mv. som kun dækker denne ene genstand!!!
Af janbau
#245144
Lidt svært spørgsmål men hvis det er 1000 kr. altså forskellen imellem UE55KU6075XXE 55 Tommer og UE49KS7005 49 Tommer er det man får i billedkvalitet et stort løft da UE49KS7005 har HDR og 10 bit panel så jeg ved godt hvad jeg ville vælge. Den er mere fremtidssikret ang. billed kvalitet og mugligheder. Netflix har HDR så her kan man få et løft men kræver dog Premium til 119 kr. måned men her kan der så oprettes 4 brugere mod Standard til 89 kr. med 2 bruger. Den kan køre YouTube HDR nu
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1481114244

Amazons The Grand Tour i HDR
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1481864021

Forskellen på 55 tommer og 49 tommer er dog stor men set ud fra budget vil jeg stadig mene at valget af UE49KS7005 vil være det bedste og gøre.

Personlig ville jeg vælge 55 tommer modelen da man i især film ser det bedre ud på en større skærm har selv nu 55 tommer havde jeg råd blev det 65 Tommer og jeg sider i en afstand på 3 meter.
Af janbau
#245145
PeterD skrev:
aerik skrev:Der er Ca 3,5 meter til skærmen.

Da det nok ender med at jeg skal give den i gave
Husk at få udvidet garanti med.

Det er før set at skærmene får problemer efter det andet leveår..
Peter hvorfor snakker du om Udvidet forsikring lige pludselig manden spørger om man kan få et løft ved at vælge Samsung KS7005 og siger at han sider 3,5 meter fra Tv et.