Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr. Rubberduck
#245110
Altså, vores behov er ikke det helt store...
Vi er blevet fuldstændigt forelsket i "The magic Remote", som vil blive svær at komme udenom nu, men vi er selvfølgelig åbne for forslag, men det skal Sa.... være godt, før vi skifter mening...

Vi sidder i et U midt i en 30 m2 ca 3-4 m fra skærmen. Lyden i vores nuværende 55uhd 750v er vi IKKE i den 7-ende himmel over, og er ikke et must for os! (altså at der er en soundbar i bunden af TV-et)

Jeg aner ikke hvad I mener med VA/IPS-panel...Jeg kan forstå at det har noget med den sorte farve at gøre... Men hvor meget det betyder for os, er jeg ikke klar over... Selvfølgelig er det rart at en film ser fed ud, men det er jo mest "hverdags-programmer" og børne/ungdomsserier der bliver set...
Af Bent odense
#245116
Mr. Rubberduck skrev:Altså, vores behov er ikke det helt store...
Vi er blevet fuldstændigt forelsket i "The magic Remote", som vil blive svær at komme udenom nu, men vi er selvfølgelig åbne for forslag, men det skal Sa.... være godt, før vi skifter mening...
Så er der ingen grund til et andet køb som i måske vil fortryde medmindre i vil op i tommer,6 serien har næste været på tilbud i 65 tommer kan ikke lige huske Lg model.
Af Grandahl
#245132
Synes det lyder til i skal holde jer til LG, du snakker om at i er flere der sidder i et U og ser tv, det kunne godt retfærdiggøre et tv med IPS panel der har brede betragtningsvinkler. Og du synes rigtig glad ved Remote..

Du kunne evt vælge den billigere model du selv var inde på, og bruge lidt penge på noget lyd ved siden af, hvis det har betydning.
Af LBC
#245134
Først vil jeg godt sige, at jeg er stor tilhænger af LG's produkter, både min tablet, telefon, og mine to pc skærme er LG med IPS paneler, og vil ikke skifte nogle af delene ud.

Når det så er sagt, er det alt for dyrt for det tv, hvis man har billedekvalitet på toppen af sin liste, når man køber tv. Prisen er alt for tæt på LG's egne OLED modeller i 55", og et Sony 55XD9305 er et langt bedre panel, end i det i har købt, og til en lavere pris her:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... cb-uhd-tv/

Dette er af langt de fleste kåret til det ét af de bedste, hvis ikke dét bedste LCD tv, der er lavet i 2016, og sortniveauet herpå, er imponerende. Det giver altså bare et langt bedre billede, når man ser film.

Så medmindre, du vurderer den magic remote, til at være alt værd, er det bestemt ikke prisen værd, det tv i har købt. Til den pris burde det være et 65", hvis du spørger mig
Af PeterD
#245148
LBC skrev:Først vil jeg godt sige, at jeg er stor tilhænger af LG's produkter, både min tablet, telefon, og mine to pc skærme er LG med IPS paneler, og vil ikke skifte nogle af delene ud.

Når det så er sagt, er det alt for dyrt for det tv, hvis man har billedekvalitet på toppen af sin liste, når man køber tv. Prisen er alt for tæt på LG's egne OLED modeller i 55", og et Sony 55XD9305 er et langt bedre panel, end i det i har købt, og til en lavere pris her:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... cb-uhd-tv/

Dette er af langt de fleste kåret til det ét af de bedste, hvis ikke dét bedste LCD tv, der er lavet i 2016, og sortniveauet herpå, er imponerende. Det giver altså bare et langt bedre billede, når man ser film.

Så medmindre, du vurderer den magic remote, til at være alt værd, er det bestemt ikke prisen værd, det tv i har købt. Til den pris burde det være et 65", hvis du spørger mig
X9305 har vel samme pris i Power og Elgiganten?

http://m.pricerunner.dk/pl/2-3141160/TV ... ign-Priser
Af Mfede
#245152
Hvis du nu brugte 2 minutter på rent faktisk at kigge i det du linker til, ville du opdage, at det står som værende "ikke på lager" i Power og Elgiganten, PeterD.
Derudover får man bedre garanti hos Hifiklubben, som derfor er at foretrække.
Af PeterD
#245153
Mfede skrev:Hvis du nu brugte 2 minutter på rent faktisk at kigge i det du linker til, ville du opdage, at det står som værende "ikke på lager" i Power og Elgiganten, PeterD.
Derudover får man bedre garanti hos Hifiklubben, som derfor er at foretrække.
De plejer at kunne støve et par skærme frem hvis man virkelig er interesseret! ;) Men No Hard Feelings overfor Hifiklubben
Af Bent odense
#245157
PeterD skrev: De plejer at kunne støve et par skærme frem hvis man virkelig er interesseret! ;) Men No Hard Feelings overfor Hifiklubben
Hold nu op Peter D,det ved du ikke en skid om.
Af reptilen
#245167
Dette tv kommer på lager d. 6 feb og er nede i 5000 kr, det er også et 6-serie LG som kan stort set det samme som det anede du linker til:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Her skal du også købe magic remote ved siden af. LG 6-serie har dog nogen gange været nede i omkring 4000 kr, så måske det var en ide at vente et par uger til et lignende tilbud kom igen.
Af Brixen
#245180
Mr. Rubberduck skrev:
Jeg aner ikke hvad I mener med VA/IPS-panel...Jeg kan forstå at det har noget med den sorte farve at gøre... Men hvor meget det betyder for os, er jeg ikke klar over... Selvfølgelig er det rart at en film ser fed ud, men det er jo mest "hverdags-programmer" og børne/ungdomsserier der bliver set...
Meget kort: VA har bedst sort, men elendige betragtningsvinkler.
IPS har bedre betragtningsvinkler, men knap så god sort.
OLED har begge dele, altså god betragtningsvinkel, og perfekt sort.