Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af emann
#244928
Jeg skal lige høre jer med Sony TV, årgang 2015/16 om sony stadig lider af laaaangsom kanal skift, eller det er ovre med 2016 modellen ?.. synes altid sony har haft dette problem, men om de stadig har det ??

Jeg tænker på at købe et 49xd8305 nemlig.
Af emann
#244938
Ja det er jo relativt. Men synes andre Sony ejere det er et problem. Min vens nye Samsung gør det hurtigt.
Af jng
#244952
PeterD skrev:I en gammel tråd skrives der at man kan ændre "HD resolution Output" fra Auto til 1080i, men det er vel kun hvis man har en form for boks Sky HD Go?

https://www.cnet.com/forums/discussions ... ng-382016/

På mit eget er det mellem 4 sekunder og noglegange 2 sekunder mellem kanalskift..

Ved ikke om det går hurtigere når hos mig når tvet er "varmet op" :)
Er det bevidst, du linker til en 7 år gammel artikel om et 8 år gammelt Samsung-tv i en tråd, der handler om Sony?
Af bentpetersson
#244953
PeterD: Uanset om det er to eller fire sekunder, så er det desværre ekstremt langsomt.

Hvilken Sonymodel og år har du?
Af PeterD
#244955
jng skrev:
PeterD skrev:I en gammel tråd skrives der at man kan ændre "HD resolution Output" fra Auto til 1080i, men det er vel kun hvis man har en form for boks Sky HD Go?

https://www.cnet.com/forums/discussions ... ng-382016/

På mit eget er det mellem 4 sekunder og noglegange 2 sekunder mellem kanalskift..

Ved ikke om det går hurtigere når hos mig når tvet er "varmet op" :)
Er det bevidst, du linker til en 7 år gammel artikel om et 8 år gammelt Samsung-tv i en tråd, der handler om Sony?
Det var det jeg kunne finde på nettet der omhandlede kanalskift på tv. :)

Du er velkommen til at hjælpe med brugbar viden til løsning af problemet ;)

Bent: Kører med YouSee kabel og W5500.
Af jng
#244956
PeterD skrev: ...
Du er velkommen til at hjælpe med brugbar viden til løsning af problemet ;)
...
Hvilket problem?
Af PeterD
#244963
jng skrev:
PeterD skrev: ...
Du er velkommen til at hjælpe med brugbar viden til løsning af problemet ;)
...
Hvilket problem?
Sony problemet?

Hvor lang tid er normalt for trådstarters tv at skifte kanal?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244969
Dét trådstarter har brug for, er nok ikke links til andre tilfældige debatter, der kun har dét til fælles, at de omtaler hastighed på kanalskift. Hvis man ikke kan hjælpe, så er det tilladt at undlade at skrive noget.

Der er vel et par sekunders forsinkelse på kanalskift på et 2016-TV fra Sony, men om det er en problem må være op til den enkelte. Jeg zapper ikke selv mellem kanaler idet jeg bruger guiden eller bundmenuen - eller app'en.
Af emann
#244989
Det er lige så meget generelt Sony... Har kigget på 49xd8305 som er en 2016 model. En ting er kanal skift, men det er ligeså meget når man går i guiden, indstillinger og frem og tilbage. Kommer man til at trykke fx 2 gange baglæns og opdager det hurtigt, så man skynder man sig at trykke 1 gang frem sååååå skal den lige tænke frem og tilbage, så kan man sidde og vente 7 sekunder på at man kommer tilbage til sin udsendelse.

Går man over og prøver noget LG eller samsung, så virker det hurtigere selvom jeg ikke bryder mig om deres menu struktur system.!