Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#244819
Hej

Jeg har lige fået en lg b6v i 55 tommer.
Jeg er meget tilfreds med billede, men højttalerne afgiver en en hzzzzz eller tror man kalder det hvid støj. Det er temmeligt højt og meget generende.

Det bliver ved til volumen er på nul. Men lige så snart at volumen er på 1 og op, kommer det igen. Jeg skal slukke og tænde tvet adskillige gange før det bliver acceptabelt. Men det starter igen efter at have været slukket over en periode.

Tv'et er produceret Januar 2017 og er købt i elgiganten.

Er der nogen der ved om det er en fejl i fjernsynet eller om det er en setting ??
Der er intet tilsluttet udover ca modul og antenne kabel
#244832
Havde samme problem med min B6, det varierede meget hvis jeg skiftede mellem kanaler blev det pludselig lavere og pludselig blev det højt igen. Fik aldrig svar her inde ang om det er en fejl i tv'et eller en indstilling. Så endte med at levere det retur.

Håber du får en læsning på problemet :)
#244834
Det er ikke forskel på lydstyrke det drejer sig om. Det er hvid støj der overdøver tale og lyd. En konstant høj hvzzzzzz.

Efter hvad jeg kan forstå så begynder det at være ret omfattende og flere og flere klager over det. LG har forsøgt at skifte mainboard ved nogle kunder der har problemet med den generende hvide støj, men problemet vender tilbage.

Det har sandsynligvis noget med nyere firmware mm. at gøre da udskiftning af motherboard ikke hjælper, så problemet rammer bredt...

https://www.avforums.com/threads/lg-b6- ... 5/page-134


Update on the white noise/hissing coming from the internal speakers of my 55B6:

Well, to be honest there is no update. I contacted LG Norway in November last year, but they were not very helpful. I subsequently contacted LG UK and LG USA in early December, and since then I have checked in with them more or less every week. I've provided quotes from and links to various other B6 owners on this forum who are experiencing the same problem. I also volunteered to try a pre-October firmware to check whether the issue is software-related.

I have tried everything I can think of, including a factory reset, changing all kinds of audio settings, unplugging various cables, disconnecting the power cord for a few hours etc. The only thing that sometimes helps is turning the TV off and on multiple times. Also note that once in a while the noise is not present when turning on the TV for the first time after a long break. These facts prove that the TV is capable of working normally at times.

If the noise/hiss is due to faulty hardware then it's not only affecting a few units from a small batch. The noise issue has been proved to affect July and August 2016 builds as well as September and November 2016 builds.

User pablod, who had two B6 sets, said that his July build was fine until he updated to software version 04.30.50. User Pedro Rodrigues had a visit from an LG technician who replaced the main board on this August build, but the noise came back after a software update. This points to a software issue, but I'm not claiming that this is a fact. If other B6 sets are dead silent at all times, it can't be solely due to buggy software.

LG only provides standard replies and apologizes "for any trouble this may have caused". This morning I sent what will probably be my last email. My (extended) return deadline is the 20th of January. I would really like to keep this TV, and I have no idea how I'm going to transport the TV back to the shop (I don't have a car nor any friends who can help out next week). However, the noise is unbearable so I have no choice but to find a way to take it back. Not sure if I will try another 55B6, as a few other people (incl. a friend of a friend of mine) have reported the same issue on their second set. Besides, without a car and an extra pair of hands the transport/unboxing/setup process (and the possible return process if the new set has the same problem) is infeasible.
#244843
Jeg har denne støyen også. Den kommer og går og varierer en del i intensitet. Jeg har sett mange som beskriver den på diverse forum så jeg tror det er et ganske utbredt problem.

Jeg tror ikke det er en setting som gjør det, jeg har prøvd endre på det meste uten at det har gjort at den er blitt borte. Jeg tror det enten er en fysisk feil på mange av dem eller en feil som ble introdusert med en firmware-oppdatering.
#244845
Vil Flatpanels ikke være venlige og prøve at se om info om firmware fix er korrekt. Vil være super hvis LG dk kan bekræfte info.

Jeg vil ikke gennem byttebøvl og få samme problem igen.
Så hvis der er en fw fix på vej, så slipper jeg for at tilkalde fragtmand.
Jeg har kun 10 dages returret tilbage
#244858
https://youtu.be/m4WVWl2yOmw

Jeg har lavet en kort klip hvor man kan høre den hvide støj. Det kommer kun på højre højttaler. Problemet følger med ved brug af Netflix mm.

Det her klip er efter jeg har tændt og slukket tvet et par gange da det mærkeligt nok gør det mere udholdende at høre på.

Jeg afventer besked fra LG Danmark om jeg skal levere apparatet tilbage, men nu er det fejlmeldt.
#244994
Vil LG ikke blot sende en teknikker ud og reparere eller ombytte tvet hvis jeg ikke benytter mig af returretten ???

Jeg er extrem virkelig meget glad for tvet på trods af den høje susen fra den ene højttaler.. Jeg har store logistik problemer med transport mm, så hvis LG sender tekniker ud så, vil jeg selvfølgelig allerhelst beholde min lille 55" Babe :)