Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mfede
#245135
bromberg skrev:Tror nu det er HD, da det trods alt står skarpere end på eks vh1 og DR2 som er sd. Det er til gengæld direkte rædselsfuldt at se sd.

Jeg er ret sikker på netop det er skaleringen på Panasonic der er langt bedre en Lg's ditto.
Jeg sidder 2.8 fra skærmen så er da glad for det ikke blev 65".
Samme setup hele vejen rundt som med min cx700, så det er en direkte sammenligning.
Billedet på lg er bare blødere og ikke skarpt, som jeg var blevet vant til på LCD.

Men jeg må sige at jeg syntes det er helt afgørende for hvad formål man køber tv'et.
Som sagt er det intet mindre end mavepuster lækkert med Blu Ray eller 4K.
Men er man til almen tv brug så find et andet.
Men så kigger man vel i første omgang slet ikke oled:)
Hvad har du gjort i forhold til indstillinger af billedet?
Af Jammer
#245138
Har også LG OLED B6 og mine kanaler står fint....der er dog enkelte kanaler f.eks tv3 puls som er skod....Hvad er problemet helt præcis ? måske du skal tjekke om du trænger til at udskifte antennekabel ?
Af Mfede
#245140
bromberg skrev:Mfede - jeg har prøvet hifiklubbens, avforums og en bruger på recordere (mener jeg det var).
Alle er ret gode til film/ps4 og streaming, men ikke antennesignal:)
Hm.. Kan du eksempelvis streame Viaplay Sport eller lignende? Det er vist kun 720p, og hvis det står skarpere end dine HD-kanaler, så må det være noget med tuneren og ikke opskaleringen.
Af pekr
#245169
Jeg vil blot tilføje at jeg bruger Canal Digital med CA modul i TV'et og det står fremragende. Så det må være et problem med enten DVB-T eller Yousee (tro mest det sidste)
#245208
Tak mfede:) - skylder også lige at sige her, at jeg syntes jeg fik fikset meget ved simpelthen at starte forfra.
Jeg står dog stadig tilbage med en følelse af at billedet ikke er nær så skarpt som med mit cx700. Ihvertfald på den korte afstand jeg har på 2.7/2.8 meter.
Der stod billeder mere roligt på cx700. Nok lidt farvedelade agtig, men mere "roligt".
Nok også et spørgsmål om jeg havde tilvendt mig lcd billedet, som jeg til at starte med heller ikke var glad for. - uanset er jeg eneste der ser det "mindre rolige"billede.

Som skrevet på recordere, så er opgraderingen så markant at selv fruen ser det og endda kan knytte kommentarer til.
Ellers kan hun ikke se forskellen på en Blu Ray og TV2 Charlie - sørgeligt? Ja, men sandheden:)