Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aerik
#245221
Det skal siges at jeg kommer fra en 42" x10 som hyler og skriger helt vildt, så jeg har ikke de store krav selv. Vil bare have det man kan kalde et fornuftigt køb til prisen.
Af thg
#245222
aerik skrev:Det skal siges at jeg kommer fra en 42" x10 som hyler og skriger helt vildt, så jeg har ikke de store krav selv. Vil bare have det man kan kalde et fornuftigt køb til prisen.

Det kan du med alle 3 modeller! KS7005 som klart bedste billedkvalitet, men måske det er værd at vente lidt til det 65" kommer på tilbud til 8000,- igen og så tage det, hvis du vil gå på kompromis med billedkvaliteten, uden at man dog kan sige at KU6075 har et dårligt billede!
Af PeterD
#245228
aerik skrev:Det skal siges at jeg kommer fra en 42" x10 som hyler og skriger helt vildt, så jeg har ikke de store krav selv. Vil bare have det man kan kalde et fornuftigt køb til prisen.
Der er ofte en løsning på problemet. Måske kan YouTube hjælpe?

https://youtu.be/hq2SZI04Byg

Hvis man ikke orker det så køb Samsung.

Men det bedste til prisen KU6075, og vil du forkæle dig selv lidt mere: KS modellen.
Af Mfede
#245230
UH615 er med IPS-panel, hvorfor det adskiller sig fra de Samsung-modeller du har kig på. De har VA-panel.
Kort sagt har IPS-paneler dårligere sortniveau men bredere betragtningsvinkler. Omvendt er det med VA-paneler.
Du kan læse en test af UH615 her: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh6150
På samme side kan du læse en test af KS7005 som hedder KS8000 på siden, da den hedder det i USA og det er en amerikansk side.
Af aerik
#245237
som sagt er skærmen til gaven fundet. 6075 i 50" og tror faktisk jeg snupper den i 55" til mig selv også. Til mig selv kan det godt være jeg lige lurer lidt mere inden jeg trykker køb.
Af PeterD
#245243
aerik skrev:som sagt er skærmen til gaven fundet. 6075 i 50" og tror faktisk jeg snupper den i 55" til mig selv også. Til mig selv kan det godt være jeg lige lurer lidt mere inden jeg trykker køb.
Dejligt!

Det skal du/I hvis du vælger den nok blive glad for også i det lange løb.. :)
Af aerik
#245341
Skærmen sat op og indstillet efter bedste formåen.

Jeg synes faktisk det er en overraskende fornuftig skærm til pengene. Et billede jeg sagtens selv kunne nøjes med...