Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr. Rubberduck
#245068
Halløj derude...
Min kone og jeg har lige købt et http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55uh750v men vi er kommet i tvivl om det nu virkelig er pengene værd!!
Vi er vildt glade for TV-et, men vi synes også det er mange penge for et TV. Vi har prøvet at sammenligne det med dette:http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55uh650v og vi kan ikke se at der er meget forskel på dem...!?!? Vi kunne SAGTENS bruge de 4500.- på andre ting som vi også gerne vil have... Vi har ikke forstand på de tekniske specifikationer, men er der nogen der kan råde os til, om det "billige" ikke kan de samme ting som det dyre!?!? Vi er ikke typer som går op i de mindste detaljer i et TV, så kan vi med fordel ikke skifte til det "billige"...!?!?
Jeg glæder mig meget til at høre fra Jer, vi har stadig 8 dage til at fortryde vores køb...
Af Mr. Rubberduck
#245071
Nej ikke nogen bestemt årsag...
Blot at vi har hørt meget godt om LG og at de skulle være langt fremme med tekn.
Vi har et 10 år gammelt SONY og har været glad for det, og så også på SONY da vi købte nyt, men synes ikke det så så godt ud som LG og andre har også sagt at SONY er faldet lidt af på den...

Har du ellers noget andet du vil anbefale?!? Og ville du sige, at vi lige så godt kunne skifte til det billige hvis det skulle blive et LG!?!?

Venligst Mr. Rubberduck!
Af Mfede
#245074
LG's OLED-tv er ganske populære. Deres LCD er dog ikke helt så populære, da de benytter IPS-paneler som giver brede betragtningsvinkler men et dårligere sortniveau i modsætning til VA-paneler som giver dårligere betragtningsvinkler men et bedre sortniveau.
Alt efter hvordan man sidder foran TV'et kan det ene være at foretrække frem for det andet. Herinde er folk mest til VA-paneler.
Sonys TV er i den prisklasse I kigger på også med IPS-paneler. Hvis I bestemmer jer for en skærm med IPS-panel, havde jeg hellere valgt denne model fra Sony: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 5xd8005bae

Hvis I hellere vil have en skærm med VA-panel, ville jeg kigge på Samsungs 6-serie eller KS7005/KS8005.

Da jeg umiddelbart ikke kan finde ud af den store forskel på de to LG-skærme du nævner, og I ikke selv kan se forskel, ville jeg levere det nuværende tilbage.
Af Mr. Rubberduck
#245079
Tusind tak for den grundige gennemgang og analyse!!

Vi vil tjekke de modeller ud du nævner her og så er jeg helt sikker på, at vi leverer vores TV tilbage og bruge pengene på noget andet...

Mange tak for hjælpen, det har været yderst brugbart!

God weekend!
Af Mfede
#245080
Jeg burde måske lige nævne, at det er stort set umuligt at vurdere TV's billedkvalitet i butikker som Elgiganten osv..
De er ofte sat til en håbløs billedprofil der fremhæver de skærme, som butikken helst vil have, at du køber.
Af Mr. Rubberduck
#245083
Jo, det ved vi godt, og så er det sgu svært for sådan nogen som os der ikke har en skid forstand på det, vi sluger jo alt råt og stoler på det de fortæller... Derfor gik jeg også herind for at høre nogen der har forstand på det, som ikke har interesse i at sælge os noget!!
Det er sat´me svært og uoverskueligt at vælge, når man ikke ved hvad man skal se/gå efter...

Jeg mener min kone har set det SONY du beskriver, men hun mente ikke det var så godt, men det er jo nok pga det du skriver med at de ikke har indstillet det i butikken... De fortalte at de ikke gør noget ved dem, de sætter dem bare op og tænder dem... Hvordan fa´en skal man så kunne beslutte hvad man helst vil have...!?!?

Shit, jeg er meget i tvivl.......
Af Mfede
#245086
Sælgerne i Elgiganten vil meget gerne sælge jer LG. Det hører vi herinde meget ofte.
Hvordan sidder I ift. skærmen?
Hvis I ikke har brug for den brede betragtningsvinkel, så vælg et tv med VA-panel.
Af iLoveTCL
#245089
Mr. Rubberduck skrev:Jo, det ved vi godt, og så er det sgu svært for sådan nogen som os der ikke har en skid forstand på det, vi sluger jo alt råt og stoler på det de fortæller... Derfor gik jeg også herind for at høre nogen der har forstand på det, som ikke har interesse i at sælge os noget!!
Det er sat´me svært og uoverskueligt at vælge, når man ikke ved hvad man skal se/gå efter...

Jeg mener min kone har set det SONY du beskriver, men hun mente ikke det var så godt, men det er jo nok pga det du skriver med at de ikke har indstillet det i butikken... De fortalte at de ikke gør noget ved dem, de sætter dem bare op og tænder dem... Hvordan fa´en skal man så kunne beslutte hvad man helst vil have...!?!?

Shit, jeg er meget i tvivl.......
Ligesom du skal passe på med at stole blindt på sælgere, skal man også passe på at stole på "eksperterne" herinde. Typisk er mange Samsung farvede. Der er massere gode tv udover lg og Samsung.
Af Mr. Rubberduck
#245098
Hej iLoveTCL...

Hvilke TV synes du så man skal vælge?!?
Som du kan læse i mine andre beskeder, har vi ikke forstand på det tekniske, og ved ikke hvad vi skal gå efter...
Vi er utrolig glade for "The magic Remote", men den kan vist købes til en fornuftig pris på nettet... Hvis vi nu gerne vil beholde LG, ville du så synes at vi sagtens kan købe det billigere tv (se det første indlæg i toppen) og spare 4500.-?!?!

Ellers, hvad synes du?!?
Af PeterD
#245099
iLoveTCL skrev:
Mr. Rubberduck skrev:Jo, det ved vi godt, og så er det sgu svært for sådan nogen som os der ikke har en skid forstand på det, vi sluger jo alt råt og stoler på det de fortæller... Derfor gik jeg også herind for at høre nogen der har forstand på det, som ikke har interesse i at sælge os noget!!
Det er sat´me svært og uoverskueligt at vælge, når man ikke ved hvad man skal se/gå efter...

Jeg mener min kone har set det SONY du beskriver, men hun mente ikke det var så godt, men det er jo nok pga det du skriver med at de ikke har indstillet det i butikken... De fortalte at de ikke gør noget ved dem, de sætter dem bare op og tænder dem... Hvordan fa´en skal man så kunne beslutte hvad man helst vil have...!?!?

Shit, jeg er meget i tvivl.......
Ligesom du skal passe på med at stole blindt på sælgere, skal man også passe på at stole på "eksperterne" herinde. Typisk er mange Samsung farvede. Der er massere gode tv udover lg og Samsung.
Det er jo dét jeg altid skriver.

Butikkerne vil helst sælge LG og Samsung.

Tak TLC!! Jeg sender lidt "Bromance" i din retning!! <B

Jeg er sikker på http://www.toyhalloffame.org/sites/www. ... duck_0.jpg nok skal finde et godt tv
Af iLoveTCL
#245100
Mr. Rubberduck skrev:Hej iLoveTCL...

Hvilke TV synes du så man skal vælge?!?
Som du kan læse i mine andre beskeder, har vi ikke forstand på det tekniske, og ved ikke hvad vi skal gå efter...
Vi er utrolig glade for "The magic Remote", men den kan vist købes til en fornuftig pris på nettet... Hvis vi nu gerne vil beholde LG, ville du så synes at vi sagtens kan købe det billigere tv (se det første indlæg i toppen) og spare 4500.-?!?!

Ellers, hvad synes du?!?
Hvis i er glade for magic remoten hvilket jeg også selv er, så kunne LGs 55uh650 da være en fin løsning for jer. Stort set ingen forskel på den og 700/750 udover design.
Dog skal Remote tilkøbes. Men skærmen er også næsten dobbelt så dyr.

Ellers kig dig rundt, der køres restsalg overalt i branchen lige pt, da de nye modeller snart rulles ud.
Af Bent odense
#245103
iLoveTCL skrev: Ligesom du skal passe på med at stole blindt på sælgere, skal man også passe på at stole på "eksperterne" herinde. Typisk er mange Samsung farvede. Der er massere gode tv udover lg og Samsung.
Nu er det sådan de fleste bruger her på forum forholder sig til test købsanbefalinger.
Af Mfede
#245105
Mr. Rubberduck skrev:Hej iLoveTCL...

Hvilke TV synes du så man skal vælge?!?
Som du kan læse i mine andre beskeder, har vi ikke forstand på det tekniske, og ved ikke hvad vi skal gå efter...
Vi er utrolig glade for "The magic Remote", men den kan vist købes til en fornuftig pris på nettet... Hvis vi nu gerne vil beholde LG, ville du så synes at vi sagtens kan købe det billigere tv (se det første indlæg i toppen) og spare 4500.-?!?!

Ellers, hvad synes du?!?
Hvis vi skal kunne hjælpe dig bedst muligt, bliver vi nødt til at vide lidt mere om dine behov og hvordan I sidder i stuen.
Et VA-panel er altså at foretrække, hvis det ikke er nødvendigt med et IPS-panel, da sortniveauet på VA-paneler er en del bedre, hvilket specielt er rart, hvis man ser film.